Beugels

Ok goed om te horen. Fijn ook dat je zo snel resultaat ziet! Moet je na afloop ook echt de rest van je leven een nachtbeugel?

Nee! Of nou ja, er is een soort afbouwschema. Eerste half jaar nachtbeugel en dan kan je op een gegeven moment naar om de dag elke 2 dagen tot zelfs 1 keer per week. Ortho zei dat sommige mensen elke 2 weken kunnen

Je tanden blijven altijd in beweging gedurende je leven dus je zal wss af en toe wel moeten dragen! Vind het zelf zonde als na deze effort (mn tweede beugel) de boel weer verschuift :smiling_face_with_tear: dus hopelijk heb ik de discipline :rofl:

Ik laat mn spalkje ook zitten want bij mij schuiven mn kiezen!

Hoi!!

28 weken is zo voorbij maar houd inderdaad naar rekening met uitloop.
Ik
Bij mij hoefde ook niet veel te gebeuren en de voorspelling was dat het met 22 aligners wel klaar zou zijn. Iedere aligner droeg ik 2 weken.
De 3D simulatie voorspelde veel goeds, maar na 22 aligners zat ik daar echt nog niet.
Ik heb 2x een nieuwe simulatie gehad en uiteindelijk kan ik zeggen dat het heel goed in de buurt komt van het einddoel dus ik ben tevreden.
Maar houd je vast: ik ben inmiddels ruim 1,5 jaar verder!

Dat heeft er ook mee te maken van mijn tandarts ietswat verstrooid is en mij bijv vergat te bellen als mijn nieuwe aligners binnen waren en er zo wat extra weken voorbij gingen.

Inmiddels wacht ik op mijn nachtbitje en dat duurt ook al ruim een maand. Gelukkig heb ik mijn laatste aligner niet weggegooid en draag ik die nu snachts want ik weet echt zeker dat mijn tanden enorm waren teruggeschoven als ik dat niet had gedaan.

Mijn tips:
Gooi noooooit je laatste aligner weg.
Vraag je tandarts of je wat sneller mag doorschakelen
Laat je niet ontmoedigen door uitloop, het is irritant maar het drijft de kosten niet enorm op

Ohhhhh dat is een heel ander verhaal dan mijn tandarts vertelde. Misschien hangt het ook van je gebit af. Op zich vind ik het wel ok, want zo onwijs zonde anders van al die pijn en moeite en :moneybag:

1 like

Wow van 22 weken naar 1,5 jaar?? En dat drijft dat de kosten niet op? Je moet dan toch weer voor de nieuwe aligners betalen en consult etc?

Ik onthoud je tip!

Nee, materiaalkosten was all in! Ik betaalde daarbovenop 50 euro voor ieder consult.
Eerst had ik een maandelijks consult en kreeg ik iedere keer 2 aligners mee, maar na een jaar vroeg ik of ik ipv maandelijks iedere 2 maanden kon komen en 4 aligners mee mocht krijgen.
Toen duwde hij me er 6 in mijn hand :rofl:

En niet 22weken, maar 22 aligners (dus 44 weken)

Op die manier! Wel beter zo’n all in prijs, geen verrassingen. Heb een begroting voor €2669 voor 28 weken dus dat zijn dan 14 aligners begrijp ik.

Ik zie wel in de begroting “ Dit behandelplan is opgemaakt overeenkomstig de heden gestelde diagnose. De daarmede samenhangende kostenbegroting is gebaseerd op de thans geldende tarieven en prijzen voor verrichtingen en materialen. Eventule wijzigingen hierin zullen bij uitvoering van het behandelplan worden doorberekend.”

Verwacht dus dat ik moet bijbetalen als het langer duurt, ga wel even vragen hoe dat precies werkt en wat ik aan kosten dan kan verwachten.

Nog een laatste vraag; koffie verkleurt de aligners, kun je wel met een rietje bvb ijskoffie drinken dan? Of komt het dan toch in de aligners?

Nee je mag alleen water drinken met de aligners in!

Voor de rest kan je ze beter uit doen. Kijk tegen het einde van de 2 weken dat je ze in hebt moet j toch bijna wisselen dus dan kan het mss wel. Maar heb dat zelf nooit gedaan

1 like