Ik heb ook zo een uitvaart meegemaakt, zonder dat ik mij in moest loggen.
Zelfde geldt voor een bruiloft. Denk dat mensen het vaak vergeten dat iedereen het kan zien… Bij mij was het beide keren vanuit dezelfde kerk
De kerk waar ik naartoe ging in mijn vorige woonplaats zendt alle kerkdiensten ook openbaar live uit via een bepaalde site (niet via YouTube). Dit is dan ook met beeld en later terug te kijken. Bruiloften, maar ook uitvaartdiensten kun je zo zien idd. Je moet dan alleen wel specifiek eerst die kerk opzoeken en weten dat er een dienst is (buiten de normale diensten op zondag dan natuurlijk). Er staat ook alleen maar de datum en tijd bij, niet om wat voor soort dienst het gaat.
Kan zijn dat wat jij zag ook van een kerk is die dit doet, maar dan dus via YouTube. Veel kerken streamen nu hun diensten live via YouTube, zodat mensen het op afstand toch kunnen “meemaken”. Is dus op zich niet nieuw maar via YouTube wel meer openbaar en sneller te zien/vinden dan op de andere manier
Lekker ff extra 22.000 gecasht door onze Mas. Goed bezig die meit. Ik twijfelde om mee te doen maar ik denk dat het vooral voor wannabe influencers is en niet perse voor bedrijven.
Irritaties aan Li sa ro om trouwens (of moet dit op het andere topic) die in Zwitserland zit met haar mega bontjas en dikke lippen, en in deze tijd is ze ook nog eens aan het schooien voor een kappersbehandeling (schijt aan de regels) want ze heeft uitgroei.
Wat vonden jullie van de video van Vera over stoppen met scheren?
Ik vond het een interessante video, fijn hoe open en eerlijk ze met dit soort onderwerpen om gaat. Alleen de conclusie van de video vond ik net een beetje jammer. Het was iets van “Ik ben toch weer begonnen met scheren, ik weet dat er druk op ligt vanuit de maatschappij, ik ben ook niet perfect.” Dat komt toch een beetje over alsof ze het toch doet, ondanks dat het “beter” zou zijn om het niet te doen. Terwijl ze in de video genoeg legitieme redenen noemt waarom een vrouw wel zou willen scheren, niet alleen vanwege sociale verwachtingen maar ook omdat ze tegen bepaalde dingen aan liep die voor haar gewoon niet comfortabel waren.
Ja goed dat ze er aandacht aan besteed en aangeeft dat de keuze om het wel of niet te doen bij jezelf ligt en je moet doen wat je prettig vind.
Maar eens dat de boodschap nog sterker zou zijn als ze niet meer ging scheren!
Ik ben ook “tegen” scheren maar ik heb, net als Vera waarschijnlijk, geen zin in de opmerkingen die je ongetwijfeld krijgt als je alles gewoon laat staan. Dat is jammer, maar kan je het iemand kwalijk nemen?
(Nee, zo normaliseren we been- en okselhaar nooit, I know, maar ik vind niet dat de (r/)evolutie ten koste moet gaan van iemands welzijn)
Dat neem ik haar ook helemaal niet kwalijk. Voor de duidelijkheid, ik vond het niet jammer dat Vera er toch weer mee is begonnen, maar meer de redenering die ze daar voor gaf.
Wat ik bedoel is dat het over kwam alsof de enige reden dat een vrouw zich zou scheren is vanwege maatschappelijke verwachtingen of de opmerkingen die jij noemt. Het kan toch ook dat een vrouw het gewoon oprecht prettiger of praktischer vindt om zich wel te scheren?
Ik ben liever “tegen” een sociale verplichting om te scheren dan tegen scheren op zich, de ene keuze is niet beter dan de andere.
Maar uit de video blijkt toch juist dat dat niet zo is (voor Vera in ieder geval)? Dat vind ik er juist goed aan. Er is niet echt een praktische of duidelijke reden waarom het voor een vrouw beter/fijner zou zijn om haar op bepaalde plekken weg te halen, zeker terwijl een man dat meestal niet doet.
Ze impliceert ook wel dat ze graag ooit op een punt wil komen waarbij ze zich niet meer scheert/zich niets meer van de norm aantrekt maar daar nu nog niet aan toe is. Dat vind ik juist erg eerlijk (en ik denk voor veel mensen herkenbaar). Als ze andere redenen zou gaan verzinnen, want die heeft ze dus niet, zou dat haar boodschap toch zwakker maken?
Maar stink je niet meer naar zweetlucht als je stopt met scheren? Ik heb het idee dat bacterieen makkelijker in gebieden gaan zitten waar haar zit.
Nee.
Ik niet in ieder geval (al heb ik eerlijk gezegd bijna geen okselhaar) en Vera zegt dat ook niet volgens mij.
Mannen stinken toch ook niet constant naar zweet.
Dat is een fabel. Ik scheer zelf wel omdat ik het gewoon niet mooi vind voor mezelf, maar dat het viezer is of dat je eerder naar zweet ruikt klopt niet, als je zweet, zweet je (voor sommigen is dat meer en voor sommigen minder) ongeacht lichaamsbeharing.
Er is niet echt een praktische of duidelijke reden waarom het voor een vrouw beter/fijner zou zijn om haar op bepaalde plekken weg te halen, zeker terwijl een man dat meestal niet doet.
Ik heb wel wat praktische ongemakken gehoord in de video. Het blijft langer nat na het douchen, een vervelend gevoel bij het aantrekken van een panty. Misschien is dat voor mannen ook wel een nadeel (dat laatste hoor ik mijn vriend echt wel eens zeggen als hij een broek aan trekt), maar die zouden er weer niet snel aan denken om het haar dan weg te halen.
Ik vind het ook fijn hoe eerlijk ze over alles is. Ik vind het alleen wel dat iemand die zich niet van de norm aantrekt, er ook voor kan kiezen om zich wel te scheren (om praktische redenen, omdat je het zelf mooier vindt, wat dan ook).
Volgens mij zijn mannen veel meer bezig met lichaamsbeharing dan ze durven toe te geven BTW. Een soort omgekeerd taboe.
Mijn vriend scheert zijn oksels, dat geeft hij ook gewoon toe. Vindt hij fijner en schoner.
Ik vind m’n zwarte beenhaar gewoon nasty en niet praktisch. Een panty aantrekken over behaarde benen voelt gewoon echt heel naar.
Oksel haar vind ik bij mezelf gewoon echt heel lelijk. Het zal me verder een worst wezen dat de buurvrouw het wel laat hangen.
Dat heeft voor mij echt helemaal niets te maken met “maatschappelijke druk”.
Ik twijfel er niet aan dat die druk bestaat, maar in mijn beleving scheren vrouwen zich vooral omdat ze het zelf prettig vinden.
Klopt, okselhaar maakt geen verschil. Ik krijg zelf om de 4 maanden botox in m’n oksels en in de kliniek zeggen ze ook dat het bij transpireren (en het ervaren van ongemak hierdoor) niet uitmaakt of je wel of geen okselhaar hebt.
In sommige culturen is het normaal dat mannen zich ook scheren. Mijn vriend scheert zijn okselhaar niet helemaal weg, maar trimt het wel. Het is dus deels ook cultuurgebonden dat mannen hun okselhaar niet hoeven te scheren(al worden vrouwen misschien dus wel in alle culturen geacht zich te scheren, dat weet ik niet).
Ik vond de video van Vera heel goed. Ze gaf juist aan dat ze twijfelde of de ongemakken die ze ervaren heeft komen door de maatschappelijke opvatting of dat het écht gegronde ongemakken waren. Dat vond ik heel sterk (en herkenbaar)
Ja maar ze geeft haar reden om weer te gaan scheren, en dat is blijkbaar niet om de praktische punten die ze noemde want dat noemde ze niet als reden.
Ze is zich er bewust van dat haar gevoelens beïnvloed worden door de maatschappij waarin ze leeft.
Dan kun jij wel vinden dat iemand zo’n keuze kan maken zonder die invloed omdat ze het zelf mooier vindt maar dan is het op zijn minst in Vera’s geval niet (alleen) zo, want dat zegt ze letterlijk.
zweet gaat toch in je kleren zitten onder je oksels, of er nou wel of geen haar zit. En de meesten lopen niet met okselvrije shirts rond tenzij het hoogzomer is.