Nou ik heb hier vorige week een discussie gehad over het feit dat ik op familiebezoek ben gegaan naar een code geel gebied ondanks dat het afgeraden werd.
Ik ben inmiddels terug en ik denk, ik zal toch even een update doen.
Zou ik het reizen aanraden? Nee. Zeker niet, Schiphol op zich prima geregeld. Alleen wanneer je kan gaan boarden krijgt iedereen instant stress en gaan mensen bovenop elkaar staan omdat ze bang zijn dat hun stoel toch niet meer vrij zou zijn??? Ook in het vliegtuig was afstand houden onmogelijk, nou waren wij met zijn 3en dus een eigen rij maar mensen die elkaar niet kenden zaten gewoon naast elkaar. Mijn man heeft meerdere malen aan medepassagiers die dichtbij ons zaten of ze hun mondkapje op wilden houden. Wij hadden getest van tevoren maar wij weten natuurlijk niet wie dat wel en niet gedaan hadden omdat het niet verplicht was.
Bij aankomst werd wel temperatuur gemeten maar dat zegt weinig natuurlijk. En we moesten allerlei formulieren invullen zodat we gecontacteerd konden worden wanneer noodzakelijk.
Op locatie hebben we eigenlijk niemand binnen de 1.5 meter gezien want: eigen huis en het strand is groot. Dus voor ons weinig risico daar maar er zijn veel mensen denk ik die toch naar resorts/hotels zijn gegaan.
Nou ja ik weet niet of dit wat toevoegt aan mijn verhaal maar als je enige reden om op vakantie te gaan nu de zon is, dan weet ik niet of het wel slim is. En zou ik het zelf dus niet nog een keer doen.
Side note nav discussie vorige week voor degenen die het nog weten: de bananen waren lekker, de koffie en de tortilla’s ook. Met schoonvader gaat het naar omstandigheden redelijk. We zijn blij dat we hem op afstand nog hebben kunnen zien.