Beutyblogtopic XL #10

Hahaha ja precies!

Vond Gregor superlief en Mascha heeft het heel goed verteld. Moest erg lachen om het poepstukje. Ik vind het een goede vlog en gelukkig gaat het nu een stuk beter :relaxed:

1 like

Longtime lurker, op je rug bevallen is eigenlijk de slechtste positie die je kan bedenken om te persen, enige voordeel is dat je er handig bijligt voor het medisch personeel. Op je handen en knieën geeft veel meer ruimte in je bekken, waardoor je baby er makkelijker uit kan (en minder kans op uitscheuren en bijv. Schouderdystocie, niet zeggend dat dat de oorzaak was bij massa trouwens)
Vond het ook apart dat ze op haar rug wilde bevallen omdat ze een rugslaper is? Jammer dat haar verloskundige haar daar niet beter in heeft voorgelicht, want dat heeft echt totaal niet met elkaar te maken. Maarja iedere vrouw moet doen wat goed voelt en je kan je nooit perfect voorbereiden op een bevalling.

49 likes

Gelukkig voor haar dat ze dan geen buikslaper is :sweat_smile:

15 likes

Ik heb oprecht meteen gekeken of het volle maan is rond mijn uitgetekende datum, en ja hoor: 1 dag later. En ik heb niks met manen, ascendanten (?), die hoek, maar ben nu toch benieuwd :rofl:

2 likes

Het stond in haar bevalplan om op haar rug te bevallen. Ik wist niet dat je dat ook erin kunt zetten.

1 like

Je kunt alles erin zetten, alleen of het lukt / gebeurd moet je nog maar zien.

3 likes

Ik vond de foefs er voor het eerst in tijden goed uitzien. Niet zo onverzorgd. Ik begreep ook eindelijk wat Mas is Greg ziet.

5 likes

Ja en dan zien dat je kind er helemaal blauw is uitgekomen en meteen aan de beademing moet. Heftig hoor. Denk dat een bevalling voor een partner ook een heel heftige ervaring kan zijn. Je vrouw zo’n pijn zien hebben, niets kunnen doen en als er dan nog iets mis is met de baby… heavy wel. Je ziet ook alles vanuit een andere angle.

7 likes

Haha ik ook. Ging stuk om de manier waarop ze het zei, ‘Yessss ik heb gesch*en!’ Dit vind ik dan wel weer leuk van Mascha, lekker onbeschaamd af en toe. Kan dat wel waarderen in mensen. :slight_smile:

Het is volgens mij iets waar best veel vrouwen zich onterecht druk om maken van tevoren (zelf geen kinderen maar hoor het vaak van vriendinnen) en zij normaliseert dit onderwerp op deze manier, het is ook niet meer dan normaal natuurlijk…

16 likes

Been weeën is dat een ding?
Wow klinkt heftig zeg (babynoob hier)

3 likes

Ik denk dat dit echt Mascha’s kracht is, laten zien dat normale dingen gewoon normaal zijn en dat je er om moet kunnen lachen. Ik kan mij niet voorstellen dat Josh V dit zou zeggen, denk dat zij is een zijden bevaljurkje en full makeup een foto zou maken alsof dat de norm is

1 like

Josh heeft zelf een hele heftige bevalling gehad met inwendige bloedingen die ze bijna niet overleefd heeft dus ik verwacht niet dat zij daar zo mee om zou gaan.

7 likes

Oh sorry dat wist ik helemaal niet.

1 like

Dit is natuurlijk wel heftig, maar had zij niet een bevaltasvideo (hoe heet zo’n ding?) met kanten broekjes en een witte blouse :sweat_smile:
@Maurice zat er op zich niet heel ver naast

3 likes

Volgens mij is ze hier achteraf wel op teruggekomen dat dat belachelijk was haha

5 likes

Jij moet een keer gaan denken voor je praat.

1 like

Oh die video van Mascha <3 Echt een heftig verhaal zeg. Ik vind het ook echt mooi ge-edit met die beelden ertussendoor. En wat is Gregor ontzettend lief voor haar!

5 likes

Dat is zeker een ding.
Ik heb tijdens mijn menstruatie zeer pijnlijke bovenbenen. Natuurlijk niet zo pijnlijk als weeën, maar het is bijzonder ongemakkelijk.

Hier artikel over been weeën tav een bevalling, maar dit komt dus ook menstruatie voor.

3 likes

De teeeering wat een heftig verhaal. En wat is Gregor toch een lieverd, die dynamiek tussen hun is zo leuk om te zien.

4 likes

goed idee