Ja zal vast dat je upline er profijt van heeft, maar ook die mensen kunnen je nergens toe dwingen of iets verplichten, dus ik vind het nog altijd je eigen keuze of je iets (ver)koopt. Daarnaast vind ik het bij dit soort dingen wel zwaar oneerlijk dat je eigen upline en alles daarboven profiteert van je eigen ‘ondernemerschap’, want voor die mensen is het als je een behoorlijke downline hebt ontwikkeld wel slapend geld verdienen (waar ze in het begin dus wel voor hebben moeten werken). Dat is ook hetgene dat me in deze constructie het meest tegenstaat.
@Ovenschaal Dat is me bekend, maar dat was ook mijn vraag niet 
@Suikerklontje Oh met betrekking tot het stukje over kanker heb je helemaal gelijk, echt bizar dat mensen dat over hun lippen/uit hun vingers krijgen. Alhoewel ik de mensen die dit daadwerkelijk geloven misschien nog wel erger vind. Maar ook daarvan vind ik dat het bedrijf daar niks aan kan doen, dat doen echt de consumenten. En nu wil ik met mijn bericht(en) absoluut de MLM’s en zo niet goed praten, want er zijn genoeg red flags natuurlijk, maar ik ben het ook niet eens met alles wat er over gezegd wordt.
. Maar precies dat. Ik heb hem niet eens gekeken, maar die houding heeft ze wel in meerdere video’s merk ik.