Beugels

Mag ik vragen wat je uiteindelijk kwijt zal zijn en hoe lang je hiervoor je invisalign zal dragen?

1 like

Echt niet raar hoor, is toch ook leuk en spannend!
Ik moet nog even wachten tot mn verzekering ook orthodontie terugbetaald (wachttijd) en dan kan ik eindelijk voor een intakegesprek gaan! Ik hoop dat invisalign een mogelijkheid is en anders wordt het toch echt een blokjesbeugel. Ik ben nog student dus nu lijkt me het ideale moment om er nog mee te starten (kan makkelijker overdag afspraken inplannen e.d.)

1 like

Ben vandaag weer op controle geweest en hoef deze maand geen elastieken te dragen :partying_face: zo fijn! Daarna misschien alleen 's nachts.
Heb boven nu wel een metalen chain, een draad en een power chain dus zal morgen wel ff pijn doen met eten haha

1 like

Ooooh die kan ik me nog al te goed herinneren haha. Hoe gaat het nu?
Ik kreeg ik zo’n draad in mijn twee laatste maanden geloof ik (15 jaar geleden haha). Één van de weinige keren dat ik ziek thuis mocht blijven van mijn ouders. Zo veel pijn, alsof al mijn tanden los zaten.

Het gaat wel goed, kauwen is wel pijnlijk maar het valt mee. Ik heb pijnlijkere momenten gehad afgelopen maanden haha
Ja, de pijn is vaak zo’n raar gevoel idd. Gelukkig ben jij er al lang vanaf haha. Wel lief dat je thuis mocht blijven!

1 like

Ik was vandaag weer aan de beurt! Heb boven nu een “power chain” beugel, om m’n spleetjes weg te werken. Onder heb ik nog wel een flexibel draadje.
Zodra ik onder ook staaldraad krijg kan ik beginnen met elastieken. :tada:

1 like

Haha jeetje deze woorden zeggen me nog helemaal niets, maar na hoeveel tijd krijg je dan een staaldraad? Ik krijg over twee weken mijn vierde draadje en ik vind het echt gek om te zien hoe snel het gaat! Tot nu toe heb ik ook nog helemaal geen pijn, maar dat zal denk ik wel veranderen als er een staaldraad in komt, het klinkt wel heftig in ieder geval haha.

Haha het klinkt heftiger dan dat het is hoor! Het is een dikker draadje, waarbij je wat meer druk voelt. That’s it😁. Boven kreeg ik ‘t na 4 maanden en onder heb ik dus nog een flexibel draadje. Denk dat het ligt aan hoe snel je tanden schuiven oid.

Oh dat valt mee haha! Ik krijg nu bij iedere controle al eens steeds dikker draadje en dan voel je inderdaad wat meer druk. Dus dan zal dat misschien iets heftiger zijn haha, ben benieuwd!

1 like

Het eerste dunne draadje is rond en de dikkere draden zijn meestal vierkant. Daardoor moeten de tanden helemaal wel mee gaan bewegen haha

1 like

Ik vind dat het niet genoeg pijn doet, ik ga het volgende keer gewoon vragen om meer pijn. Ik heb mijn beugel sinds juli en tot nu toe alleen irritatie (fysiek en mentaal) gevoeld. Ben er eigenlijk wel klaar mee, maar als ik dan zie op foto’s hoe scheef mijn kaak is, wil ik wel weer doorzetten.

Heb je wel al wat veranderingen gezien?
3 maanden is natuurlijk ook nog niet zo lang, misschien moet het nog op gang komen!

Ja dat wel, mijn ondertanden staan niet meer over elkaar heen en die beugel zit er pas sinds augustus in! Maar in de bovenkaak moet het grove geschut gebeuren en daar veranderd voor mijn gevoel niet heel veel, maar wellicht zie ik het gewoon niet.

1 like

Ik snap het wel, soms denk ik ook van kunnen we niet ff sneller gaan haha. Al ben wel al blij met wat er allemaal veranderd is.
Ik zou het iig even aangeven bij de volgende controle wat je er van vindt, dat doe ik ook vaak. Maar volgens mij slaan ortho’s niet vaak stappen over of zetten ze het dubbel zo strak ofzo haha. De tanden moeten nu eenmaal in het bot verschuiven en daarbij wordt er eigenlijk bot afgebroken en weer aangemaakt dus het zal ook wel aan de persoon liggen hoe snel het gaat. Maar wie weet is het over 2 maanden al weer super opgeschoten!

Ik hoop het wel! Hoe lang moet jij nog?

De verwachting voordat ik begon was 18 maanden, ben nu begonnen aan de 9e maand. Ik hoop stiekem dat ie er wat eerder uit mag haha

Ik hoop het ook voor je! Ik heb een prognose van 2-3 jaar, ik hoop dat mijn tanden erg beweeglijk zijn en dat het sneller gaat.

1 like

Oeh ja, 2 of 3 jaar is ook nogal een verschil. Ik hoop ook dat het na je volgende controle wel lekker opschiet!

1 like

Updates iemand?

Heb vandaag weer controle gehad. Boven én onder nu powerchains en voor in de nacht elastieken. Volgens de ortho zal het zo’n 1mm per maand gaan verschuiven en ben ik in april 2021 klaar…

1 like

Klinkt goed!
Ik had vorige week een controle (heb 'm nu bijna 10 maanden) en de ortho zei dat ie er in maart ongeveer uit kan. De verwachting was de zomer dus dat scheelt wel een paar maanden, ben blij als het inderdaad lukt! Nu gaat het dus eigenlijk alleen nog om wat details.

2 likes