Beutyblogtopic XL #10

Een ex van mij scheerde zijn benen en onderarmen uit praktische overwegingen.
Hij was prof voetballer en bij een stevige sliding met een schaafwond als gevolg is het beter om geen haar op die plek te hebben ivm infecties.
Dat was in zijn wereldje echt de norm, net zoals bij (prof) wielrenners.

4 likes

Bij mij komt mijn beenhaar dan ook altijd door mijn panty heen. Ziet er niet uit.

1 like

Maar daarnaast, als een man alles wil scheren puur omdat hij het mooier vind moet dat ook niet iets raars zijn. Je hoort nu toch nog wel vaak ā€œOh waarom scheert hij zijn benen?ā€ Ja, omdat hij wielrenner isā€¦ā€œOh, dan snap ik tā€.
Zie ook steeds meer mannen in mijn omgeving die bijvoorbeeld hun wenkbrauwen epileren en hun baard heel netjes bijhouden etc. Is gewoon een persoonlijke keus qua verzorging.
Vrouwen zijn raar als ze niet scheren en mannen als ze t wel doen, even zwartwit gezegd en gegeneraliseerd.

25 likes

Helemaal eens!
Aan het eind van de dag is het gewoon een achterlijk onderwerp.
Echt, laat gaan.

3 likes

Ja het is heel raar toch als je er zo over nadenkt, maja…toch zijn dit concepten waar we al jarenlang in vastgeroest zijn, ooit bedacht en zo gebleven. Hoop dat het met de komende generaties verdwijnt, zulke rare patronen.

Het slaat allemaal als een tang op een varken.
Mag toch hopen dat de generatie na ons er niet meer huilend wakker van ligt of iemand zich wel of niet scheert.

2 likes

Ik ben echt dol op mn beenhaar. Zo leuk dat het op sommige plekken dikker is dan op andere plekken, met opeens een hele dikke haar op mn knie. Voelt als een lekker zacht vachtje. Dan epileer ik het weer eens en komt gewoon weer terug! Jammer genoeg deelt mn vriend mijn passie niet.

11 likes

Ja voor vrouwen is het in veel culturen sowieso normaal om je niet te scheren. Ken een verhaal van een vriendin van mijn vriend die in Myanmar seks had met iemand die schrok toen hij haar naakt zag, en vroeg hoe oud ze eigenlijk was. Dan kijk je ook effe raar op haha. Dus gek eigenlijk dat we ons hier ā€˜druk’ kunnen maken om zaken die doodnormaal zijn in een andere cultuur

11 likes

Als ik naar mijn vriend kijk, is dit wel het geval. Hij heeft best wat lichaamsbeharing en zeker in de zomer kan hij zich daar toch wel voor schamen. Hoewel het voor mij echt niks uitmaakt en hij moet doen wat hij wil, scheert hij zich dan toch wel meer dan alleen zijn baard bijv…

Ik vind mannen dus wel meer naar zweet ruiken. Ik heb ook een tijdje gewoon mijn okselhaar niet geschoren (combinatie van geen zin, heb geen relatie en draag colltruien) en ik stonk echt veel meer. Het was ook moeilijker om de deo eruit te wassen.

15 likes

Ok, iedereen heeft andere ervaringen blijkbaar.

Mannen hebben ook vaak wel meer zweetvoeten, een van de redenen (samen met snurken) dat ik vaak liever in een female only dorm slaap.

2 likes

Ja, maar mannen zitten hormonaal ook anders in elkaar en zweten vaak meer. Ik heb niet meer last van zweetlucht bij meer okselhaar.

7 likes

Wat me vooral ergert aan dit onderwerp is dat (vooral mannen) het ā€˜vies’ vinden als een vrouw okselhaar heeft. Maar daar zelf wel een dikke bush hebben groeien.
Ik vind het persoonlijk prettiger zonder haar en ben te gevoelig voor de mening van de maatschappij om het te laten staan, maar vind het wel tof als een vrouw het laat groeien en daar totaal niet mee bezig is of juist schijt aan heeft. Daar zouden eigenlijk meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen. Mijn vriend zegt nu in de winter/lockdown ook wel eens dat ik een dikke snor heb staan onder mijn arm, (als ik 1 week niet scheer) maar dan krijgt hij een grote mond terug van mij.

33 likes

Ik vind het dus eigenlijk ook best stom dat iets zoals je wenkbrauwen wel of niet epileren wordt gekoppeld aan verzorging. Ik vind het ene niet minder verzorgd dan het andere, maar toch wordt zo min mogelijk haar vaak als verzorgd gezien, dat vind ik jammer. (niet specifiek naar jou, maar algemeen in de maatschappij)

1 like

Ja precies dit. Ik vind scheren zoā€˜n gedoe en het interesseert me ook niet als ik in de winter langer haar op m’n benen heb (hoog zomer vind ik gladde benen mooier en bezwijk ik onder de sociale norm).

En tijd terug piepte er wat haar onder m’n broek vandaan en kreeg direct een kut opmerking van een vriend. Sindsdien steeds als ik enkelbroeken draag voel ik me zo ontzettend aangekeken en veroordeeld. Ik ben nog steeds te lui om het vaak te doen maar bleh dat mensen me dit gevoel geven.

3 likes

Ik scheer m’n oksels alleen eens in de zoveel tijd, maar merk echt wel dat geurtjes sneller en sterker blijven hangen als ik een bosje heb hoor (vind dat overigens vet stoer staan vooral als ik shoulder presses doe in de gym)

10 likes

Ach rot op, bemoei je met je eigen zaken. Zou daar zo slecht tegen kunnen.

Own je beenhaar! Bewonder het! Show het! Het mag er zijn!

9 likes

Mensen hebben haar en vrouwen zijn ook mensen.

Mijn scharrel was ook eens bezig over dat beenhaar niet mooi is bij vrouwen.
Esthetisch gezien ben ik ook verpest door de maatschappelijke norm, maar het is wel ok als je er voor kiest om je er niet naar te schikken.
Ik hem uitgelegd dat de dwang dat vrouwen zich op bepaalde plaatsen ā€˜moeten’ scheren afkomstig is van marketing campagnes van scheerproduct-fabrikanten in de jaren 70 om hun doelgroep te vergroten.
Was hij niet helemaal mee akkoord want vrouwen hebben toch echt veeeel minder haar.
Ik zei dat dat zeker niet het geval was bij bijvoorbeeld meer zuiderse types zoals Italiaanse, Spaanse of Marokkaanse vrouwen. Die kunnen bijna net zoveel beenhaar hebben als zijn niet erg behaarde benen.
Nog altijd geen herkenning dat vrouwen net als mannen haar kunnen hebben.
Dan gegoogled naar foto’s van vrouwen met duidelijk beenhaar.
Reactie: da’s toch niet echt. :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

5 likes

In de winter scheer ik nauwelijks m’n benen, mijn vriend couldn’t care less. Hij heeft het niet eens door :joy: Echt fijn :heart:

29 likes

Zei hij serieus dat is toch niet echt?! Hij mag mijn benen wel even komen bewonderen hoor nu het winter is. Een gorilla is er niks bij.

6 likes