Het is in beide gevallen een stofje aanvullen wat je lichaam niet goed zelf kan.
Ik merkte zelf ook vrijwel direct baat van mijn medicatie, dus ik snap Vera dat ze na 2 maanden al zegt dat ze er zoveel baat bij heeft.
Ik ontken niet dat er bijwerkingen zijn, maar het gaat mij er om dat het je vrijwel direct reactie krijgt dat het troep of rotzooi zou zijn. Het gesprek aan gaan is goed, dat zeg ik ook in mijn eerdere post. Kritisch zijn is niet erg, maar denk aan je woordkeuze. Het is echt niet fijn dat je elke keer moet verdedigen waarom je iets slikt en mensen gaan toch niet van mening veranderen, dus op zo een moment ga ik het gesprek ook liever niet aan en snap dat Vera het dus ook afkapt.
Ik heb ook vaak genoeg gedacht of de bijwerkingen het waard zijn, maar dan kom ik toch elke keer bij dat ik liever een paar bijwerkingen heb, dan een overvol en chaotisch hoofd.
Nogmaals, het gesprek aangaan is goed en kritisch zijn mag. En er moet ook aandacht zijn voor die bijwerkingen en niet zomaar iedereen moet iets slikken. Maar over het algemeen krijg je goede begeleiding als je dergelijke medicatie moet gaan slikken en is er aandacht voor bijwerkingen.
Overigens benoemt Vera ook in haar stories dat er bijwerkingen zijn.