Beutyblogtopic XL #10

Nee, dat zeg je niet expliciet, maar wat ik uit jouw bericht haal is dat je het niet perse snapt waarom Mascha dit deelt. Zoals ik zei, ik denk juist dat het voor Mascha net zo nuttig is om te delen als voor iemand met scoliose.

Het hele ding met bevallen en babies grootbrengen blijft een beetje dat iedereen die het doet, het ervaart als een hele nieuwe, unieke ervaring en er graag over praat. Ik denk dat dit ook ten grondslag ligt aan het concept moedermaffia, elke moeder vindt dat haar manier de juiste is en wil dit graag met nieuwe moeders delen.
Dat snap ik best, maar omdat het zo’n ver van m’n bed show is ben ik persoonlijk er niet buitengewoon in geïnteresseerd.

Persoonlijke noot

Ik ben nog niet zover maar wil wel ooit in ieder geval 1 kind, en de bevalling is iets waar ik nu al tegen op kijk. Alle worst case scenario’s gaan uitpluizen zou me niet echt geruststellen denk ik, die omstandigheden zijn toch bij iedereen zo anders en niemand kan precies voorspellen wat er gaat gebeuren.

6 likes

Ohnoo de helft doet het hier niet!

Ik schrok bij een kale Krek :flushed:

2 likes

Zitten echte juweeltjes bij

3 likes

En sommige ook best gemeen zoals “sletlana”

4 likes

Wauw, wat slecht.
Smaken verschillen, zal ik maar zeggen.

9 likes

Jezus wat kinderachtig, lijkt echt uit het puberale egf-tijdperk te komen dat ook ee breezahtopics enzo nog hilarisch waren. Maar volgens mij is het ook oud.

9 likes

Ik volg een Amerikaanse Instagrammer die hier regelmatig bij stil staat. Altijd als ze een foto van haar man die de kinderen knuffelt of iets dergelijks plaatst, krijgt ze de reactie dat ze zo’n geluk met hem heeft. Af en toe post ze dan: klopt, maar hij heeft óók geluk met mij.

Toen ik dat de eerste keer las, klonk het een beetje gek, maar ze heeft een heel goed punt. Want dit is typisch iets wat over mannen gezegd wordt. En ook, waarom zou je niet van jezelf zeggen dat je een goede en lieve partner bent.

17 likes

Ik heb zelf helemaal niks met kinderen/zwanger worden, maar ik denk dat het juist goed is dat Mascha haar verhaal vertelt. Het is nog steeds zo dat zwanger zijn en bevallen (over het algemeen)als iets prachtigs wordt gezien, terwijl er genoeg vrouwen zijn die het helemaal niet zo ervaren en daar mag zeker meer openheid over komen. Als ik kijk naar zwangere vriendinnen en degenen die al kinderen hebben lijkt het wel alsof ze zich bijna niet te durven uiten over de ongemakken die het met zich mee brengt, de angst voor de bevalling, alle gevoelens en lichamelijke klachten die helemaal niet zo leuk zijn.

Ja, het is erg privé wat Mascha deelt, maar als niemand het er over heeft dan blijft het ook zo in de taboesfeer hangen.

7 likes

Bij veel van die foto’s en gifjes denk ik eigenlijk vooral “wat was zij een leuke en relatable meid!”.
Tuurlijk worden we allemaal ouder, maar als ik die pagina zie dan denk ik echt terug aan die leuke turtulio’s en video’s, die ze met plezier maakt(e?). Kijk die video met Nikkie, of dat ze lekker aan het genieten in de zee ergens!

Ik kijk haar video’s niet meer en ben zeker geen stan, maar het herinnert met echt aan de periode dat ik de video’s van Mascha met altijd keek, ten tijde van New Babylon, Beautyglossparty enzo.

18 likes

Ik heb Scoliose in een erge vorm, en zou graag deze podcast willen luisteren! Wil je mij een linkje sturen?

Ik stuur je een pm!

1 like

Onze sint heeft in haar stories een inpaklijst staan voor curaçao :sob::sob::sob:

13 likes

Dat wordt voorbereiden op eindeloze foto’s van wijn, strand en zonsondergangen. Met daarbij #dankbaar natuurlijk :weary:

3 likes

Wilde zeggen is vast een “zakenreis” in haar ogen, maar de lijst is voor de activiteit chillen dus zal meevallen

3 likes

Wat snapt ze niet aan ‘blijf zoveel mogelijk thuis’ en ‘reis niet naar het buitenland’? Zo moeilijk zijn de regels nou ook weer niet

10 likes

Zou je het mij ook willen sturen? Ik heb zelf ook scoliose en het lijkt me erg interessant :blush:

Buiten dat ik het niet okee vind om nu naar die bestemming te gaan, word ik helemaal kriegelig van zo’n vreselijk gestructureerde paklijst. Maar ja zij is dan ook de structuurjunkie :face_vomiting:

2 likes

Voor jou en alle anderen die er bij gebaat zijn: I Love My Back

3 likes

Pandeemie of Pandemira

Passend.

8 likes