geen, geen referentiemateriaal
Ze noemt het niet goor, het lijkt haar goor. Vind ik anders.
Ik vind het zelfs erger? Iets bij voorbaat al goor noemen terwijl je geen idee hebt hoe het smaakt. Plus wat @anon46421473 zegt. Platte drol is per definitie niet bepaald een aardige opmerking.
Wat is daar anders aan?
Zij vindt het op een drol lijken. Is toch haar mening en niks persoonlijks? Snap de issue niet zo.
Het is bijna nooit meer gemaakt van rauw gehakt. Niet als je het koop bij winkels, niet langer toegestaan. Heb je het weleens gegeten? Huis gemaakt nog weleens rauw, maar ook dat vind ik super lekker. Beetje zelfde straatje als filet A en steak tartaar
Nee het is onnodig om in zulke oneerbiedige termen te praten over iets uit een cultuur die je niet kent. Dat je er âik vindâ voor zet maakt dat niet anders. Maar ze heeft het al weggehaald en dat is heel netjes maar even voor jou nog.
Ik wist niet eens dat het oorspronkelijk met vlees is, ken alleen de vegetarische variant.
Aha dus je hebt het gegeten terwijl je er een andere verwachting van had? Het ziet er toch ook niet echt uit als kebab
Hier wat info van de kennisbank (thuisbezorgd)
Wow ik wist helemaal niet dat dat (in Nederlandse restaurants) standaard vegetarisch is! Ik dacht nog altijd met rauw vlees. Wat goed, ik ga het binnenkort een keer proberen
Cigkofte in restaurants enzo is vaak gebakken vlees. Maar hoe zij het eten in zoân rol met sla etc is het vaak gemaakt van bonen geloof ik met veel kruiden. Ik vind het zelf juist heel lekker, vooral door alle smaken en structuren bij elkaar. maar ik doe er ook niet teveel van op. Door de saus limoen en sla is het juist heel fris. Ik zit even te denken waar het het meeste op lijkt maar dat kan ik niet zo goed uitleggen. Gewoon proberen!
@Fredje Nou mij ook! Daarom ben ik zo jaloers / zuur dat het bij hen wel zo gaat, heerlijk om alles los te laten en een ander regelt het wel en ook nog eens netjes. Geloof hier de vorige keer mijn verhaal al gedaan te hebben. Mijn irritatie is vooral dat ze het allemaal niet zo in de gaten heeft ofzo, dat het normaal is dat hij alles doet en zei al moe is van de kleinste dingen. En dan wel zeggen ja WIJ zijn bezig met dit en dit. In plaats dat ze zegt; âja Joey doet dit en heeft dit geregeld, heerlijk dat ik niks hoef te doen! Daar heb ik echt geluk meeâ.
prive
Eigenlijk mag je dat niet met elkaar vergelijken maar ik had graag even met haar geruild in die periode van bouw 3 jaar lang. Wij hebben er zovaak helemaal doorheen gezeten (vriend burnout etc)van alles dat mis ging/extra kostte en zonder aannemer alles zelf geregeld. Dan kan ik dat geziemel even niet zo aan.
Ik beschouw het bashen van de Nederlandse keuken en cultuur wel als onderdeel van mijn identiteit, mag dat wel?
Ja helemaal eens, er zit gewoon vaak zoân toontje aan van âja dat eten ze daarâ waarbij er heel erg een scheiding is tussen âonsâ wat ânormaalâ is en âthe otherâ, dus âraarâ, eigenlijk minderwaardig, barbaars zelfs.
Dat klinkt misschien heftig omdat weinig mensen (hier) dat bewust zo bedoelen, maar dat spreekt toch uit zoân opmerking.
Precies! Hij legt ook gewoon uit hoe ze het moet doen. Ik vind Joey juist wel beter overkomen in de vlogs, ook omdat zijn persoonlijkheid wat meer naar voren komt ofzo? Hij legt haar wat klusdingen uit, maakt grapjes en is wel een aanpakker. Ik denk wel dat hij vooral niet zoveel met dat vloggen heeft.
En ook wel dat zij idd meer traditionele verhouding hebben. Maar hij hielp ook gewoon met vaatwasser inruimen ofzo en denk wel dat Lotte zich er ook comfortabel bij voelt.
Weet iemand eigenlijk wat voor werk hij doet?
Offtopic Surinaams restaurant:
Jaa dat restaurant van Soenil Bahadoer! Lijkt me echt lekker om een kwikwi op haute niveau te eten.
Nou gelijk heeft ie!
Ik heb nooit gehoord van de uitdrukking: ik vergas.
Over die cigkofte, ik snap wel waar jullie op doelen maar is het echt wel van toepassing vraag ik me oprecht af? Is het niet gewoon eten-bashing ipv cultuur-bashing?
Het eerste kun je ook stom vinden natuurlijk maar is wel wezenlijk anders.
Ik snap de argumenten opzich wel als het gaat om cultuur, maar vind het een beetje raar dat hier een compleet topic is wat precies hetzelfde doet met allemaal hollandse eetgewoonten (waarvan sommigen ook echt wel goor zijn hoor), maar wat imo steeds meer lijkt op een snobisme topic, en oh wee als je zoân zelfde opmerking maakt over een etenswaar uit een andere cultuur??
Jeetje zelfs al dĂ©nk je dat het zou betekenen dat je het heet hebt, dan nog weet je toch wat er in WOII is gebeurd en dat je zoân term gewoon niet moet gebruiken?
Heb de vlog niet gezien, dus weet niet wat de context is, maar vind het wel een beetje een domme uitspraakâŠ