Beutyblogtopic XL #11

Zo terecht deze shade. Dat irritante ‘holier than thou’ toontje van Cynthia op werkgebied kan ik echt niet meer aan.
Zelfbenoemd strucuurexpert zonder enige ervaring in loondienst of werken voor een baas gaat ons loonslaven eens even vertellen hoe je moet thuiswerken :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

17 likes

Als je het artikel leest, lijkt het ook net alsof het voor iedereen de ultieme droom is om elke dag thuis te kunnen werken, rondjes te kunnen wandelen in je eentje en met jezelf te kunnen genieten van een lunch buffet. Voor mij persoonlijk is dat oprecht geen droom. Ik kan zelf bepalen of ik thuis werk of naar kantoor ga, en sommige dagen kies ik er echt voor om naar kantoor te gaan omdat elke dag thuis werken niet iets is waar ik blij van word.

31 likes

Ik volg Cynthia al 7 jaar niet meer, maar elke keer dat er iets van haar gedeeld wordt sta ik ervan versteld hoe ze nog precies hetzelfde lijkt. Alsof ze nog steeds haar ingeplande artikelen uit 2012 niet heeft opgemaakt, maar er af en toe iets aan toevoegt (wijn aan de brownies per post, wielrennen aan het wandelen, Kees aan Chubby, een groene lowlight aan haar rode coupe). :sweat_smile:

26 likes

Ik doe precies dat nu door Corona en ik vind het verschrikkelijk haha. Daarnaast heb ik op werk een supergoed lunch buffet en loop ik normaal elke dag een rondje met m’n collega’s. Leuke dingen zijn niet alleen voorbehouden aan mensen die voor zichzelf werken.

Edit: oh, ik had nog niet het hele artikel gelezen, dus wat ik hier zeg slaat een beetje als een tang op een varken, want dat ze zegt niet dat je op werk geen goede lunch kunt hebben en thuis wel.
Maar ik vind de insteek van het artikel wel stom. Ik wil geen tips van iemand die het heerlijk vindt om thuis te werken en dat het walhalla vindt. Ik wil tips van iemand die gewend is aan op kantoor werken en nu ontdekt heeft wat er allemaal goed werkt om thuis ook fijn te kunnen werken.

5 likes

Ik werk al een jaar fulltime voor mezelf maar zit nog steeds elke dag van 9 tot 5 op een kantoor omdat ik daar goed op ga :upside_down_face:

5 likes

Echt hè.
Ik was jarenlang zelfstandige (Belgische benaming), maar door de keuze voor een ander type job ben ik overgeschakeld naar werknemer-statuur. Ik doe mijn huidige job minstens even graag als mijn zelfstandige activiteit destijds. En ook binnen de relatie werknemer-werkgever kan je echt veel vrijheid hebben qua tijdsindeling etc.
Zo’n stomme vooroordelen altijd?!

3 likes

Dat snap ik ook niet?! Vooral dat ze geen externe muis/klavier/beeldscherm gebruiken ook? Brrrr haat aan die ingebouwd muis van de laptop.

5 likes

Ik kijk uit naar de 2021 editie van de burrata salade.

128 likes

Waar ik me dan weer aan stoor is die instamoms ( sorry misschien verkeerde topic ? ) die uit de “ratrace” stappen en voor zichzelf beginnen of gewoon nietmeer werken. Dat is volgens hun de enige manier om er te Zijn voor je kinderen.

Mij lijkt dat net super stresserend…elke maand zoeken waar het geld vandaan komt…

Wij werken allebei maar met een beetje hulp van de grootouders en minder gaan werken ( werk nog steeds 4 dagen ) moeten mijn kinderen nooit in de naschoolse opvang, ook niet woensdag. Kan toch ook gewoon door te werken voor een baas hoor.

2 likes

Het mooie aan die instamoms is dat zij helemaal niet ‘uit de ratrace’ stappen. De moneys stromen binnen via dezelfde instagram als waarop ze het stoppen met werken om bij de kids te zijn idee idealiseren.

9 likes

Ziet er minder cozy-Instagrammable uit, zeker?
Ondertussen een jaar aan het thuis werken en ik was bijzonder blij dat mijn werkgever na een maand liet weten dat we allerhande materiaal konden lenen om ergonomischer te werken. Prima voor je productiviteit ook :grimacing:!

1 like

En als je kinderen wel naar de opvang moeten is daar ook niks mis mee, dan ben je er ook voor je kinderen en ben je nog steeds een goede ouder. :blush:

31 likes

Hier is het ook geen droom om elke dag thuis te werken. Ik heb vorige voor het eerst in maanden weer een dag op kantoor gewerkt omdat er een collega weggaat en er een nieuwe collega is begonnen (er moest dus heel veel overgedragen worden) en wat vond ik het lekker. Ik ben veel productiever op kantoor dan thuis en ook even snel iets met elkaar kunnen bespreken is zoveel makkelijker als je bij elkaar zit. En ik word ook niet afgeleid op kantoor terwijl thuis er regelmatig een pakketbezorger aan de deur staat.

Ik moest ook wel even fronsen bij de tip in het artikel om af en toe een hotelkamer te boeken. Volgens mij is het hele idee van thuiswerken dat je ook thuis blijft en niet dat je buiten de deur gaat werken want dan kan iedereen net zo goed naar kantoor gaan.

5 likes

Je komt dan nog niet echt in contact met andere mensen en steunt daarbij wel het hotel.

Ik vind het eerder een rare suggestie omdat hotels niet bepaald goedkoop zijn en je zo zit te werken om je hotel te betalen… Maarja, ik ben dan ook geen echte ondernemer die 200 euro per uur voor haar diensten durft te vragen en gerust een suite kan boeken.

5 likes

Volgens mij was een van de motivaties om iedereen zoveel mogelijk thuis te laten werken vooral het beperken van reisbewegingen. Dus als ik in een hotel ga werken maak ik een reisbeweging die niet gewenst is. Sowieso kom je in een hotel genoeg anderen tegen zoals de receptioniste en diegene die bijv je lunch komen brengen.

Afgezien natuurlijk van wat je betaald voor een hotelkamer inderdaad. Ik heb echt geen slecht salaris maar zo’n hotelkamer is mij ook iets te prijzig om te werken.

2 likes

Ja, heb je ook wel gelijk in. Het is eigenlijk zelden echt nodig. Vond het met Mascha ook zo belachelijk, gaat ze in een hotel werken om tussen de middag nog naar huis te gaan om Mila borstvoeding te geven. Blijf dan gewoon thuis? Ga op zolder zitten?

3 likes

Ja dat snap ik ook niet. Ik kan er ergens nog begrip voor opbrengen als je een thuiswerkende partner hebt, schoolgaande kinderen en jij een belangrijke deadline of meeting. Dan is het niet altijd even makkelijk om je rust te vinden en dat je die dan opzoekt: prima. Nu volg ik Mascha niet maar als die inderdaad in een hotel gaat zitten en tussendoor heen en weer gaat dan ga je wat mij betreft een beetje voorbij aan het advies blijf zoveel mogelijk thuis. Maar nu heb ik sowieso het beeld van influencers dat zij hele andere Corona maatregelen hebben doorgekregen dan de rest van ons. Als ik zie hoeveel mensen zij ontmoeten, op vakantie gaan en gewoon doorleven alsof er niks aan de hand is dan heb ik soms wel mijn vraagtekens.

2 likes

Ja, Mascha houdt zich verder wel echt goed aan de regels en daar is ze wel een voorbeeld in. Het hotel was gewoon een beetje overbodig.

3 likes

https://www.instagram.com/p/CLCgOGfp9DH/?igshid=unoohsr4z94r

Make-up cup voor volwassenen!

30 likes

Mascha doet letterlijk 1 keer iets “op het randje” en dat moet weer uitvergroot worden. Hou toch op…die mensen zitten toch constant opgesloten in hun huis.
Bovendien was het iets dat gewoon mocht en niet buiten de regels om was. Ik ben soms echt benieuwd hoe trouw sommigen die hier posten zijn aan de corona regels. “Doe je nu al voor de 2e keer boodschappen deze week?? Niet handig he!!!”

15 likes