Beutyblogtopic XL #10

Ik las ‘vergast’ door de posts hierboven :smile:

8 likes

Ik snap ook niet waarom Nederlanders altijd zo lelijk doen over eten uit andere landen. Want ons eten is precies hetzelfde als wat ze in andere landen eten maar dan door elkaar geprakt…

Ohja en met minimale kruiden.

10 likes

Wat heb ik toch fout gedaan in mijn leven en wat is er mis met mensen dat zij zoveel kan verdienen met die cursussen :neutral_face:

Volledige artikel

5 likes

Wat mij nog het meeste verrast is dat ze een redacteur heeft voor haar blog? Met zoveel spel- &tikfouten die achterblijven in ieder artikel is dat wel merkwaardig :sweat_smile:.

Even serieus, de zaken gaan blijkbaar goed voor haar. Mooie omzet voor een uurtje 30 werken in de week (laten we wel wezen, alle bloggers etc gooien ook privé afspraken zoals sporten of kapper in hun werkdag dus ik rond af naar beneden).

Wel goed van haar dat ze op tijd een nieuw pad naast bloggen heeft kunnen bewandelen (pun intended) en dat het ook echt aanslaat.

6 likes

Ja joh, Celine Charlotte zat toch meer dan een miljoen per jaar om met instagramcursussen? Lucratieve business!

Staat zelfs twee ton per jaar met de blog erbij. Wauw

man man, voor mijn gevoel doe ik meer, maar ik draai alleen maar verlies op mijn leven…
Lang leve student zijn

2 likes

Die redacteur is Emmy, die een of twee artikelen per week schrijft, niet iemand die Cynthia’s artikelen naloopt.

Aah dat verklaart. Ik dacht dat Emmy gewoon een soort gastblogger was :blush:.

Ik vind het vooral best knap om op een omzet van 200.000 kosten van 140.000 te hebben… OK daar gaat 60.000,- vanaf voor haar eigen loon (12x5.000), maar dan blijft er nog 80.000 over… :thinking: (oprecht benieuwd naar)

1 like

Moet nog wel belasting af gok ik, dus dan hou je al minder over.

Belasting en vooral in het begin van een onderneming kunnen de kosten oplopen qua investering, dan heb je nog kosten van een auto bijvoorbeeld, aanschaf nieuwe laptop. Misschien extra apart zetten als buffer etc

Dit gaat best wel hard, ze huur t bijv regelmatig ruimtes voor haar workshops, adverteren voor haar planner en workshops zullen wel veel kosten naartoe gaan. Abonnementen, verzekeringen, juridische/administratieve kosten, En verder is er een groot grijs gebied, hoe meer je aan kosten opgeeft hoe minder belasting je afdraagd dus iedere rekening (kleding, reisjes etc) zal ook zakelijk zijn denk ik.

Ojaa zo gaat het wel hard inderdaad, loon voor Emmy en als je belasting ook als kosten rekent kom je wel een eind :+1:

Wahaha, niet 1 van de tweelingzusjes maar ik ken ze wel via via dus ik kan het doorgeven. Als je de serie leuk vind kan ik je het boek “de ontdekking van Urk” heel erg aanraden.

3 likes

Door je inleiding weet ik niet wat je wel/niet sarcastisch bedoelt hier. Er is niet echt sprake van een opgezet plan. Iemand benoemt dat een buitenlands gerecht goor is (aanname: gerecht/poster zijn niet afkomstig uit zelfde cultuur anders waren de vega varianten - die tegenwoordig vaker voorkomen - wel bekend).

Anderen vinden dit niet heel respectvol naar een andere cultuur (wat inhoudt; oa uitingen, uiterlijkheden, gebruiken, rituelen en eten. Eten? Ja eten). Prima om dat over je eigen verzinsels en lokale gerechten te zeggen, maar in de beleving van anderen niet heel sjiek.

Niets meer. Wat is dan het doel versus het middel waar jij nu over valt?

Hoe micro ook (je vindt een gerecht kennelijk niet boeiend/materieel genoeg) wordt dit door anderen anders opgevat.

3 likes

Never forget dat ik nog nooit van “blauwe hap” had gehoord en toen mijn manager en team vroegen of ik dat wilde bestellen (bijbaantje ukkie Scorpiovibes; years back), ik naar hem terug liep na rondje Google of hij het tel. nr van restaurant “De Blauwe hap” had.
Kon het namelijk niet vinden op i-net?!

Ben toen keihard uitgelachen. Dit heeft me nog jaren achtervolgd bij iedere borrel

7 likes

Ook jij verdient een ton hoor #lawofattraction

Dankje. Wordt mijn doel van 2021, schrijf het meteen op in mijn planner.

Het eerste zinnetje was sarcastisch, daarna was gemeend :wink: Ik heb inderdaad in de gaten nu dat het door anderen anders wordt opgevat, maar in hoeverre moet je daar rekening mee houden? En hiermee bedoel ik dan, in hoeverre kun je het degene die een gerecht als ‘goor’ als het ware beschuldigen voor hetgeen hier boven gedaan is?

Ik persoonlijk vind dat niet nodig inderdaad, om dat voor een gerecht te doen. Misschien een voorbeeld vanuit mijn beleving zijn de box braids. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat zodra een wit persoon met blonde haren deze box braids doet, dit eigenlijk respectloos is naar een cultuur. Toen ik over dit onderwerp het een en ander las op dit forum, snapte ik pas dat het inderdaad een gevoelig onderwerp is en begreep ik de standpunten. Ik vind dat persoonlijk een grotere aanval dan bij een gerecht. Maar ik begrijp nu ook, nu ik dit typ, dat een ander misschien de box braids minder boeiend/materieel vindt dan een gerecht enzovoorts.

Als we dan toch bezig zijn, box braids ‘goor’ noemen vind ik dus echt niet kunnen. Heb er zelfs moeite mee om te typen, maar dat komt wellicht doordat ik ‘goor’ makkelijker koppel aan ‘vies’ en eten makkelijker te omschrijven is als vies/lekker (smaak) dan box braids.

Oke lekker weer een lap tekst maar het houdt me wel bezig dus. Ik zou me alleen persoonlijk enorm aangevallen voelen als iemand mij respectloos naar een cultuur zou noemen terwijl ik een gerecht omschrijf als ‘goor’.