Beutyblogtopic XL #10

Ik snap dit niet🙈

Klopt, maar je vergast worden door een trui lijkt me nog steeds best wel knap en bijzonder.

2 likes

Haha sorry ik dacht al, misschien het verkeerde topic. Alwin van Vet Gez ellig zei dit elke vlog/podcast wel een keer, vooral na ongepaste opmerkingen. Een van de redenen dat ik gestopt ben met hem volgen.

1 like

Je mag overal commentaar op hebben, maar dat betekent niet dat het altijd nodig is. Net zoals dat je alles mag zeggen, maar dat je sommige dingen gewoon beter voor je kunt houden. En ook niet verrast moet zijn als anderen dan weer wat zeggen als jij je mond niet kunt houden.

5 likes

Hahahahahaha ja! Ik heb een Urker dialect dus dat kan kloppen :joy::joy::joy:

3 likes

@Tunnelvisie Top input, heb ik veel aan. Snap je quote overigens hoor, ik hoor het genoeg om me heen over zaken die er inderdaad wel toe doen. Maar dit gaat over een fucking gerecht. Het is niet dat direct heel de cultuur niet gerespecteerd wordt. Ik vind echt dat er hier een grens overschreden is door zo moeilijk te doen over een uitspraak over een gerecht. Hetgeen dat je wilt bereiken, gaat totaal aan het doel voorbij. Wat zonde is, want ik snap de achterliggende gedachte, alleen vind ik niet dat je dat kunt projecteren op een uitspraak over de looks van een gerecht.

@EllaFitzgerald Wat ik zeg is dat het niet ten nadele van een bepaalde cultuur is als je een gerecht er goor uit vindt zien. En inderdaad, we zijn chocolademousse gewend en misschien vinden sommige mensen dat er wel heerlijk uitzien ja omdat zij dat gewend zijn. Als anderen dat niet vinden, is dat toch niet meteen ten nadele van de Nederlandse cultuur? (Ik vind chocomousse een slecht voorbeeld want is dat uberhaupt nederlandse cultuur te noemen?) Vandaar mijn voorbeeld van stoofvlees/stoofpot. Ik vind dat - ondanks dat het in Nederland een normaal gerecht is - er echt gruwelijk kotsopwekkend uitzien. Als ik zo iets zeg, hoe kun jij dan direct concluderen dat ik de Nederlandse cultuur disrespecteer?

@papierhier Ik snap dat het wellicht iets te direct is en het woord ‘goor’ niet per se gebruikt had hoeven te worden. Maar het gaat wel over eten, dus wat maakt het nu precies uit? Ik vind kaasstengels ook goor. Als dat gezegd wordt, valt niemand erover.

2 likes

Ik las ‘vergast’ door de posts hierboven :smile:

8 likes

Ik snap ook niet waarom Nederlanders altijd zo lelijk doen over eten uit andere landen. Want ons eten is precies hetzelfde als wat ze in andere landen eten maar dan door elkaar geprakt…

Ohja en met minimale kruiden.

10 likes

Wat heb ik toch fout gedaan in mijn leven en wat is er mis met mensen dat zij zoveel kan verdienen met die cursussen :neutral_face:

Volledige artikel

5 likes

Wat mij nog het meeste verrast is dat ze een redacteur heeft voor haar blog? Met zoveel spel- &tikfouten die achterblijven in ieder artikel is dat wel merkwaardig :sweat_smile:.

Even serieus, de zaken gaan blijkbaar goed voor haar. Mooie omzet voor een uurtje 30 werken in de week (laten we wel wezen, alle bloggers etc gooien ook privé afspraken zoals sporten of kapper in hun werkdag dus ik rond af naar beneden).

Wel goed van haar dat ze op tijd een nieuw pad naast bloggen heeft kunnen bewandelen (pun intended) en dat het ook echt aanslaat.

6 likes

Ja joh, Celine Charlotte zat toch meer dan een miljoen per jaar om met instagramcursussen? Lucratieve business!

man man, voor mijn gevoel doe ik meer, maar ik draai alleen maar verlies op mijn leven…
Lang leve student zijn

2 likes

Die redacteur is Emmy, die een of twee artikelen per week schrijft, niet iemand die Cynthia’s artikelen naloopt.

Aah dat verklaart. Ik dacht dat Emmy gewoon een soort gastblogger was :blush:.

Ik vind het vooral best knap om op een omzet van 200.000 kosten van 140.000 te hebben… OK daar gaat 60.000,- vanaf voor haar eigen loon (12x5.000), maar dan blijft er nog 80.000 over… :thinking: (oprecht benieuwd naar)

1 like

Moet nog wel belasting af gok ik, dus dan hou je al minder over.

Belasting en vooral in het begin van een onderneming kunnen de kosten oplopen qua investering, dan heb je nog kosten van een auto bijvoorbeeld, aanschaf nieuwe laptop. Misschien extra apart zetten als buffer etc

Dit gaat best wel hard, ze huur t bijv regelmatig ruimtes voor haar workshops, adverteren voor haar planner en workshops zullen wel veel kosten naartoe gaan. Abonnementen, verzekeringen, juridische/administratieve kosten, En verder is er een groot grijs gebied, hoe meer je aan kosten opgeeft hoe minder belasting je afdraagd dus iedere rekening (kleding, reisjes etc) zal ook zakelijk zijn denk ik.

Ojaa zo gaat het wel hard inderdaad, loon voor Emmy en als je belasting ook als kosten rekent kom je wel een eind :+1:

Wahaha, niet 1 van de tweelingzusjes maar ik ken ze wel via via dus ik kan het doorgeven. Als je de serie leuk vind kan ik je het boek “de ontdekking van Urk” heel erg aanraden.

3 likes