Kinderen zijn gewoon vaak verkouden en volwassen rond deze tijd ook. Niet alles is gelukkig gelijk Corona.
Nee maar dat weet je toch pas als je wel test?
Het was altijd een titel met een bijzondere lading inderdaad, waar de ambassadeur de goede boodschap bekender maakte.
Als je niet hoest of korts hebt zou ik het niet 1 2 3 laten testen.
Maar dat moet gewoon wel?
Dit is echt de reden waarom het land ten onder gaat
Zou het wel doen, heb Corona gehad zĂłnder hoesten en zĂłnder koorts.
Klachten variĂ«ren en het lijkt in het begin soms op een âgewoneâ verkoudheid. Je weet zelf niet het verschil dan. Maar geeft het wel al door.
Heel gevaarlijk wat jij zegt.
Ik vind het dan ook zo gek dat waar ik werk, en meer ziekenhuizen je gewoon kan werken als je symptoomloos corona hebt (mits je wel op een covid afd werkt). Oke de patienten kan ik niet meer aansteken maar collegaâs toch welâŠ
Bij ons kinderdagverblijf hebben ze een protocol voor covid en daar staat op bij kinderen alleen testen bij koorts en benauwdheid. (Volgens mij opgesteld door de overheid)
Sereen kan zich natuurlijk wel laten testen, maar heb het nu even over het kind
Dit is precies wat alle moeders in mijn omgeving ook de hele tijd zeggen alsof zij een soort radartje hebben wat normale verkoudheid van corona kan onderscheiden
Ik heb nu ook een baby die naar de crĂšche gaat en die daardoor continue verkouden is en/of aan het hoesten. Ik heb nu ook al drie keer klachten gehad en me moeten laten testen. En wat is al vermoedde: drie keer negatief.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik me weer laat testen bij het volgende (vermoedelijke) verkoudheidsvirusvan mijn kind dat overslaat op mij.
Lijkt me een kleine moeite toch. T is gewoon simpel, als je klachten hebt laat je je testen. Er is inmiddels genoeg testcapaciteit voor.
Het is inderdaad een kleine moeite. Misschien speelt ook mee dat ik verder thuis blijf (en werk) en niet afspreek met mensen.
Maar zelfs dan. Een leven zonder op geen enkele manier in aanraking te komen met mensen is onmogelijk, via via is er toch een mogelijkheid tot besmetting. Tenzij je in een hutje op de heide woont en zelfvoorzienend bent, maar zelfs dan is het lastig. Een besmetting kan uit onverwachte hoek komen. Bedoel dit overigens niet belerend, maar zelfs al beperk je je contacten, niemand is uitgezonderd om het te krijgen.
Edit: dacht even dat dit het Corona topic was. Als deze inhoudelijke reactie teveel off-topic is haal ik het weg.
In alle youtube topics Corona discussies.
Ik wacht nog steeds op het moment dat een vlogger de hashtags #corona #virus #gekregen gebruikt. Zou echt top zijn, zulke openheid van zaken. Weet iedereen dat je niet gedokt hebt voor je besmetting
Ik had gehoopt hier eens een keer niets over Corona te lezen.
Heb zelf ook Corona gehad met een lange nasleep en ik vind gewoon dat als je klachten hebt die op COVID kunnen wijzen dat je gewoon een test moet laten doen. Period!
Ik heb zelf corona gehad, had alleen last van een normale verkoudheid. Geen idee waar het vandaan kwam, heb zelfs een dag eerder nog een bachelorette party gehad waar niemand verder ziek is geworden. Je kunt ECHT niet weten of je verkoudheid corona is of niet. Pas 4 dagen na mijn eerste klachten kwamen de typische corona klachten (geen geur/smaak, snel buiten adem). Als ik dan naar buiten was gegaan âwant het is maar een verkoudheidâ had ik zoveel mensen aan kunnen steken.
Verder ben ik 23, rook niet, gewoon gezond zonder gekke dingen. Was ook wel een wake up call voor mân omgeving, bijna niemand kende iemand die corona had gehad.
Ging Cynthia nou nog op vakantie?
Ze post er niks meer over, misschien heeft ze het toch stiekem geannuleerd of verplaatst?