Beste lunchplekken van Nederland

Ik ben opzoek naar een paar leuke lunchplekken. Goed eten is een must en een mooie omgeving is een pluspunt!
Mag overal in Nederland zijn.

2 likes

Waanders in de Broeren in Zwolle! Een boekenhandel in een volledig verbouwde kerk, inclusief lunchroom met een heerlijke kaart met oa veel lokale producten. Bediening is ook altijd goed.

3 likes

Bigoli in Utrecht. Heerlijke broodjes met Italiaanse producten. Wel weinig zitplek

In Enschede, Hengelo, Oldenzaal en Deventer zit de Broodbode, heerlijke broodjes! Zelf gemaakt vers brood en goed belegd

5 likes

Coffeelicious in Rotterdam en uit m’n hoofd ook Dordrecht en Schiedam. Later dit jaar in Den Haag.

2 likes

Robuust in Den Helder. Geweldig lekkere open tosti’s en heeele goede taartjes. Leuk hipstertentje.

Het Ijkgebouw in Alkmaar. Tof gebouw,
fantastische locatie aan het water en hele lekkere shakshuka en avocado op toast met gepocheerde eitjes.

2 likes

Bertmans in Rotterdam (zit zowel in Noord als in centrum)
Erg lekker, vooral de toast met avocado en gepocheerd ei. Ze hebben er ook pancakes, brunchplatters, bowls en dergelijke.

3 likes

Ja de Broodbode :heart_eyes:

1 like

Thanks :facepunch:

1 like

Gusto in Den Bosch

Toasted & roasted in Den bosch, Eindhoven en Breda. De clubspecial met cocktailsaus ipv ketchup :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:

By Lima in Haarlem :heart_eyes:

4 likes

Guliano in Rotterdam. Heerlijke broodjes!

3 likes

De Keizerskroon in Deventer. Heerlijk.

Ik vind de Brownies & downieS wel fijn om te lunchen. :slight_smile: Zit in meerdere steden.

2 likes

Your Coffee in Hilversum

Gartine in Amsterdam, dat is echt m’n lievelingsplekje. Kom daar bijna elke week

2 likes

Ik ga graag naar TEDS in Amsterdam. Zit ook in Utrecht geloof ik.

Buiten
Lot & Daan
Picknick
Spirit
New Fork

Allemaal in Rotterdam, en dan vergeet ik er vast nog een aantal

2 likes

Foam in Den Haag (veganistisch lunchtentje waar de kaart veel wisselt. Erg lekker)
Luden in Den Haag (geen hele bijzondere lunchkaart, wel lekker allemaal, maar vooral de sfeer en de locatie zijn zo fijn)
Het Heden in Den Haag (leuke bediening, mooie tuin achter het restaurant en lekkere lunchgerechten)
Het Koetshuis in Leiden (vlak bij de burcht, mooie locatie)
Lot & De Walvis in Leiden (aan het water, bijzondere, niet-standaard lunchgerechten)

1 like