Heel vervelend voor Mascha dat ze zoveel haaruitval heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat die strakke staarten helpen.
Als ik dit zo een aantal keer zou doen hield ik ook geen haar over. Ik zou zeggen laat het met rust?
Het doet gewoon pijn als ik ernaar kijk
Volgens mij heb ik wel eens gehoord dat haar verlies na zwangerschap normaal kan zijn. Al is het voor Mascha natuurlijk extra pijnlijk omdat ze al met die plekken zat die ze had. Heftig wel
Ik zou ook zeggen tegen je: laat het rusten.
We weten allemaal dat hormonen veel doen met je lichaam, nee dit komt niet door āte strakke staartjesā. Kan me zelfs niet eens voorstellen dat je met zoān dik elastiek strakke staartjes kan maken.
Wanneer je al niet gezegend bent met een weelderige haarbos, maar met fijne dunne haren, dan is het helemaal zichtbaar. Hormonen, wisseling van seizoen, dunne haren, witte huid = zichtbare hoofdhuid en haaruitval.
Ik verbaas me er ook elke keer weer over. Helemaal omdat ze zelf laatst reageerde dat ze haar haar helemaal niet in een strakke staart deed maar losse knotten⦠wat is dit dan?
Maar goed, snap de struggle wel. Als je haar echt uitvalt is het fijner om het in een staart te doen, dan liggen er tenminste niet overal haren.
Strakke staarten maken het niet beter, dat belast je hoofdhuid heel erg en ja, zelfs met een scrunchie kun je strakke staarten maken. Net zoals met elk ander elastiek.
Niet op deze plekken. Niet aan de voorkant van het hoofd, wat dus echt een specifieke plek is.
Je trekt je staart nooit strak door haren aan de voorkant van je hoofd. Wanneer ik mijn staart strakker trek, voel ik dat altijd aan mijn haren midden achterop.
Strakke staarten breken het af, maar je trekt er echt niet je haar er mee uit. Niet in zulke getalen op deze plekken
Ik voel het altijd wel aan de voorkant. Dat ligt er maar net aan hoe je de staart doet? Letterlijk de eerste bron op Google: āTractie alopecia is een vorm van haaruitval die wordt veroorzaakt door spanning op de haarwortel, vaak het gevolg van het dragen van een te strakke staart of knot.ā
Maar goed, hoe het ook gebeurt. Vind het vet kut voor Mascha.
Hahahaha haha.
Ja ik voel dat ook altijd aan de voorkantā¦
Het dunne haar komt ook niet door de te strakke staart, indd door de hormonen van zwangerschap ( hoor ik om me heen ook veel). Ik bedoelde meer dat dit strakgetrokken kapsel extra spanning op haar haar en haarwortels zet, waarbij waarschijnlijk ook nog veel producten, veel borstelen en eraan trekken etc. Ik zou zeggen laat het rusten, lekker luchtig. (heb zelf heel dun en breekbaar haar, als ik zoān strakke staarten zou maken zou ik niets meer overhouden na een tijdje) en daarnaast vind ik het ook geen mooi gezicht. Een zijscheiding met losjes opgestoken haar lijkt me zo mooi bij haar.
Stiekem vind ik de inhoud van de Mascha planner wel leuk maar de buitenkant niet.
Wel goedkoper dan de CGD planners.
Ik schrijf het weekmenu in een agenda, dat zijn toch wel de hoogtepunten nu de hele wereld op zijn gat ligt.
Ik dacht dat dit een grap was :ā(
Google zegt wel meer.
Ze is net bevallen, al haar hormonen zijn van slag, ze is al zo onzeker over haar haar want ze heeft al niet vooraan gestaan met uitdelen en nu wordt er gewezen met āze draagt een te strakke staartā. Give her a break, dit is echt niet de oorzaak.
Niet perse de oorzaak, dat zeg ik ook nergens? Maar het helpt ook niet.
ahahaha āthis is the power of amoreā
mag ik iedereen die een hoge of strakke staart draagt in hun leven de tip geven om het met twee elastiekjes en in twee delen omhoog te doen. Ik had altijd last van die staart die met man en macht overeind probeerde te blijven door te trekken aan mijn voorste babyhaartjes. Ik had op een bepaald moment ook een halve pony van fijne haartjes die precies stopten waar mijn staart begon.
ik ga even het filmpje proberen te zoeken waar de tip wordt uitgelegd, maar als ik een staart maak, ga ik op de kop staan en haal ik al het haar bij mijn haarlijn vanaf mijn oren weg en dan doe ik eerst het achterste gedeelte en dan pas het voorste gedeelte.
Je kan dan spelen met de voorste haren en het losser maken of hoe je het wil terwijl de staart zelf niet afzakt en net zo goed blijft zitten. Daarbij lijkt de staart meer volume te hebben door het dubbele elastiek. Je verplaatst de plek waar het gewicht van je haar aan hangt dus elke keer en zo zorg je ervoor dat niet elke keer dezelfde haren belast worden. het punt waar het gros van de staart aan hangt is ook dichterbij het middelpunt van de staart voor mij betekende dat ook minder pijn.
Voor mij echt een wereld van verschil wat betreft mijn haarlijn en ik kan het iedereen aanraden.
edit:
Kayley Melissa
Nou wilde net de agenda gaan bestellen en nu is hij uitverkocht
Ja ik vind de binnenkant top, maar elke keer zoān schreeeeuwige of ordinaire buitenkant. Sund.