Maar het is toch ook gewoon een beetje geluk of pech hebben. Ik heb nooit een hele grote buik gehad, en was vrij snel na de bevalling weer zoals voorheen, je kunt aan mij niet zien dat ik zwanger ben geweest. Maar mijn moeder bijvoorbeeld had 2x een hele grote buik met striae en daarna overtollige huid.
Klopt, maar zo wordt het niet gecommuniceerd. Als je kijkt naar Emily dan heeft zij ook enorm geluk met perfecte genen, maar toch wordt haar lichaam dat gezien als het schoonheidsideaal en ik zie haar dat nooit echt ontkrachten. Dat is wat ik een beetje mis denk ik.
Ik vind het raar dat je het niet feministisch vindt dat iemand haar lichaam laat zien puur omdat jij er onzeker van wordt.
Zij is een (top)model. Iemand met buitengewone genen en een buitengewoon trainings- en voedingsregime. Geen gemiddelde moeder.
Als je rent vergelijk je jezelf toch ook niet met Daphne Schippers of als je voetbalt met Lieke Martens of als je schaatst met Jutta Leerdam en dan onzeker worden dat je niet zo snel en goed bent. Tuurlijk ben je dat niet.
Dat is net zoiets als jezelf vergelijken met een topmodel, die standaard ga je nooit halen. Dat is genetische aanleg van 0,0001% van de hele wereldbevolking plus een enorm doorzettingsvermogen en toewijding aan een sport en dieet regime en toegang tot personal trainers, koks en behandelaars.
Topmodellen zijn net als topatleten de allerbesten in hun veld, natuurlijk kan je daar nooit tegenop als gewone sterveling.
Hear hear.
Ik denk wel dat het goed zou zijn als meer zichtbaar wordt dat dit niet voor iedereen de standaard is, maar niet doordat mensen die snel na de zwangerschap weer een platte en strakke buik hebben dit niet zouden moeten laten zien, maar doordat het normaler wordt dat mensen niet meteen weer hun oude figuur terug hebben dit ook laten zien. Dus ik juich het alleen maar toe dat iemand als Mascha laat zien dat haar buik er na de zwangerschap anders uitziet dan voorheen.
Dat ook.
Maar ik vind het raar dat mensen zich vergelijken met iemand die er voor de zwangerschap en bevalling ook al totaal anders uitzag dan hen.
Ik bedoel, emilyâs buik was zo:
Zij heeft nu ook niet exact die abs die ze voor haar zwangerschap had, ook haar lichaam is verandert, maar zij begon op een heel ander startpunt.
de gemiddelde vrouw wss meer zo:
ja, dan zie je er na de geboorte niet ineens precies uit als zij nee. Een gemiddelde Gerrit die 50 wordt ziet er ook niet ineens uit als Brad Pitt. Als je 2x per week sport zie je er ook niet ineens uit als Serena Williams.
Het is gewoon zo stom om jezelf met een uitzondering te gaan vergelijken, de standaard is duidelijk anders als je om je heen kijkt. Maar als je alleen in een soort instafuik modellen en influencers volgt, ja dan vergelijk je jezelf met iets wat je nooit gaat worden omdat je het al nooit was.
Nee daar heb je ook zeker een punt. Thanks voor de inzichten!
Gerrit verwacht het niet hoor. Maar jeroen zit achter onze rug om wel bij zn maten te zeuren over zn vadsige vrouw. Dus meiden fuck de jeroens en ga voor gerrit!
âWel jammer dat ze vanonder ook minder strak is dan voor de bevallingâ
Het is voor jou nooit strak met je mini piemel Jeroen #zitieeralin
Een vriendin van mij had anders echt fysiek last van die overtollige huid na de bevalling. Dat deed soms gewoon pijn bij het dragen van broeken. Dan snap ik goed dat je dat laat corrigeren. Maar geen idee wat Maschaâs motivatie is want /nocare om te kijken.
Ik vind gewoon, als je er zelf last van hebt, fysiek of âmentaalâ (dus het maakt je onzeker en je kijkt in de spiegel en denkt, ik wil er wat aan laten doen), doe het. Als je er prettiger van in je vel (no pun intended) gaat zitten en het kan financieel etc. why not?
Het probleem zit meer in het hoereren van je ingrepen, sommige mensen zijn er dusdanig blasé over alsof ze hun ingreep als een nieuw product in de supermarkt aanprijzen. Ook dat is natuurlijk genuanceerd want wat Jessie Maya bijvoorbeeld deed toen ze haar operaties als transgender deelde, kan waardevol zijn (maar ik vind haar inmiddels ook past that point met Kim K dijen etc.).
Ik vind dat je er niet mee te koop moet lopen, maar ook eerlijk moet zijn. Vooral als je beautyproducten of sportschemasâs verkoopt.
Ik vond deze opmerking in de q&a wel echt bizar: âMila is gewoon een volwassene die nu nog een baby isâ. Moest er echt even van bijkomen
Wow dat is echt next level filosofie!
Ik dacht echt even dat Oudersvannu een artikel met/over Mascha online had gezetâŠ
Ohja wow. Met die Marco van Sarah Rebecca ernaast
Hahaha ja inderdaad!
STARBUCKSâŠ
Ben ik heel zuur als ik zeg dat die Eijerkamp winactie van Greg en Mas echt niks voorstelt? Ja leuk hoor 2000 euro aan shoptegoed bij Eij maar het is daar superduur. Ze doen het klinken alsof je ff een compleet nieuwe woonkamer kan komen uitzoeken maar met dat budget lukt 1 bank of 1 eettafel met stoelen net aan.
Echt leuk hoor als je dat wint maar het een complete makeover noemen vind ik echt overdreven