Beutyblogtopic XL #10

Ik dacht even dat je het over Sinterklaas had :joy: maar dat komt denk ik door mijn vage zwangerschapsbrein :woman_facepalming:t3:

3 likes

Rob de kay stond volgens mij ook op nr 1 in haar Spotify top5, en natuurlijk moest ze hem taggen. :joy:Ik meen me te herinneren dat Glenn ook in die top5 stond, maar misschien heb ik t mis.

Ze moet vooral doen waar ze zelf zij in heeft, maar feit is wel dat haar kijkcijfers flink kelderen.

15k tov vroeger wel 115k? Dat moet zij zelf ook merken toch? Misschien vindt ze het wel prima, maar haar volgers/kijkers zijn natuurlijk wel part of haar verdienmodel. Een simpele kwestie van vraag en aanbod, die nu niet op elkaar aansluiten?

2 likes

Maak me er niet druk om? Gewoon een constatering?

Ik was zelf jarenlang een kijker (met plezier), maar ben een tijdje geleden al afhaakt omdat de content zo mwah is. Ze leeft (als ik hier lees) nog steeds royally, dus wellicht voelt ze zelf niet de noodzaak om er iets aan te doen? Dat is helemaal prima.

Het is een beetje GoT of PLL: series die je jarenlang met plezier kijkt en dan vervolgens tsjaah.

@Wuorvgnitekram ok de zin is nogal krom. Ik heb gisteren van 09 tot 22 geklust en was nogal moe. Maar beetje flauwe reactie toch?

2 likes

Volgensmij bedoelt @Wuorvgnitekram dat je het beter bij “Volgens mij moet ze vooral doen waar ze zelf zin in heeft” had kunnen laten

1 like

Jup want met alleen het woord “maar” ontkracht je die hele eerste zin. " Ik wil niet lullig doen hoor maaar" “Ik ben niet racistisch hoor maaaar”

Jaja who are you holding voor de gek.

8 likes

Hahahaha

Met haar planner wel toch?

1 like

Ik denk dat YouTube niet eens haar hoofdinkomen is en het haar financieel vrij weinig kan schelen of ze 80k of 150k views heeft.

7 likes

Is gewoon een koosnaam. Ik heb dat wel vaker gehoord, niet perse heel gek hoor. Heeft meer met persoonlijke voorkeur te maken.

2 likes

Oh vind dat eigenlijk best schattig.
Ik krijg de kriebels van “mannetje” en “vrouwtje”.

4 likes

Ik noem mijn vriend ook altijd meneer hahaha :joy:

Idk ik vind dat altijd we een lekkere bijnaam ofzo, het rolt zo lekker uit de mond

2 likes

Volgens mij is Vera hierover al eerder een keer in opspraak geweest. Toen benadrukte ze ook vooral de positieve kant van antidepressiva terwijl ze de bijwerkingen compleet achterwege liet en daar hoefde je haar toen ook vooral geen berichten over te sturen. Top dat het voor haar zo goed werkt, maar het is denk ik wel belangrijk om jouw ervaring genuanceerd te brengen. Het is geen wondermiddel en zo stelde ze het wel.

3 likes

@Lila @papierhier
Maar wat is jullie angst dan? Wat kan er gebeuren volgens jullie? Oprechte vraag.

Want ik ben zelf van mening dat vrijwel alle middelen ingezet mogen worden om antidepressiva juist uit de taboesfeer te halen. Of het geïndiceerd is bepaalt de arts en of je er dan aan wilt beginnen bepaalt de patiënt samen met de arts. Er kan wat dit betreft niet zo veel mis gaan, maar wat wel meespeelt is dat vooroordelen en stigmatisering patiënten tegen houdt er mee te starten en Vera probeert dat laatste juist tegen te gaan.

Overigens zijn antidepressiva niet verslavend.

79 likes

Man, niet weer. De vorige keer viel iedereen er over dat Vera te positief was, want er zijn heus wel bijwerkingen en ‘het is wel troep’ ja, nou en? Niemand neemt het voor zijn lol. Ga je kankerpatienten ook shamen omdat chemo ‘troep’ is? Nee, dan begrijp je dat het nodig is als behandeling en neem je dat voor lief. Dat spul heeft zoveel levens gered. En hoezo moet ze het niet verkopen als wondermiddel? Het is echt niet zo dat jan en alleman dan maar zelf gaan besluiten om ermee te beginnen zonder goede indicatie hoor.

Ik vind het zelf wel een wondermiddel dat zeker weten mijn leven heeft gered. (En ja ik weet dat er heel heftige bijwerkingen kunnen zijn. Maar die bespreekt je huisarts en psychiater met je.)

@krabsalade Hear, hear.

81 likes

Voor haar is het blijkbaar wel een wondermiddel :woman_shrugging: Net goed toch, aangezien de consensus nog steeds “ieuw antidepressiva, je lichaam heeft die troep niet nodig!!!” blijkt te zijn.

Het doel heiligt het middel, en hoewel ik geloof dat veel psychische klachten als burnout, depressie en angststoornis weinig te maken hebben met het individu en veel meer met de maatschappij, zolang er geen duurzame verandering komt in de hoeveelheid hooi dat normaal geacht wordt om op je vork te nemen, is voor veel mensen met een mentale aandoening medicatie de enige manier om er weer bovenop te komen.

23 likes

Ik denk dat het belangrijk is om te realiseren dat je van alleen antidepressiva niet beter wordt, maar dat het gepaard moet gaan met therapie. Dus niet “slik dit en je wordt beter” want zo simpel is het niet. Waar ik dus “bang” voor ben is dat mensen het zien als iets dat ze ook even kunnen halen bij de huisarts omdat ze niet lekker in hun vel zitten. Maar goed, ik weet ook dat het niet zo maar gegeven wordt dus die angst is eigenlijk nergens voor nodig.

1 like

ja misschien zijn mensen bang dat het het nieuwe ritalin, of zoals ik op bodybuilder fora heb gelezen pregnyl en clomid, wordt waarin mensen lekker handelen en zichzelf voorschrijven en via via aankomen…

Ik denk dat het geen kwaad kan om de verwachtingen een beetje te temperen.
Het heeft bij mij heel lang geduurd voor ik goed was ingesteld op de juiste medicatie.

Voor mij is het uiteindelijk een wondermiddel gebleken, maar de weg er naar toe was erg lang.
Bijwerkingen of het juist in stellen op medicatie kan je niet zomaar weg laten. Met een kleine disclaimer ben je al een eind op weg.

Simpel: ‘voor ik mijn ervaring met mij AD met jullie deel, wil ik aangeven dat mijn ervaring niet leidend is. Er kunnen bijwerkingen zijn, en het kan soms een tijd duren voor je de juiste medicatie en dosis te pakken hebt. Dit kan een lastig proces zijn. Bespreek al je bevindingen met je arts en hou vol’.

Klaar.

6 likes

Ik vind de video van Vera juist heel verhelderend, omdat het een andere blik werpt op medicatie. Ik heb zelf jarenlang geworsteld met psychische klachten, en me altijd hevig verzet tegen medicatie. Mede door de angst voor bijwerkingen/angst om verslaafd te raken. Ik kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan dat ik er niet eerder mee begonnen ben. Ik heb eindelijk rust in mijn hoofd. Dus ik vind het ook weleens goed als iemand het van een heel andere (dus de positieve kant) belicht. Want voor mij persoonlijk was het wel een wondermiddel na jarenlange therapieën die niet hielpen.

17 likes