Ik vind deze uitspraak uit de mond van Mascha buitengewoon vreemd? Gezien ze vaak benoemd heeft het in haar jeugd niet breed gehad te hebben? Blijkbaar kan ze haar huidige financiele situatie niet in het perspectief van haar vroegere situatie zien
Nou ik ga er nu zelfs aan twijfelen of dat van vroeger dan wel écht zo was?
Had misschien goed geweest als ze ja hadden gezegd. Sjonge jonge!
mijn god wat erg dit, hoe laat je dit ook in een vlog die zelf edit? Meneer en mevrouw first class, vele en grote reizen, dure merken, nauwelijks zelf geld hoeven uit te geven want âsamenwerkingâ, huur en nieuwbouw in hartje Amsterdam. Volgens mij is dat echt een ding als je het financieel gewoon prima voor elkaar hebt dat je dat neppe âik ben niet zĂł rijk hoor hahaâ gedrag gaat vertonen. Walgelijk!
Maar dan snap je ook niet (meer) hoe het is om in armoede te leven? Kijk ik weet ook niet echt hoe dat is - maar ik snap wel dat ik dan niet zou kunnen sparen voor het kopen van een huis, niet zou kunnen wonen zoals ik nu woon, niet gewoon boodschappen kan doen zoals ik dat nu doe en geen koffiekaart zou kopen op mn werk.
Nou dit idd! Alsof ze zelf niet weten dat ze niet als arm gezin gevraagd zouden worden. Hou toch op. Ze is ergens ook gewoon een zakenvrouw anders kwam ze zo ver niet met dit werk en nu lijkt het alsof ze zich dom voordoen en een soort nepbescheiden op een rare manier. Bah. Ze is mss geen miljonair nee maar idd first class vliegen en meerdere keren op vakantie, gratis spullen, een huis in Amsterdam etc. Je kan niet doen alsof je dan onder âarmâ valt. Jezus wat hebben zij een betonnen muur voor hun kop zeg.
Komt over van: we zijn zo lekker normaal gebleven en voelen ons niet beter of rijker dan anderen. Nou newsflash, kom uit je bubbel zeg.
Ik weet niet waarom me dit zo irriteert eigenlijk hahah
Ik erger me er aan omdat Mascha juist die influenza was die zogenaamd zou begrijpen hoe het is om in armoede te leven.
Hele grip op de realiteit verloren in die bunker die twee joh
Een Toilettas van âŹ1500 kopen als opbergmandje en dan jezelf afvragen of je het arme gezin bent. Guuurl
Er is natuurlijk een verschil tussen absolute en relatieve armoede. Hier in Nederland kennen wij geen absolute armoede, we hoeven geen kilometers te lopen om een beetje water te halen en kunnen ten alle tijden (basis)onderwijs volgen. Betekent overigens niet dat we hier geen armoede kennen, ik denk dat Mascha zich niet helemaal realiseert dat de armoede in Nederland vaak minder zichtbaar is. Ik vind het echt shocking dat ze deze mensen zo buitenspel zetâŠ
Was idd niet mijn bedoeling om te speculeren over de mate van armoede in haar verleden of niet (en alles is relatief) maar ik had wel gedacht dat ze een soort referentiekader zou hebben. Het is namelijk toch wel duidelijk dat ze het financieel erg goed hebben nu.
Ik heb ook even gekeken en denk ook dat ze het gewoon héél onhandig zegt. Ze vinden zichzelf niet superrijk, dat is wat ze bedoelen. Compleet mee oneens overigens.
Hahah jemig peoples, calm your tits.
En het dan in de vlog laat!
Hahaah okeeee
Dit is gewoon iets waar ik me niet druk om maak, ik weet van wie het komt. Heb inderdaad een volle agenda met dingen waar ik me allemaal wel druk om maak dus ik laat deze ff gaan.
Massa heeft hier inmiddels een âstatementâ over gepost onder de video. Volgens mij heeft ze het niet zo bedoeld.
(edit: ik heb de vlog zelf overigens nog niet gezien, dus kan niet oordelen over hoe wereldvreemd haar opmerking in de vlog is)
Maar het is natuurlijk niet de eerste keer dat ze dit fragment terugzien, dat lijkt mij met editen al (als ze dat nog veel doen? Ik kijk het niet). Dus dan zouden ze al eerder tot die conclusie moeten komen die ze nu noemt. Ik weet zelf niet hoe het is om in armoede te leven maar ik kan mij voorstellen dat als je dat wel moet, haar opmerkingen hard aankomen en nergens op slaan. Ook na het lezen van dat statement.
Misschien moet ze het programma eens kijken
Om dan nog maar te vergeten dat ze hier ook niet bepaald hard voor hoeven te werken. Als ze met zo weinig doen al zo veel verdienen, zouden ze dan denken dat een persoon die een 40-urige werkweek draait een miljoenensalaris heeft???
Ja idd
Die Huffelpufcoach John Slabbekorn en zân vrouw waren ook ~steenrijk~ volgens dat programma en die zijn sowieso niet zo rijk als de foefjes. Die hadden gewoon een airbnb gehuurd voor de uitzending, maar leven lang niet zo zichtbaar luxe als de foefjes.
Zo bizar joh, maar gregor heeft toch best lang als makelaar gewerkt? Die moet toch weten wat een normaal salaris is en wat hij nu verdient als wereldberoemde sneakerkenner/massaâs man.