Hmm is er een medische definitie voor âoverprikkeldâ? Bij hartkloppingen, trillingen en misselijkheid moet ik eerder aan een paniekaanval denken - dus ik denk dat we de semantiek gewoon heel anders zien. Ik ben altijd blij om te leren hoor, maar als ik âoverprikkelingâ google kom ik dus alleen op pseudo-wetenschappelijke websites terecht. (Vierde resultaat is een HSP coach, jawel.)
Ik denk dat de ergernis voor velen voortkomt uit het feit dat de term zo gehijacked wordt door essentiële oliën-drinkende coaches.
@Hippe_kikker ik vind ook niet dat âmoeâ altijd lichamelijk moet zijn hoor, integendeel. Eten kan ik altijd (mijn tweede favoriete coping mechanisme!!!) dus daar kan ik me zeker niet herkennen, maar gezien ik ongeveer 18 van de 24 uur per dag in bed spendeer (mijn favoriete coping mechanisme) terwijl ik lichamelijk wel uitgerust ben, denk ik wel dat ik me er iets bij kan voorstellen.
Zal ik mijn doktersafspraken alvast afzeggen en alleen nog bij Dr. Camper op consultatie komen? Wat is je spreekuur?