Oja, daar heb je een punt.
Maar wat ik ook niet snap, op de site van buza staat bij Curacao “Reizigers kunnen inreizen indien zij niet in de 14 dagen voorafgaand aan de reis in een gebied met wijdverspreide transmissie van het COVID-19 virus zijn geweest.”
Ik weet niet wat de precieze definitie is van ‘wijdverspreide transmissie’ maar als je kijkt naar de cijfers in Nederland moeten wij daar toch haast wel onder vallen? :’) Waarom kunnen mensen dan wel gewoon inreizen vanuit Nederland, wordt er een uitzondering gemaakt omdat het binnen het koninkrijk is ofzo? Typisch wel dat met zo’n reisadvies alleen rekening wordt gehouden met de gezondheid van mensen die in Nederland wonen en niet met dat van de lokale bevolking.
Wat ik begreep is dat paar maanden terug was reizen naar de antillen heel streng. Je moest daar eerst betaald in quarantaine, daardoor heeft bijv een familie lid van mij de begrafenis van zijn eigen vader gemist omdat het voor de vlucht + verplicht betaalde quarantaine rond de €5000 was.
Omdat dit dus bij heel veel mensen is gebeurd of mensen die naar zieke familie/ werk etc moesten is de versoepeling gedaan dat reizen naar de antillen mag. (Weet dit niet 100% zeker of het zo klopt + met bronnen maar dit is van wat ik van diverse kanten heb gehoord) Maar dat is meer gedaan voor ingezetenen en familie. Niet voor vloggers, beutybloggers en iedereen zijn moeder om er maar heen te vliegen.
Ja ik vind dat enthousiaste ook zo storend. Denk dan echt ja trut ik zou ook wel lekker even naar Curacao willen (dus in dat opzicht ben ik gewoon stikjaloers). Maar ik doe het niet omdat het advies nou eenmaal is om niet te reizen. En door mensen zoals jij kan ik waarschijnlijk nog heel lang niet lekker naar de zon op vakantie. Maar als jij maar lekker de zon op je gezicht kan voelen he.
Wat er vooral ook achter zit is een gigantische lobby. Er spelen vooral economische belangen en omdat Curaçao en Bonaire officieel landen zijn binnen het koninkrijk Nederland was het politiek gezien makkelijk om af te wijken van de regels die gelden voor reizen.
Ja dat zal idd voor het allergrootste gedeelte mee spelen! Maar ja heeft nu niet veel nut gehad want op curacao is weer een avondklok. Heb je in bijv de horeca er ook niks aan dat er toeristen zijn.
Ja dat zijn wel schrijnende situaties Je zou zeggen dat dat ook wel op te lossen is door opgaaf van reden te geven waarom je daar heen reist en dat je dan wel mag inreizen als je voor werk/noodgevallen/zieke familie etc komt, maar niet als je alleen op het strand will chillen. Mja dat zal ook wel lastig te controleren zijn allemaal.
@McApple wat voor economische belangen zijn dat eigenlijk? Ik snap wel dat ze daar veel inkomsten genereren uit toerisme, maar dan is dat handjevol mensen dat er nu heen reist sowieso niet de oplossing toch, daar dek je dat niet allemaal mee af. Nederland zou gewoon een steunpakket moeten aanbieden net als dat ze voor ondernemers hier in de horeca/toerisme doen.
DIe steunpakketten zijn er ook ik meen dat er een derde pakket is toegezegd ivm Corona van 50 miljoen en daarnaast zijn er ook nog andere steunpakketten voor oa onderwijs en een beter investeringsklimaat van ook nog eens bijna 100 miljoen. Curaçao zit al heel lang in heel zwaar weer, dat was ook al voor Corona aan de gang dus toen er nog gewoon toeristen waren hadden ze het al zwaar maar als er helemaal niemand meer komt gaat het nog harder achteruit. En omdat (een deel) van die steunpakketten leningen zijn wil Curaçao inkomsten behouden en Nederland wil voorkomen dat ze continu geld moeten geven/lenen aan Curaçao. Dus vandaar ook de lobby. Al is er niet bekend gemaakt wat er allemaal besproken en afgesproken is.
Nou ik heb hier vorige week een discussie gehad over het feit dat ik op familiebezoek ben gegaan naar een code geel gebied ondanks dat het afgeraden werd.
Ik ben inmiddels terug en ik denk, ik zal toch even een update doen.
Zou ik het reizen aanraden? Nee. Zeker niet, Schiphol op zich prima geregeld. Alleen wanneer je kan gaan boarden krijgt iedereen instant stress en gaan mensen bovenop elkaar staan omdat ze bang zijn dat hun stoel toch niet meer vrij zou zijn??? Ook in het vliegtuig was afstand houden onmogelijk, nou waren wij met zijn 3en dus een eigen rij maar mensen die elkaar niet kenden zaten gewoon naast elkaar. Mijn man heeft meerdere malen aan medepassagiers die dichtbij ons zaten of ze hun mondkapje op wilden houden. Wij hadden getest van tevoren maar wij weten natuurlijk niet wie dat wel en niet gedaan hadden omdat het niet verplicht was.
Bij aankomst werd wel temperatuur gemeten maar dat zegt weinig natuurlijk. En we moesten allerlei formulieren invullen zodat we gecontacteerd konden worden wanneer noodzakelijk.
Op locatie hebben we eigenlijk niemand binnen de 1.5 meter gezien want: eigen huis en het strand is groot. Dus voor ons weinig risico daar maar er zijn veel mensen denk ik die toch naar resorts/hotels zijn gegaan.
Nou ja ik weet niet of dit wat toevoegt aan mijn verhaal maar als je enige reden om op vakantie te gaan nu de zon is, dan weet ik niet of het wel slim is. En zou ik het zelf dus niet nog een keer doen.
Side note nav discussie vorige week voor degenen die het nog weten: de bananen waren lekker, de koffie en de tortilla’s ook. Met schoonvader gaat het naar omstandigheden redelijk. We zijn blij dat we hem op afstand nog hebben kunnen zien.
Ik ken alleen het verhaal dat er een wereldbevolking is die hun onderbroeken wast in een waterkoker, op de hotelkamer.
Hahaha dit verhaal is al zo vaak voorbij gekomen op dit forum en elke keer reageren er weer mensen verbaasd. Heerlijk, had het ook wel verwacht als het al net zo’n status had als NMSMVPE
Zo ik ook!
En ligt het aan mij of liggen er in Huize foef wel erg veel luiers? In Masha haar kamer liggen er al 4 pakken, en als ze haar outfit filmt liggen er daar nog min 8? Vast #gekregen, tenzij dit normaal is ik heb geen idee
Bij baby’s gaan er wel zo’n 6-8 luiers per dag door heen, ik weet niet hoe groot die pakken van Mas zijn maar bij een gemiddeld pak ben je dus wel na 5/6 dagen er doorheen, gaat hard haha. Enige is wel dat baby’s natuurlijk ook snel groeien dus dat het niet heel handig is om in mega bulk in te slaan want straks passen ze er alweer niet meer in en zit je nog met een hele voorraad. Maar zij zal wel alles #gekregen hebben inderdaad
Ik heb ruim 50 pakken luiers op voorraad liggen…
Ja wij waren niet naar curacao, maar Canarische eilanden.
Het gedrag van mensen op Schiphol verbaasde me echt. In de rij voor boarden echt aanduwen, wij bewust afstand houden. Gaan er mensen tussenstaan want: ruimte. Man kon dat niet waarderen
Pff echt bizar dit. Zo asociaal en egocentrisch. Als ík maar aan de beurt kom…
Het gedrag verbaast me eigenlijk niets. Dit is tenslotte een uitgeselecteerde groep mensen, die bepaalde risico’s al willen nemen of het ze helemaal niet kan schelen. Het wordt totaal niet gecompenseerd door het (zeer) voorzichtige deel van de bevolking.
Mij achteraf ook niet, maar ik ben sowieso al niet zo bezeten van snel in het vliegtuig zijn.
Ik moet zeggen, daar op locatie en in restaurants werd er heel goed aan de 1.5 meter gehouden alleen dat vliegtuig maakt mensen gek blijkbaar