Jammer dat je die vergelijking erbij haalt. Dat was namelijk totaal niet haar punt. Het was ook geen vergelijking.
Mascha wordt blijkbaar nog steeds bestookt met berichtjes over mlmâsđdat er echt mensen zijn die denken dat bekende influencers hier mee in zee willen gaan.
Influencers niet, sommige huisartsen daarentegenâŠ
Naar mijn idee is dat wel vaker met nieuwe mensen die heel erg âaanwezigâ zijn op een bepaalde manier wat niet door iedereen wordt gewaardeerd in het begin. Maar dat dat later wel weer goed komt als iemand ook buiten de interessante inbrengen en discussies lekker gezellig en low key mee komt kletsen. Een van de bekendsten daarin in is naar mijn idee Riotpoof Zij kreeg ook veel commentaar op de manier hoe ze hier binnen kwam. Nu niet echt meer geloof ik.
Multi level marketing. Pyramidebedrijven. Herbalife, doterra, young living zijn bekende voorbeelden.
Simpel gezegd: Ik verkoop het, jij koopt bij mij voor eigen gebruik, bent enthousiast en gaat het ook verkopen. Je valt dan âonderâ mij dus ik krijg een percentage over jouw verkopen etc. Zo krijg je een soort pyramide waarin degene bovenaan dus heel veel verdiend door de verkopen vd verdiend door de mensen onder hem/haar.
Hoe meer je verdiend/hoe meer mensen onder je hoe hoger je âlevelâ binnen het bedrijf en ik weet bv bij Doterra (van wat ik gezien heb op socials) dat er hele luxe reizen worden georganiseerd voor mensen met tenminste omzet X etc.
Het gaat volgens mij bijna altijd om producten waar je niet op een andere manier aan kunt komen.
Edit: https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/gezin/artikel/4729946/multi-level-marketing-mlm-herbalife-tupperware dit is wel een interessante inkijk in de schimmige kant ervan.
Multi level marketing, merken zoals Herbalife & Youngliving. Het is in principe een piramide waarbij verkopers mensen aanwerven en dan een percentage krijgen van wat die mensen verkopen en zo gaat het verder, maar doordat enkel de mensen aan de top echt veel verdienen en het meer gaat over mensen aanwerven dan producten verkopen worden het pyramid schemes genoemd. Er zijn al veel videoâs over gemaakt op youtube dus als je geĂŻnteresseerd bent kan je daar eens kijken!
Edit: zie dat ik net te laat was en dus net hetzelfde zeg haha
Jessie heeft een video over haar plastische chirurg en waarom ze niet meer samenwerkt met Diana Gabriels.
Ik ben helemaal niet zo goed op de hoogte van de situatie, ben nu halverwege. Hoe ik het begrijp zijn de eerste 3 operaties eigenlijk misgegaan wat erg!
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom ze dan bleef teruggaan en blijkbaar ook iemand had doorverwezen (waarna iets misging?).
Pun intended of wat?
Maan, zon, aarde.
Ik snap ook niet waarom ze gabriels niet heeft aangeklaagd voor contractbreuk.
Het zal vast jonge naĂŻviteit zijn, maar je gaat toch niet zoân contract aan zonder juridisch advies?!
Ja wellicht zoiets. Het zĂł graag willen en als iemand dan een âgoeie dealâ voorstelt dan toch maar doen. Jammer dat er geprofiteerd wordt van de kwetsbaarheid van jonge mensen die het op dat moment sowieso al emotioneel zwaar hebben.
Ja klopt! Gelukkig heeft ze geen blijvende verminkingen oid opgelopen, want wat dan?
Blijven toch ook ingrijpende operaties he, daarvoor moet je bij iemand aankloppen die 100% betrouwbaar is.
Geen verminkingen maar ze heeft wel een neus en borsten waar ze niet blij mee is dat lijkt mij ook echt kut
Ik vond dat ze de video wel heel netjes heeft gemaakt en heel duidelijk uitgelegd.
Het gaat niet eens zo zeer om die mislukte operaties, daar moet ze voor bij die artsen zelf zijn. Zij kan gabriels niet aanklagen voor het falen van die artsen want die zijn niet in dienst van gabriels.
Ik bedoel de contractbreuk mbt praktijk gabriels, die tegen het contract in, tot 15 keer fotoâs voor marketing doeleinden hebben gebruikt.
Ik zie in die link eerlijk gezegd geen schimmige kant. Of je daadwerkelijk voor âŹ50 per maand besteld is toch je eigen keuze?
Een âkennisâ van mij is sinds maart bezig bij ik vermoed het bedrijf van de link, maar zij gaat echt super goed. Ik vind het bijna verleidelijk om ook te beginnen, maar ben te lui voor al die âmarketingâ haha.
Is Gabriels eigenlijk zelf ook arts? Ik leef soms onder een steen dus ik weet het oprecht niet.
Ik vind het een vreemd verloop, 15 contract breuken hele nare ervaring/samenwerking voor Jessie in ieder geval.
Nee, zij is geen arts, alleen tussenpersoon. Al paradeert ze wel graag rond in een doktersjas.
Misschien is schimmig niet de juiste omschrijving, maar ik weet zo even niet een ander woord. Natuurlijk gaan mensen er zelf in mee, maar wat @inezweski zegt idd, zoals ook in dat artikel staat het beeld wat wordt geschetst van goed ermee verdienen, dat werkt echt niet zo simpel. Dan moet je het goed aan de man brengen, een mooi verhaal hebben etc etc. En dan nog is het maar voor een klein percentage weg gelegd (mijn moeder is vroeger ooit helemaal into Herbalife geweest om af te vallen en heeft zich toen ook laten verleiden het te gaan verkopen, omdat ze dan iig haar eigen kosten eruit zou halen, maar dat was echt niks voor haar de manier waarop je dat aan moet pakken om er ook wat aan te verdienen. Die kwam er dus ook snel van terug.).
Maar bv ook dit:
âOok merkte ze dat sommige verkopers rare verhalen verzinnen om hun producten te verkopen. âZe claimen dingen die niet kloppen, bijvoorbeeld dat de olie helpt tegen luieruitslag, terwijl je er juist mee op moet passen bij babyhuidjes. Dat vind ik gevaarlijk. In een Amerikaanse Facebookgroep vertelde zelfs iemand dat haar familielid kanker had en welke olie je daartegen kon gebruiken. En de reacties die daarop kwamen? Allemaal positief. Niemand zei: hou dat bij je behandelend arts. Bizar!â
(Ik heb echt helemaal niks tegen alternatieve geneeswijzen of jezelf ondersteunen met andere dingen dan reguliere geneeskunde. Maar er is wel een grens tussen ondersteunen of zeggen dat olie werkt bij kanker. Of dus dingen claimen die niet kloppen/juist worden afgeraden.)
Hoooi, ik lees hier eigenlijk al heel lang mee en dit forum is echt mijn guilty pleasure :â). Tot zover mijn motivatiebrief nu door naar mijn frustratie.
WEER een baby gerelateerde video van mascha op beautygloss? Begrijp mij niet verkeerd, ben echt blij voor ze maar ik wil gewoon weten welke conditioner ik moet gebruiken.
Ja zal vast dat je upline er profijt van heeft, maar ook die mensen kunnen je nergens toe dwingen of iets verplichten, dus ik vind het nog altijd je eigen keuze of je iets (ver)koopt. Daarnaast vind ik het bij dit soort dingen wel zwaar oneerlijk dat je eigen upline en alles daarboven profiteert van je eigen âondernemerschapâ, want voor die mensen is het als je een behoorlijke downline hebt ontwikkeld wel slapend geld verdienen (waar ze in het begin dus wel voor hebben moeten werken). Dat is ook hetgene dat me in deze constructie het meest tegenstaat.
@Ovenschaal Dat is me bekend, maar dat was ook mijn vraag niet
@Suikerklontje Oh met betrekking tot het stukje over kanker heb je helemaal gelijk, echt bizar dat mensen dat over hun lippen/uit hun vingers krijgen. Alhoewel ik de mensen die dit daadwerkelijk geloven misschien nog wel erger vind. Maar ook daarvan vind ik dat het bedrijf daar niks aan kan doen, dat doen echt de consumenten. En nu wil ik met mijn bericht(en) absoluut de MLMâs en zo niet goed praten, want er zijn genoeg red flags natuurlijk, maar ik ben het ook niet eens met alles wat er over gezegd wordt.
Ze heeft het aangekondigd dat het voorlopig alleen baby is op beautygloss. Ik vind het zelf niets, maar ze heeft het wel aangekondigd. Ik irriteer mij vooral in aan houding, alsof ze de waarheid in pacht heeft over babies.