Beutyblogtopic XL #10

Generaliseren is niet dom, wel compleet onnodig.
En nee, ik ben niet wit.

Je roept toch ook niet dat alle homo’s zo verwijfd dansen?!

4 likes

Er word nu een beetje ge “Niet alle mannen zijn stom hoor”
Over het al gemeen kunnen tattas niet dansen .
En Mas en Sint zijn daar een perfect voorbeeld van.

13 likes

Haha ooh man zo cringy

1 like

Wat moeten die mensen in dat land hebben gedacht toen ze zo aan het dansen was

5 likes

Ja maar de mensen die niet kunnen dansen en schijt hebben zijn het gezelligst. Mijn vader danst altijd mee met mensen waar we ook zijn, grieks restaurant, meedansen met de buikdanseres in een restaurant hahah altijd lachen.

26 likes

Is het weer fragile friday

25 likes

Dit denk ik over zingen. Zing gewoon, doe het, laat je gaan. “Kan je zingen?” wordt me weleens gevraagd, dan antwoord ik standaard “Kan ik dat? Ja, jij ook!” Niet iedereen hoeft het te horen, maar daar gaat het niet om. :joy:

7 likes

Ja maar echt! Zag een filmpje op Bas Smit z’n instagram, echt jaloers hoe deze vrouw zich zo laat gaan op straat! :dancer:t4:

1 like

Ze heeft er wel plezier in hahaha!

1 like

Sowieso vind ik het altijd jammer als mensen zo naar gaan oordelen over hoe mensen dansen. Dansen doe je vanuit je hart, uit plezier, samen of alleen. Ja het is heel knap als je het goed kan. Maar het draait toch vooral om plezier maken en loslaten en helemaal niet om van die mensen die dan zo stijf zijn dat ze denken dat ze daar commentaar op moeten hebben.

76 likes

Ik moest gelijk aan alle coachende coachs denken… :sweat_smile:

7 likes

Ja is ook stom! Mijn eerste vriendje was ook mijn collega en ik heb toen eens gedanst met collega’s op een werk feestje en hij had naar mij staan kijken en zei toen iets ja wat het was bijna knap hoe je precies naast de maat van de muziek danste alsof je andere muziek hoorde dan de rest. Toen was ik 17 en dat heeft me echt altijd een kutgevoel gegeven tijdens uitgaan omdat ik daar altijd aan moest denken.

48 likes

Oh dit voel ik gewoon. :broken_heart::cry: Wat een zak.

12 likes

Heb een beetje het gevoel alsof je expres weer een nieuwe discussie wilde uitlokken. Er gaat geen dag voorbij zonder een discussie over racisme, white privilege, nu weer white fragility en weet ik wat. Ik ben het ermee eens dat reverse racism niet bestaat maar heel deze discussie had niet gehoeven zonder de uitlokkende opmerking “ik word verblind door de witheid”. Was gewoon niet nodig en behoorlijk kinderachtig en uitlokkend tot weer een nieuwe discussie.

37 likes

Ja oke, de reacties die erop kwamen zijn ook overdreven.

Ik vind het raar om te zeggen over zo’n onderwerp maar ik vind het zo vermoeiend dat elk topic steeds offtopic gaat en elke keer zijn het dezelfde discussies, en vaak voor mijn gevoel wordt het erbij gehaald terwijl een discussie niet eens daarover ging. En dan toch weet iemand het zo te draaien dat het er wel weer over gaat. Ik lees daarvoor het Racisme/white privilege topic, maar helaas doen veel forummers dat niet blijkt wel…

9 likes

Aranka heeft ook duidelijk geen inspiratie meer. Ze post even een blog van 2016 opnieuw op haar site. Met de datum van vandaag maar alle reacties uit 2016 staan er nog gewoon onder :joy:

15 likes

Het is heel slim om oude goedscorende content opnieuw te publiceren, met hier en daar wat aanpassingen/verbeteringen. Dat is beter voor je SEO, maar je moet dan juist de originele post gebruiken.

Ik doe het zelf ook wel eens, maar zet er dan wel een update bij. Als content nog steeds relevant is, is het slim om iets weer in de spotlights te zetten toch?

11 likes

Oké gaan we weer.
Elk antwoord wat gegeven wordt is niet juist. Mensen kunnen niks meer zeggen zonder direct aangesproken te worden. Als ik nu noem dat het vermoeiend is dat we weer belanden in een maatschappelijke discussie in dit topic over beautybloggers krijg ik het bovenstaande antwoord, namelijk hoe vermoeiend het is om constant racisme te ervaren of er constant op te moeten reageren.

5 likes

Ik dacht eerst wellicht hetzelfde, maar inmiddels zie ik het zo: racisme zit duidelijk zo veel dieper dan je aanvankelijk denkt, onder de meest oppervlakkige shit zit nog racisme ‘verborgen’. Ik vind nu dus dat je een denkfout maakt, want niemand heeft er baat bij om elke discussie koste wat kost om te buigen richting racisme - tenzij er racisme aan ten grondslag ligt.
En bovendien, stel jezelf voor hoe het is als je daar op dagelijkse basis talloze keren mee te maken hebt. Ik zie dit forum als een ‘minimaatschappij’ die de Nederlandse maatschappij prima weerspiegelt. En dan te bedenken dat je binnen die maatschappij als POC ook nog eens de belastende taak toebedeeld hebt gekregen om het probleem op te lossen.
Eigenlijk is het enigszins ongelofelijk wat je zegt, zo van ‘even niet nu, want ik wil lekker forummen’. Ja, dat zouden POC ook graag willen, maar die kunnen niet achterover leunen en genieten van dezelfde privileges als jij.

Edit: Ook voor @Jetje

14 likes

Oké prima.
Ik ben er klaar mee.
Ga me er niet meer mee bemoeien.