Beutyblogtopic XL #10

Ik denk dat Nederlandse influencers/youtubers gewoon vaag doen omdat het kan. Men moet wel aangeven dat iets gesponsord is, maar mag zelf invullen hoe. En #spon of #ad zou dan het meest transparant zijn. Maar algoritmes weten dat mensen gesponsorde Posts minder boeiend vinden, dus worden ze amper gepusht. Daarom zijn veel influencers creatief met hun hashtags. Zoals Kelly Caresse gebruikt of #[merk]ambassadeur of #kellycaressead. Vooral dat ambassadeur vind ik erg vaag, want je kan betaald of onbetaald ambassadeur zijn. Maar het is nogal een verschil. En bij die tweede hashtag lees je al snel over het woordje ad heen.

Mag van mij allemaal wel wat rechtlijniger en duidelijker.

5 likes

Omdat de regels rondom reclame eindelijk aangescherpt worden kijk ik toch meer naar vermeldingen daarvan, en ik vind het zo raar dat Cynthia bij die blogpost en instagrampost over spul dat je in water kunt doen om het gezonder te maken ( :lying_face: ) alleen affliate heeft staan.
Dat zou betekenen dat ze alleen een percentage krijgt als iemand dat spul werkelijk koopt via haar, en verder geen betaling voor de reclame.
Omdat het er zo duidelijk bij staat zal het wel kloppen maar dat lijkt me toch geen goede deal voor haar?

4 likes

Mocht ze echt enthousiast zijn en het percentage dat ze ontvangt is vrij hoog dan is het een mooie constructie. Weet niet wat ze zou ontvangen voor een normale spon(storie) en of ze dat met een affiliate kan evenaren

2 likes

Ja dit is natuurlijk gewoon mijn scepsisme maar die indruk krijg ik dus totaal niet. Ze raadt soms dingen aan die ze zelf echt fijn vindt maar hierbij heb ik echt het gevoel dat het gewoon alleen een opdracht vanuit dat bedrijf is.

Iets anders: ik vind dat Vera echt goed bezig is. Natuurlijk sowieso fijn dat ze zich weer zo goed voelt dat ze weer video’s maakt, maar ik vind haar video over menstruatieondergoed echt goed.

8 likes

Ja, die vond ik ook heel fijn. Heb gelijk ook een elektrische kruik besteld, lijkt me heel handig in gebruik.

3 likes

Alstublieft niet Marleen.

59 likes

Mascha is zo droog altijd :joy: Neusdingen. Slippers die ik al 100 jaar draag. Zo’n kussen.

59 likes

“Deze is ook top”
“Neusdingen” :joy_cat:

20 likes

Wanneer het af moet naar je 0 motivatie hebt.

61 likes

Ik vond de video van Vera over menstruatie ondergoed echt heel erg goed! Ze praat heel open en eerlijk over menstrueren zonder dat het TMI wordt.

22 likes

Ik had geen idee dat hier überhaupt apart ondergoed voor is. Ik gebruik gewoon onderbroeken…

Haha menstruatieondergoed maakt tampon of maandverband overbodig, het is geen gewone onderbroek.

5 likes

Het is ondergoed wat zorgt dat je geen maandverband/tampon of cup nodig hebt. Het vangt het bloed op en dat was je er uit.

Huh dat lekt toch door?
Oh spuit elf laat maar

Misschien komt zelfs nog haar Xenos-ervaring van pas. Wist je dat ze daar ook heeft gewerkt?

8 likes

Oh… dat is wel logischer hahah. Dan nog had ik geen idee dat het bestond. Is dat voor duurzaamheid?

Oh je bedoelt de Seenos?

7 likes

Veel mensen vinden het prettiger en het is inderdaad duurzamer, al was je misschien wel weer vaker.

1 like

Serena gaf gisteren aan dat Marshall verkouden is geworden en zij nu ook… vanochtend een story met dat het wel beter 50% beter gaat. Dat ze vandaag nog maar lekker binnen blijven. Vind dat best bijzonder, ik zou dan toch verwachten dat ze een corona test gaat doen :woman_shrugging:

5 likes

#nospon #zelfgekweekt

11 likes