Beutyblogtopic XL #10

Zou leuk zijn, komt dat gezin in het ‘armoedige’ huis, staat er een dior toilettas van 1500 in de kast

32 likes

MET LUIERS

3 likes

Wel met nasi dan hè

3 likes

Vreemd want eigenlijk is ze toch gewoon aan het ‘werk’ door elke dag te vloggen… ?(even hele grote aanhalingstekens bij het woord werk), tenminste dit beschouwt zij toch ook als aan het werk zijn? Of zeg ik nu iets heel doms…

4 likes

Inderdaad… dit is toch niet oke? Die uitkering krijg je niet zomaar - die moet je aanvragen

2 likes

En ze verdient er elke dag geld mee… :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Volgens mij zijn er al best wel weer wat gesponsorde posts voorbij gekomen toch? En samenwerking hello fresh enzo

Hello Fresh en Kaptn Son heb ik tijdens de kraamtijd sowieso voorbij zien komen.

1 like

Maar over het algemeen werken die vrouwen niet door, wat Mascha wel doet met de vlogs.

En als ik lees dat ze gezegd heeft dat ze niet eens weet of het eigenlijk al gestort is, doet mij vermoeden dat ze meer dan genoeg verdientet die vlogs

3 likes

Er zit overigens wel een maximum aan wat het UWV vergoedt als je in loondienst bent, namelijk 4845,47 bruto per maand. Als je daarboven zit moet je werkgever dat zelf bijleggen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zelfstandigen minder krijgen dan dit, maar dat weet ik verder niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat wat het UWV vergoedt weinig is, zeker niet, maar als je echt ‘heel veel’ verdient wordt dat dus niet per se vergoed. Maar heel veel is wel een heel subjectief begrip natuurlijk.

Ik heb het opgezocht en ZEZ is minimumloon, dan hebben veel vrouwen in loondienst het beter. En ja Mascha zal wel doorverdienen maar ik kan me voorstellen dat veel op een lager pitje staat, zoals de samenwerkingen.

En ze heeft er gewoon recht op, dan zou ik het ook doen. Ik ontvang straks ook WAZO terwijl ik ook mijn spaargeld kan opeten, er zullen mensen zijn die het harder nodig hebben. Maar het is niet alsof we het systeem cheaten.

18 likes

Nee precies, ben het met je eens hoor.

Ik denk dat Mascha het geld niet nodig heeft. Maar of dat nou wel of niet klopt, ze betaalt net zo goed belasting dus dan mag ze er ook gebruik van maken.

7 likes

Heeft iemand Nikkie gezien in de nieuwe Netflix-serie Glow Up? Ze zit in de 3e aflevering en de winnaars van de eerste opdracht mogen een video met haar opnemen. Ben benieuwd wanneer die komt. Ze doet het trouwens erg leuk en goed.

Die serie is al langer geleden opgenomen 1-2 jaar geloof ik. Heeft al op Videoland gestaan en is daarvoor al op tv geweest. Dus die video staat (of stond) al ergens online.

1 like

Zijn de stories van gisteren waarin Vera antidepressiva aanraadde al besproken? Vind het goed dat ze zo open over haar problemen praat, maar twijfel een beetje of het aanraden van antidepressiva slim is? Ze benoemt ook precies wat ze slikt en hoeveel.

5 likes

Ik vind dat geen aanraden. Ze zegt dat zij het gebruikt, het haar helpt en dat als je het nodig hebt je het zou moeten kunnen gebruiken zonder vooroordelen van anderen.

47 likes

Ja, dat klopt wel inderdaad. Ik denk dat ik een beetje miste dat het absoluut geen wondermiddel is en er ook nadelen aan zitten. Een beetje nuance dus? Ze gebruikt het ook nog niet mega lang, dus vind haar mening ook niet geheel objectief.

Dat gezegd is het wel goed dat ze praten over antidepressiva normaliseert.

5 likes

Ik ben absoluut voorstander van openheid hierover. (Ben er zelf ook bekend mee) Ik denk alleen dat ze dat ook prima had kunnen doen zonder foto van een doosje en het benoemen van het specifieke merk. Er zullen nu misschien wel (jongere) volgers zijn die denken, ik moet dat ook! En zo werkt het natuurlijk niet… vind haar stories daarna ook vrij defensief… voelt allemaal niet helemaal lekker.

11 likes

Het voelt inderdaad een beetje als aanprijzing, snap dat dat niet haar bedoeling is en vind het heel goed om het uit de taboesferen te halen, maar er kunnen ook behoorlijke nadelen aan het gebruik zitten en dat ontbreekt volledig. Ook de nuance dat antidepressiva op zich geen problemen oplost maar wel i.c.m. therapie nuttig kan zijn mis ik. Ik heb er zelf slechte ervaringen mee, werd op relatief jonge leeftijd klakkeloos voorgeschreven en werd er echt een zombie van, zonder enige therapie om te kijken naar onderliggend probleem en vind het daarom toch wel vervelend dat die nuance mist :thinking:

22 likes

Ja precies. Vond haar reactie op de mensen die commentaar gaven ook een beetje apart. Ook daarna dat ze een story plaatst met: het is genoeg geweest, nu houden we er over op. Oke, het klinkt nu een beetje alsof je de discussie afkapt omdat je niet de gewenste reactie kreeg.

2 likes