Ben nu bijna een maandje bezig en echt al zooo veel verschil! Grootste verschil was al eigenlijk gelijk na een week. Heel blij mee tot nu toe!
Leuk he, om bij te houden! Moest er veel ‘gebeuren’ bij jou?
Kan iemand een praktijk in Amsterdam aanraden voor Invisalign? Ik lees veel gemixte reviews bij verschillende praktijken. Hoop dat hier iemand is met positieve ervaring? Liefst Zuid/West maar andere stadsdelen ook ok!
Je tandarts om advies vragen? Ikzelf zit bij eentje in stadsdeel noord, wel echt naast het metrostation.
Ik zat bij Orthodontie Museumplein, was ik tevreden mee!
Ik voel me echt een beetje genaaid door mijn tandarts/ortho. Ik ben nu over de helft van mijn invisalign. Het idee was om het spleetje tussen mijn voortanden veroorzaakt door een losse spalk te dichten. Ik zie nu al veel verschil, alleen er blijft een klein spleetje/driehoekje aan de bovenkant zitten. Onderkant tanden zit nu wel tegen elkaar. De ortho zegt nu dat dat aan de vorm van mijn tanden ligt, dat dat niet meer verbeterd gaat worden en dat de enige manier om dat weg te krijgen een klein stukje van je tand af te schaven is en dan nog een paar aligners te gebruiken.
Maar ik voel me dus echt vrij belazerd eerlijk gezegd, hij heeft mij nooit verteld dat het niet helemaal zou dichten met de aligners. Als ik dat had geweten weet ik niet of ik eraan was begonnen. En nu twijfel ik dus om het dan ook maar ‘goed’ te doen en het bij te schaven maar ik vind dat ook een heel naar idee om te doen ofzo aan tanden waar verder niets mis mee is. Nou ja maar even over denken
Volgens mij kan het ook gevuld worden met composiet of porselein. Kan me wel voorstellen dat het aan de vorm van je tanden kan liggen.
Ik weet niet hoe groot het gat is maar ze hebben dit mij ook gedaan volgens mij en dat was letterlijk heel zachtjes een schuurpapiertje er tussendoor halen. Dat eas dus een kleine ingreep naar had optisch wel veel effect
Bij mij ging bijschaven hetzelfde als bij @Zonnestraaltje, was echt maar heel weinig en gebeurde met een schuurpapiertje. Was zo gebeurd en heb er achteraf niks van gemerkt of gezien.
Oooh wat goed om te horen en ook van jou @176-716 ! Hij had het idd ook over een papiertje dus dan moet ik het misschien maar gewoon doen
Ja doen hoor! Bij mij is dat ook onderdeel van de invisalign behandeling.
Nu overstappen op composiet raad ik echt af. Het is opzich een goedkopere oplossing maar voor de lange duur niet de mooiste en het blijft kwetsbaar denk ik.
——————————-
Morgen heb ik een belafspraak met mijn tandarts/ortho. Er zijn nieuwe fotos gemaakt en we gaan praten over het verdere plan. Ik ben heel erg benieuwd!
Thanks! Jullie hebben me echt overtuigd en gerustgesteld, ga gelijk morgen even bellen
Belafspraak achter de rug.
Ik had het al een beetje verwacht; de plannen zijn uitgebreid. Meer dan de ‘beloofde’ totaal 16 bitjes. Toch nog attachments terwijl dat eerder niet nodig zou zijn.
Maarr wel resultaat waar eerder niet over gesproken werd; het iets verbreden van mijn tandboog en daardoor een bredere vollere lach. Ik vond hem ook reeel; Vanuit het aligners-lab was het advies nóg breder te gaan maar de tandarts concludeerde dat mijn kaak daar wrs net niet breed genoeg voor zou zijn.
Kennelijk drijft meer bitjes de kosten niet omhoog. De techniekkosten zijn all in.
Ik heb gevraagd om sneller wisselen en dat mocht, ik heb gevraagd om minder controles en ook dat mocht.
Dat scheelt me geld want ik betaalde zo’n 50 euro per controle waar nooit iets uit kwam en dat kostte me erg veel benzine.
Al met al tevreden!
Het intrigeert me wel. Er zitten ergens in een lab een stel digitale orthodontisten plannen te bedenken voor patienten die ze nog nooit gezien hebben. Ik keek mee op het scherm van mijn tandarts en zag een chatgesprek tussen beiden over mijn gebit. Echt gek.
Oh wat fijn dat dat bij de prijs in zit! Heb je ook beelden ervan gezien? Ze wilden de boog bij mij ook verbreden maar dan zou ik wel meer zichtbaar tandvlees boven m’n tanden krijgen. Geen idee waarom en of dat voor iedereen zo is maar ik vond dat niet de moeite waard.
Ja ik heb beelden gezien maar dat ging zo snel onhandig. Bij de eerste reeks heb ik de inloggegevens gevraagd en gekregen waarmee ik die 3D animatie kon bekijken. Dat ga ik nu weer vragen zodat ik lekker op het gemakje kan kijken wat er gaat gebeuren
Ik kreeg foto’s te zien waarop ze m’n (hysterische) glimlach hadden bewerkt, vond dat wel duidelijker dan alleen de tanden zien, vond het namelijk niet echt een verbetering Moet er wel bij zeggen dat ik denk dat de tandarts waar ik bij kwam wss qua beugels niet zo kundig is. Maar ik weet niet zo goed hoeveel dat uitmaakt omdat alles zo via Invisalign uiteindelijk bepaald/bedacht wordt.
foto weg
Rechts was toch hoe het nu is en links met invisalign? Ik vind rechts mooier
Edit: sowieso een mooi gebit. Bij klachten is het te overwegen maar cosmetisch echt niets aan de hand?
Ja klopt! En ik vind het ook mooier, schrok echt een beetje van hoe het dan daarna zou zijn, ik wil er niet ineens zo anders uit zien. Nee er is medisch wel echt iets nodig.
Pff wat een gedoe. Snap heel goed dat je geen zin hebt in het traject naast je andere dingen.
Lastig, je zou een professional mee willen laten kijken maar hoe… en eigenlijk hebben ze dat ook al gedaan natuurlijk.
Misschien ben ik dom hoor, maar hoe kan je meer/minder tandvlees krijgen via Invisalign? Ik vind rechts ook mooier maar komt doordat de bewerking zo raar “glad” is ofzo? Cosmetisch (lijkt) ook niet zoveel verschil
Edit; ahja nevermind door de boog breder te maken. Wist niet dat dat er iets mee te maken had