Beugels

Fijn vooruitzicht! En best snel ook!

1 like

Ja, vind ik ook. Hoe gaat het met de elastieken? Heb je er veel last van?

2 likes

Ik heb nu ook aan een kant elastieken nu. Mijn ortho had het ook over micoimplantaten plaatsen oid, maar ik weet niet wat ik daarvan vind.We bespreken het volgende keer uitgebreider. De hele reden dat ik beugel heb is om het gat tussen mijn kiezen aan de andere kant weg te halen zodat ik geen implantaat hoef daar.

Ik vond ze de eerste dagen best wel pijnlijk. Alsof mijn kiezen er elk moment uit konden vallen :sweat_smile:. Nu voel ik wel een beetje druk, maar niet echt pijn. Ik draag de elastieken trouwens 24/7 i.p.v. alleen in de nacht, in de hoop dat de beugel er dan sneller uit mag.

1 like

Micro implantaten? Klinkt heftig. Maar als je het idd niet wil, zou ik het niet doen. Er zullen vast meerdere opties zijn. Vooral als dat de reden is dat je een beugel hebt op dit moment.

Tegen mij werd eerst gezegd dat ze mijn kaak moesten breken, voordat ik een beugel kon krijgen. Daar heb ik ook nee tegen gezegd. Uiteindelijk waren er nog andere opties (gelukkig!).

1 like

Hoe gaat het met jullie?
Die van mij mag er volgende week uit! Dan heeft ie er 14 maanden ingezeten.

Ik heb m 1,5 jaar gehad. Dat vond ik eerst echt lang, want ik had verhalen gelezen over paar maanden en mijn tanden stonden niet eens zo heel scheef, dus ik dacht dan kom ik er met een paar maanden ook vast wel mee weg haha. Maar de tijd vloog voorbij. Ben er heel blij mee. Natuurlijk is het in het begin heeeeel erg wennen. Lichtelijk slissen herken ik, maar echt omdat het wennen is. Dat verdwijnt wel op den duur. Enige waar ik spijt van heb, is dat ik het niet eerder heb gedaan! Heb zo lang getwijfeld of ik het wel moest doen en dan is het ook nog eens duur. Ondertussen wel mā€™n tanden vet kut vinden. Schoot niks op. Als je het eerder in werking zet, heb je er ook langer profijt van en is het overall voordeliger. :face_with_hand_over_mouth: :stuck_out_tongue_closed_eyes: Twijfel jij nog over of je het wil?

1 like

Oh ik lees dat je ervoor spaart! Ja het is even een paar ribbenā€¦ En de maandelijkse orthokosten. Heb het geld met mijn ogen dicht overgemaakt.

Ja precies dat! Zo zonde eigenlijk, als je het toch graag wilt. Het is echt de beste oplossing, want andere beugels zie je wel goed. Als je een afspraak maakt, kan de orthodontist misschien wel zeggen waar bij jou de attachments zouden geplaatst worden. Dat gebeurt bij niet extreem scheve tanden idd een beetje op die hoektanden, dus niet de voortanden. Valt nauwelijks op hoor. Nooit heeft iemand het gezien bij mij. En op werk heb ik de bovenste beugel heel vaak uitgedaan als ik vergaderingen had of iets dergelijks. Ik moet echt veel praten op werk dus vond ik ook wel spannend en lastig. Lukt allemaal prima uiteindelijk.

1 like

Ik heb mijne ook 1,5 jaar gehad. De enige spijt die ik herken is die zoals hierboven beschreven ; niet eerder gedaan! Het slissen viel bij mij enorm mee. De eerste dag eventjes en heel soms met het wisselen van een bitje. Ik had attachments, gelukkig niet op mijn voortanden maar ik vond ze echt niet zichtbaar. Het is ontzettend veel geld maar het is het zo enorm drie dubbel en dwars waardšŸ˜
Elke keer na het tanden poetsen kijk er weer tevreden naar terwijl ik al vier jaar klaar ben.

1 like

Ik heb dinsdag een afspraak bij de ortho (normaal eerder maar ja corona stak daar een stokje voor) voor een soort intake gesprek om te bekijken wat mogelijk is. Ik heb van mn 10-13 al verschillende beugels gehad (o.a. zo eentje om je gehemelte te verbreden, the horror), maar toen dat traject erop zat heb ik geen spalkje gekregen en nu zijn mijn ondertanden dus gaan schuiven naar binnen toe. Ook heb ik veel last van tandenknarsen en raadden ze me zoā€™n bitje aan om te slapen maar omdat dit op maat gemaakt wordt, vroeg ik of het dan niet handiger zou zijn om eerst alles terug recht te krijgen. Ik hoop zoo hard dat ik in aanmerking kom voor invisalign, ik heb nl. best zwakke/slechte tanden, als ik nog maar naar een cola krijg krijg ik al een gaatje zeg maar. Maar misschien werkt invisalign dan juist beter omdat je niet zomaar kan eten of drinken?
Ben best wel onzeker over mn tanden omdat ze best kort zijn door het knarsen dus, weet niet of ik wel tevreden ga zijn als ze recht staan omdat ik ze dan nog altijd te kort zou vinden.

Zal ik eens navragen wanneer ik er ben! Want facings zie ik echt niet zitten, als ik aan die filmpjes terugdenk krijg ik al kippenvel brr

1 like

Ik heb een simulatie en prijsbestek gekregen maar ga nu zo twijfelenā€¦ invisalign zou in totaal op 5800 euro komenā€¦ ik heb een tandverzekering maar door een heel gedoe willen zij nu geen orthodontie meer vergoeden (wat normaal toch 1500 euro zou zijn) waardoor de prijs me nu toch echt wel tegenhoudā€¦ als ik het eindresultaat zie in de simulatie vind ik het ook niet echt helemaal zoals ik het zou willen maar ik betwijfel of dat uberhaupt kan door al het knarsen etcā€¦

Bij mij zou invisalign ook zoā€™n 5 duizend euro kosten en een ā€œnormaleā€ beugel (brackets) 1500 tot 1800. Ik ben dus voor de brackets gegaan, dat prijsverschil is me echt te hoog en ik betaal het inderdaad ook uit eigen zak. Ik ben nu een jaar verder en heb echt geen spijt gehad!

2 likes

Jaa mijn ortho doet dus geen blokjesbeugels meer omdat hij vind dat er te veel patiĆ«nten zijn die het niet school genoeg houden en tandvleesontstekingen krijgenā€¦ eigen verantwoordelijkheid zou ik denken maar hier in de buurt zitten niet veel andere orthoā€™s die ik betrouwbaar vindā€¦

Ik had aan de ortho gevraagd hoe lang de behandeling zou duren aangezien dat niet bleek uit de simulatie en prijsopgave die ik kreeg, en dit zou 1-1,5 jaar zijn. Echter heeft hij nog een tweede simulatie gemaakt voor invisalign lite waarbij hij enkel de onderkaak zou behandelen (bovenkaak scheelt slechts weinig wanneer de simulatie voor beide kaken gedaan wordt). Dit zou maar 7 maanden duren, maar slechts 2900 kosten i.p.v. 5800ā€¦ Wat me wel terug aan het denken zet hoor. Ik zie mezelf eerlijk gezegd niet opnieuw met een metalen beugel lopen (al 5 jaar gehad vroeger i.v.m. onder andere kaakverbreding). En voor de helft van de prijs verschil, terwijl het resultaat in mijn ogen niet enorm verschiltā€¦ Moet er nog een paar nachten over slapen geloof ik

1 like

Ik heb mijn invisalign ook 1,5 jaar gehad. En ook de optie gehad alleen boven te doen ipv ook onder. Heb hier over getwijfeld maar uiteindelijk toch beiden gedaan. Onder stond een tandje een beetje scheef maar niet storend; maar dit had wel storend geworden als de rest rechtgetrokken was. Dan valt het namelijk veel meer op. Ik heb uiteindelijk beiden gedaan. Een godsvermogen maar zo blij mee! Er is trouwens inmiddels ook een goedkoper alternatief dan invisalign. Werkt even goed, heb je daar al eens naar gekeken?

1 like

Maar dan betaal je wel alsnog 2900 euro voor een resultaat waar je niet volledig tevreden mee bent. Het is natuurlijk wel een groot verschil met die ruim 5 duizend euro, maar ik zou denk ik nog verder informeren dan de ene orthodontist waar je nu bent geweest.

2 likes

Hoe heet dat dan?

Je hebt verschillende, ik kan alleen zo snel op orthoclear komen maar als je Googled kom je op verschillende alternatieven.

1 like