Ze heeft het aangekondigd dat het voorlopig alleen baby is op beautygloss. Ik vind het zelf niets, maar ze heeft het wel aangekondigd. Ik irriteer mij vooral in aan houding, alsof ze de waarheid in pacht heeft over babies.
Is dat ook niet deel van succes? Dingen vertellen alsof je de expert bent. Kan me herinneren dat ze in het verleden ook stellig vertelde over niet je natte haar te lang in de handdoek want schimmel in je haar en de binnenkant van een wit bolletje is niet goed voor je darmen.
Ja, het is haar image wel inderdaad.
Ah ja je hebt gelijk inderdaad, dat was ik even vergeten sorry  . Maar precies dat. Ik heb hem niet eens gekeken, maar die houding heeft ze wel in meerdere video’s merk ik.
. Maar precies dat. Ik heb hem niet eens gekeken, maar die houding heeft ze wel in meerdere video’s merk ik.
Uhm maar zij is al bijna zes maanden moeder? Logisch dat zij expert is op élk gebied.
Ik kijk nu de video en zij zegt dat de gemiddelde leeftijd wereldwijd waarop gestopt wordt met borstvoeding 4 jaar is. Ik ben benieuwd hoe ze daarbij komt.
Waarschijnlijk van deze site:
https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/151-hoe-lang-borstvoeding-geven#:~:text=Ze%20stelt%20dat%20de%20gemiddelde,kinderen%20helemaal%20nooit%20borstvoeding%20krijgen.
Maar vergeet het laatste stuk te benoemen;
Katherine Dettwyler is een antropologe die veel onderzoek gedaan heeft naar borstvoeding. Ze stelt dat  de gemiddelde leeftijd wereldwijd waarop kinderen stoppen met bij hun moeder drinken vier jaar en twee maanden is. Daarbij maakt ze onmiddellijk de kanttekening dat dit cijfer niet erg betekenisvol is, wanneer je bedenkt dat sommige kinderen helemaal nooit borstvoeding krijgen.
Ohja want daar kon je een balletje van maken en dat werd dan in je maag ook zo’n prop 

Ohja ik begrijp zelf de tekst verkeerd zie ik. Back to lurking 
@PhoebeBuffay https://www.iamnotthebabysitter.com/breastfeeding-and-worldwide-average-age-of-weaning-2/ klinkt inderdaad als onzin, in ‘traditionele’ culturen zal het zeker langer zijn dan in de Westerse cultuur maar als je het wereldwijd trekt moeten sommige kinderen dan echt heel lang gevoed worden. Jammer dat Mascha nooit dat soort kanttekeningen plaatst bij wat ze zegt. Het advies van WHO is volgens mij ook meer bedoeld voor landen waar veilig en genoeg eten niet altijd beschikbaar is.
@Oprah dat is denk ik hoe de meeste moeders het doen, haha. En terecht, tenzij je er voor gestudeerd hebt doe je ook maar wat je toevallig weet.
Ik vind dit:
One often hears that the worldwide average age of weaning is 4.2 years, but this figure is neither accurate nor meaningful. A survey of 64 “traditional” studies done prior to the 1940s showed a median duration of breastfeeding of about 2.8 years, but with some societies breastfeeding for much shorter, and some for much longer.
bron: https://www.researchgate.net/publication/265185534_A_Natural_Age_of_Weaning
2.8 jaar vind ik nog steeds heel lang. Maar in sommige arme landen (waar lang bv gegeven word , want geen geld voor flesvoeding) is het kindertal natuurlijk enorm hoog. Ik weet van iemand die in Mali werkte dat het daar vrij normaal is om 3/4 jarigen aan de borst te zien (in het openbaar!). Aangezien ze daar gemiddeld 6 kinderen per vrouw krijgen krikken dat soort landen het wereld gemiddelde wel op.
Ik vond de blog van Elle Beau heel inzichtelijk in hoe MLM’s werken!
Wel best lang maar vermakelijk om te lezen.
Mooi wel dat dit artikel dat de 4.2 jaar ontkracht geschreven is door diegene die juist als wordt aangedragen als onderzoeker die zogenaamd de 4.2 jaar heeft onderzocht/bewezen. En dat de bron in de voetnoot van dat stuk van La Leche League doorverwijst naar een reclame voor loopbanden.
Terug naar beuty(gloss): niet het niveau cupping op aanraden van de uberchauffeur, maar wel typisch Mascha dat ze dit aanneemt en zo stellig benoemt op basis van het eerste resultaat op google zonder verder naar het artikel zelf te kijken.
Ik haal daardoor de binnenkant nog steeds uit kaiserbroodjes (niet alles maar wel een groot gedeelte)
Offtopic:
Ik ben in een Instagram wormhole over borstvoeding gekomen en… omg baby bijten de tepel? Trekken aan je andere tepel. Je melkklieren kunnen verstopt raken? Eh… 
https://www.instagram.com/p/B8KrkfPhKMg/?igshid=17kuwquaiwydd
Even voor de zekerheid. Je weet dat dat niet waar is he?
Ik deed dit dus tot 2 weken geleden ook :o blij dat iemand op dit forum dat ontkracht heeft
Ik vind het gewoon een vieze gedachte dat het potentieel waar zou kunnen zijn dus ik krijg het niet uit mn hoofd
Sint had een “snottertje” na dr luxe vlucht vanaf curacao, dus nu blijven ze zoveel mogelijk thuis “zoals altijd”…