Doet me denken aan mijn schoonmoeder die helemaal verbaasd was toen mijn vriend een keer vertelde dat hij elke dag een speciaalkoffie voor mij maakt. Zo lief van hem!!! Het feit dat ik elke dag eten voor hem op tafel zet, dat is niet eens noemenswaardig, maar normaal.
Jeetje wat heftig dat bevallingsverhaal van Mascha. Ik denk dat het wel een goed verwerkingsproces is om het nog eens te vertellen op video. Of het dan online moet komen, dat laat ik in het midden.
Echt fijn om te zien dat Gregor ook zo lief ondersteunend is voor haar (en ik zeg niet dat andere mannen dat niet zouden doen ). Ik hoop dat ze het verder een plaatsje kunnen geven in hun leven. Mila is er gelukkig goed doorgekomen.
Maar bevallingsverhalen delen is toch “normaal” onder de mommy brigade? Ik heb een babyloze omgeving dus geen directe ervaring ermee, maar youtube staat vol met dit soort video’s.
Ik snap het nut er overigens niet echt van geloof ik, tenzij er iets speciaals aan de hand is waar andere mensen iets aan hebben.
Een vriendinnetje van vroeger is onlangs bevallen (volg ik alleen van een afstandje via instagram allemaal) en zij heeft heftige scoliose, ze heeft een podcast gemaakt over haar bevalling, in samenwerking met haar scoliose organisatie. Daar kan ik me nog in vinden, kan me voorstellen dat het misschien nuttig is voor andere vrouwen met scoliose.
Ik vind de video erg gedetailleerd. Het zorg er in ieder geval wel voor de mensen nu minder vragen gaan stellen en ze niet iedere keer weer het heftige verhaal naar boven moeten halen.
Ik heb niet veel met Mascha, maar heb wel echt veel respect hoe ze dit verteld hebben. Ik zie veel liefde in dit gezin.
Ik snap niet zo goed hoe Mascha’s verhaal niet nuttig zou zijn voor andere vrouwen? Het bewijst juist dat het bij iedereen fout kan gaan, op elk moment. Ik vind het goed dat ze er dus over praat, want het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een bevalling precies zo loopt zoals ze van tevoren uitgedacht had. Dan vind ik het in die zin juist top dat iemand bespreekbaar maakt dat het helemaal anders kan lopen en dat je daar misschien ook wel voorbereid op moet zijn.
Ik zeg nergens dat het niet nuttig is voor andere vrouwen? Er zal wel een reden zijn dat er zo veel bevallingsverhalen gedeeld worden.
Nee, dat zeg je niet expliciet, maar wat ik uit jouw bericht haal is dat je het niet perse snapt waarom Mascha dit deelt. Zoals ik zei, ik denk juist dat het voor Mascha net zo nuttig is om te delen als voor iemand met scoliose.
Het hele ding met bevallen en babies grootbrengen blijft een beetje dat iedereen die het doet, het ervaart als een hele nieuwe, unieke ervaring en er graag over praat. Ik denk dat dit ook ten grondslag ligt aan het concept moedermaffia, elke moeder vindt dat haar manier de juiste is en wil dit graag met nieuwe moeders delen.
Dat snap ik best, maar omdat het zo’n ver van m’n bed show is ben ik persoonlijk er niet buitengewoon in geïnteresseerd.
Persoonlijke noot
Ik ben nog niet zover maar wil wel ooit in ieder geval 1 kind, en de bevalling is iets waar ik nu al tegen op kijk. Alle worst case scenario’s gaan uitpluizen zou me niet echt geruststellen denk ik, die omstandigheden zijn toch bij iedereen zo anders en niemand kan precies voorspellen wat er gaat gebeuren.
Ohnoo de helft doet het hier niet!
Ik schrok bij een kale Krek
Zitten echte juweeltjes bij
En sommige ook best gemeen zoals “sletlana”
Wauw, wat slecht.
Smaken verschillen, zal ik maar zeggen.
Jezus wat kinderachtig, lijkt echt uit het puberale egf-tijdperk te komen dat ook ee breezahtopics enzo nog hilarisch waren. Maar volgens mij is het ook oud.
Ik volg een Amerikaanse Instagrammer die hier regelmatig bij stil staat. Altijd als ze een foto van haar man die de kinderen knuffelt of iets dergelijks plaatst, krijgt ze de reactie dat ze zo’n geluk met hem heeft. Af en toe post ze dan: klopt, maar hij heeft óók geluk met mij.
Toen ik dat de eerste keer las, klonk het een beetje gek, maar ze heeft een heel goed punt. Want dit is typisch iets wat over mannen gezegd wordt. En ook, waarom zou je niet van jezelf zeggen dat je een goede en lieve partner bent.
Ik heb zelf helemaal niks met kinderen/zwanger worden, maar ik denk dat het juist goed is dat Mascha haar verhaal vertelt. Het is nog steeds zo dat zwanger zijn en bevallen (over het algemeen)als iets prachtigs wordt gezien, terwijl er genoeg vrouwen zijn die het helemaal niet zo ervaren en daar mag zeker meer openheid over komen. Als ik kijk naar zwangere vriendinnen en degenen die al kinderen hebben lijkt het wel alsof ze zich bijna niet te durven uiten over de ongemakken die het met zich mee brengt, de angst voor de bevalling, alle gevoelens en lichamelijke klachten die helemaal niet zo leuk zijn.
Ja, het is erg privé wat Mascha deelt, maar als niemand het er over heeft dan blijft het ook zo in de taboesfeer hangen.
Bij veel van die foto’s en gifjes denk ik eigenlijk vooral “wat was zij een leuke en relatable meid!”.
Tuurlijk worden we allemaal ouder, maar als ik die pagina zie dan denk ik echt terug aan die leuke turtulio’s en video’s, die ze met plezier maakt(e?). Kijk die video met Nikkie, of dat ze lekker aan het genieten in de zee ergens!
Ik kijk haar video’s niet meer en ben zeker geen stan, maar het herinnert met echt aan de periode dat ik de video’s van Mascha met altijd keek, ten tijde van New Babylon, Beautyglossparty enzo.
Ik heb Scoliose in een erge vorm, en zou graag deze podcast willen luisteren! Wil je mij een linkje sturen?
Ik stuur je een pm!
Onze sint heeft in haar stories een inpaklijst staan voor curaçao
Dat wordt voorbereiden op eindeloze foto’s van wijn, strand en zonsondergangen. Met daarbij #dankbaar natuurlijk