Ik heb zelf ook citalopram liggen omdat het een tijdje slecht met me ging. Maar mij is toen verteld dat je pas na 3 maanden goed kon zeggen of het helpt. Daarom vind ik het vanuit Vera nu een beetje voorbarig.
Vera benoemt inderdaad bijwerkingen, maar benoemt niet dat je je door antidepressiva een periode zo slecht kan voelen dat er veel mensen tijdens die periode zelfmoord plegen. Waar ik vooral over val is dat ze het na twee maanden bestempelt als wondermiddel terwijl ze het eigenlijk nog helemaal niet zo lang probeert en terwijl je het ook moet zien als ondersteuning van je therapie. Niet een wondermiddel dat alles voor je oplost.
Maar goed. Ik vind het nog steeds top dat ze mentale gezondheid zo bespreekbaar maakt. Ik ben ook blij dat het voor haar goed lijkt te werken. Wat ik een beetje mis is de nuance, maar ook hoe serieus antidepressiva is. Het is niet iets dat je zomaar slikt, zomaar kan krijgen en je moet goed nadenken of je het wil. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om te benoemen wat je exact slikt + de dosis, omdat dit zoooo persoonlijk is. Had ze beter antidepressiva in het algemeen kunnen bespreken.