Beutyblogtopic XL #10

Massa heeft hier inmiddels een ‘statement’ over gepost onder de video. Volgens mij heeft ze het niet zo bedoeld.
(edit: ik heb de vlog zelf overigens nog niet gezien, dus kan niet oordelen over hoe wereldvreemd haar opmerking in de vlog is)

Maar het is natuurlijk niet de eerste keer dat ze dit fragment terugzien, dat lijkt mij met editen al (als ze dat nog veel doen? Ik kijk het niet). Dus dan zouden ze al eerder tot die conclusie moeten komen die ze nu noemt. Ik weet zelf niet hoe het is om in armoede te leven maar ik kan mij voorstellen dat als je dat wel moet, haar opmerkingen hard aankomen en nergens op slaan. Ook na het lezen van dat statement.

5 likes

Misschien moet ze het programma eens kijken

2 likes

Om dan nog maar te vergeten dat ze hier ook niet bepaald hard voor hoeven te werken. Als ze met zo weinig doen al zo veel verdienen, zouden ze dan denken dat een persoon die een 40-urige werkweek draait een miljoenensalaris heeft???

1 like

Ja idd

Die Huffelpufcoach John Slabbekorn en z’n vrouw waren ook ~steenrijk~ volgens dat programma en die zijn sowieso niet zo rijk als de foefjes. Die hadden gewoon een airbnb gehuurd voor de uitzending, maar leven lang niet zo zichtbaar luxe als de foefjes.

Zo bizar joh, maar gregor heeft toch best lang als makelaar gewerkt? Die moet toch weten wat een normaal salaris is en wat hij nu verdient als wereldberoemde sneakerkenner/massa’s man.

28 likes

heb echt nog nooit een LV tas voorbij zien komen bij die twee

Ze hebben een hoog inkomen. Het feit dat ze dat ook zo makkelijk aan onzin uitgeven en zichzelf niet als superrijk zien, doet mij vermoeden dat ze niet per se veel vermogen hebben. Aka, de kans dat ze slecht zijn in sparen is best wel groot.

7 likes

Omdat ze allemaal in de kast liggen te verstoffen.

30 likes

Ja, daar heb je gelijk in.

Volgens de website van John Slabbetje hebben ze anders wel de Lifestyle of Business manier van leven en business voeren:

Business Class Reizen!
Luxe Leefstijl!
Werken waar we willen!
Avonturen beleven!

Haha, de benamingen worden steeds mooier

5 likes

Had Mas niet weleens een speciale vlog hierover: mijn 1e LV tas (of ben ik in de war
met een andere YT)

Volgens mij heeft Mascha haar LV tassen verkocht? Geloof dat ze dat eens gedeeld heeft. Ze had sowieso een Speedy en een Neverland.

2 likes

hm ja, maar ik heb ze nog nooit een afweging hebben zien maken van: als we dit kopen, kunnen we dat niet meer kopen, ofzoiets. Zelfs niet als het gaat om luxeproducten, dus dat is wel een indicatie.

6 likes

Ik vind het ondanks de aard van haar opmerking wel weer goed dat ze toch een beetje zelfreflectie toepast en toegeeft hoe de opmerking overkomt - zie ik veel andere influencers niet doen

9 likes

Ja jemig, dat is meer dan het maandsalaris van mijn man (die veel meer verdient dan ik) en daar betalen wij hypotheek en alles.

Die opmerking in de vlog kwam er wel echt mega onhandig uit. Oke ze zijn misschien niet ‘steenrijk’ als in het cliché ‘Villa met zwembad en cabrio op de oprit’ maar ze hebben het wel echt HEEL goed. Ik kan me ook voorstellen dat het went als je er in jaren naartoe groeit en steeds iets meer kan doen, maar ik mag toch hopen dat ze zichzelf niet als ‘modaal’ ziet.

2 likes

Maar echt. Ik vind het al heel wat als ik voor mijn weekboodschappen (ik ben alleen momenteel) meer dan 50 euro kwijt ben.
Natuurlijk, je past je aan en went aan je persoonlijke ‘leefklimaat’, het heeft met zoveel factoren te maken of je wel of niet ‘genoeg’ hebt. Ik snap dat zij bijvoorbeeld zo gewend zijn aan hun uitgave patroon en dat ze het niet eens extreem vinden, maar als een buitenstaander is het gewoon heel vervreemdend om te horen dat iemand zich niet rijk voelt terwijl ze, komt ie weer, een Dior tas van 1,5K kunnen kopen om luiers in te proppen.

1 like

Elke keer als ik, zonder bang te zijn dat ik te weinig saldo heb, mijn boodschappen afreken voel ik me mega rijk en dankbaar.

67 likes

Ik kan dus al de hele dag niet inloggen bij de Rabo om te checken hoe rijk ik ben. Zo irritant.

Wel weer nieuw bewijs dat Mas en Krek echt niet zo nuchter zijn als ze zelf beweren. Hoezo vind je het een goed idee om dat soort uitspraken erin te laten bij editten? Kan je nu wel lekker inzien dat het niet handig was, maar blijkbaar sta je zo ver van de realiteit dat je dit niet eens ziet als het gebeurt?

1 like

Ik heb het idee dat zij ook nauwelijks editten, maar alleen afentoe een gaar muziekje eronder zetten. Elke minuut dat ze geluid maken (echt praten kunnen we het allang niet meer noemen) pleuren ze online.

24 likes