Beutyblogtopic XL #10

Wahahaha dit is meer alsof ze geslapen heeft en haar haar niet gekamd

9 likes

Rechts is hoe mijn haar eruitziet als ik het drie dagen niet gewassen heb en net uit bed kom

6 likes

Zou iemand dan echt denken dat ze krullen heeft?!

5 likes

Vind het niet dubbel om te lezen. Vind het gewoon stom en erg.

Maar wat tof van Lush, ben ook heel benieuwd. Ga het in de gaten houden.

Edit: helemaal niet tof, verkeerde woordkeuze. Normaal en fijn.

5 likes

Ik ga het volledige gamma kopen om uit te testen. Ik zal je iets laten weten.

1 like

Haha ik heb het dus ook wel eens geprobeerd paar jaar geleden en dit is dus echt letterlijk hoe het er dan bij mij uit ziet. Werd ook echt aangespoord door de kapper toen om het te proberen omdat ik soms een paar losse haren in m’n nek heb die heel erg krullen en dat vond ze zo gek dus ze dacht dat ik misschien wel meer slag had dan ik dacht. Ben er heel snel mee gestopt want het was echt geen succes met dat dunne bosje stro op m’n hoofd.

1 like

Ik had zelf vroeger altijd wel flinke slag in m’n haar en als klein kind zelfs een beetje krullen, maar nu is het echt stijl. Zat te twijfelen of CG methode dan iets voor mij zou zijn maar nu durf ik bijna niet meer na alle kritiekberichten haha.

Beetje offtopic trouwens maar ik lees ook vaak dat bepaalde haarstijlen zoals bijv. natural hair of dreads bij mensen van kleur onverzorgd/niet acceptabel werden gevonden en dat wanneer witte mensen het dragen het ineens wel cool/geaccepteerd zou zijn. Daar verbaas ik me altijd zo over. Niet dat ik het niet geloof hoor, ik geloof het direct alleen ik heb dat zelf nooit zo gezien en ook nooit gehoord eigenlijk. Vind haarstijlen die komen van mensen van kleur (dreads, braids etc.) juist bij witte mensen vaak een beetje gek/misplaatst staan.

3 likes

Ja, leuk! Dank je.

1 like

Wat goed om te lezen zeg!

Ik heb me dus pas kort geleden (lees: vorige week) verdiept in CG en snap oprecht niet als er dus zoveel bekend is over wat belangrijk is voor gekruld haar, dat niet meer merken daar op inspelen. Nivea komt nog niet zo lang geleden met een volledige haarlijn voor krullen, maar daar is geloof ik maar 1 product van CG-proof. Dan sla je toch eigenlijk als bedrijf te plank mis? Dus props voor Lush dat ze er mee aan de slag zijn gegaan, beter laat dan nooit.

5 likes

Ik snap ook niet waarom mensen gelijk al die spullen inslaan. Verander eerst ff je shampoo enzo en kies een verzorgende conditioner.
Wel kneden! Kneden helpt hahaah. Is het enige wat ik nu nog doe want hoef er toch niet goed uit te zien in coronatijden.

5 likes

@ZusjevanJoost Ik erger me daar ook zo aan! Zoveel mensen ook die een beetje slag (al dan niet door een shitload aan producten) al krullen noemen :roll_eyes: Ook hier op het forum trouwens. Allemaal krullentips van forummers die nauwelijks krul hebben. En ook Instagram staat er vol mee. Zoals van die accounts waarin ze 1000 producten in hun haar doen, per lok gaan wikkelen, en dan ‘hihi wat een krullenbol ben ik toch’. Zien er vaak ook totaal niet natuurlijk uit (wat ze meestal ook niet zijn).

7 likes

Gregor deed toch ook de de cg?

7 likes

Ik als natural krullenbol (gemixt bloed) heb inderdaad een mega goede shampoo en verder gooi ik eigenlijk random spullen in mijn haar :joy:

Sochtends met douchen maak ik mijn haar nat (echt wassen doe ik 2x per week) beetje droog maken en daarna een shitload conditioner er in knijpen. Als het half droog is en ik heb nog een beetje pluis dan gaat er meer conditioner in.

Ik ben helemaal verbaasd over mensen met stijl haar die gelijk de halve kruidvat inslaan om krullen te maken/ontdekken. Ik weet niet eens welk type haar ik heb :joy:

1 like

Whahaha mind is blown. Lees nu voor het eerst in dit topic wat de CG methode is. Als ik dat eerder eens las dacht ik serieus dat het iets was van een turtullio van de CosmoGirl. :sweat_smile:

2 likes

Mijn handen jeuken om rechts even goed door te borstelen haha. Weg ‘krul’

4 likes

Ik ‘kan’ dat topic ook niet lezen, dan erger ik me teveel. Daarom sla ik die over. Op een ander forum ook waar ik post.

Ja same here. Bleef maar met m’n ogen rollen als ik daar meelas :sweat_smile:

1 like

Hahaha, misschien maar eens een topic ‘Slag in je haar maar dan niet pluizig’ ? Ik zou daar nog best wat kunnen leren.

2 likes

Ik snap dit helemaal.
Zelf wel westers, met type 3 krullen. Mijn leven lang mijn droge haar gehaat en gestyled (ook mee gepest) Was altijd jaloers op zo’n pluisvrij en makkelijk stijl haar. Ik kende niemand met mijn type krullen (ken ook alleen maar witte mensen waar ik woon). En wist me er geen raad mee.
Door veel uitzoeken nu ontdekt wat werkt en inneens zie je het overal en wil iedereen dit, dan denk ik sorry girl maar laat ons (met echt krullen die daar lang mee hebben gestruggled) nu maar een keer shinen haha.
Ook irritant dat de meeste kappers er echt geen raad mee weten, hallo het is je werk? Verdiep je ook ff in ander types haar dan simpel 1 of 2a. De meest hadden een jaar geleden nog nooit van CG gehoord.

De meeste meiden zeggen ook: fijn dat je nu ‘een product’ hebt gevonden dat werkt voor je haar. Was het maar zo makkelijk. En als ik dan wil uitleggen hoe alles werkt luisteren ze niet of denken ze pff wtf gel in je haar??!
Of geven ze van die tips zoals silicone-olie of borstelen. :sob:

10 likes

Ik kan dit helaas bevestigen.