Beutyblogtopic XL #11

Ben ik nou echt zo naïef door te zeggen dat mijn vriend echt nooit mijn geld zou stelen? We hebben allebei zo onze gebreken, maar geld jatten zie ik echt 100% niet gebeuren. Andersom ook niet?

Ik vind het ergens ook wel treurig dat we altijd zo maar van het slechtste uitgaan in mensen en dat je eigenlijk je eigen partner niet zou kunnen vertrouwen. Natuurlijk zijn er rampscenario’s en geld kan gekke dingen met mensen doen, maar de keren dat dit goed gaat (lees: praktisch altijd) komen natuurlijk nooit in het nieuws.

10 likes

Hit him where it hurts :slightly_smiling_face:

9 likes

Ik ben professioneel betrokken bij echtscheidingen en ik zie het te vaak gebeuren dat één van de twee net voor de scheidingsmelding de rekening leeg trekt of vooraf geld wegsluist. En de ander ziet dat vrijwel nooit aankomen…

27 likes

Maar het gaat ook vaak goed? Ik vind het best heftig om mijn partner bij voorbaat al te bestempelen als iemand die niet te vertrouwen is zonder dat daar een aanleiding voor is…

4 likes

Maar het een sluit het ander niet uit? Ik kan mijn partner nu vertrouwen en ga ervan uit dat alles goed gaat en tegelijkertijd er wel voor zorgen dat, mocht het misgaan, alles ook voor mij goed geregeld is. Precies wat @Bailey bv gedaan heeft.

Edit: en volgens mij is dit ook allang niet meer specifieke op propje gericht maar gewoon een algemene discussie geworden zonder iemand de les te lezen.

9 likes

Hahaha " Wie heeft er geld van mn rekening gehaald??? Oh dat was ik…"

124 likes

Ik vertrouw mijn vriend volledig en ga er ook niet vanuit dat we ooit uit elkaar gaan, maar toch toen wij gingen samenwonen hebben we dingen op papier gezet. Daarbij ook allebei gezegd joh ik ga er niet vanuit dat we uit elkaar gaan en ik ga er niet vanuit dat jij zo bent, maar stel dat en een van ons (want de vrouw kan net zo goed raar gaan doen) draait door en gaat rare eisen stellen, dan hebben we iig nog dingen op papier staan.

Dat heeft voor mij niets met wantrouwen te maken. Ik vind het alleen een gerustellende gedachten dat we afspraken hebben. En het is niet alleen ter bescherming van mezelf, maar ook voor de ander. Want ik kan net zo goed denken dat ik meer kan gaan eisen dan ik recht op heb en zo voorkomen we dat.

5 likes

Hahahaha ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht ja hoor nu ben ik gehackt. Maar dan had ik gewoon ergens drinken ofzo gehaald bij een tentje bij wie de pin een debiele naam heeft.

4 likes

Als het een ding is wat ik geleerd heb tijdens mijn relatie: hoe goed je relatie ook is blijf altijd zicht houden op het geld. Ik ben bij hem ingetrokken dus toen was niks logischer dan dat ik geld naar hem overmaakte en hij de vasten lasten betaalden. Ik vertrouwde mijn ex voor de volle honderd procent dus uiteindelijk kochten we samen een huis. Helaas betaalde hij na een tijd de vast lasten niet meer, hij vulde letterlijk het ene gat met het andere gat en daar kwam ik pas achter toen de bank aan de bel trok omdat we maanden achterliepen met oa de hypotheekbetalingen. Met pijn en moeite hebben we uiteindelijk alle schulden afbetaald en kon ik pas van hem af. En omdat hij het huis niet kon betalen en ik wel en heb ik hem voor heel veel geld moeten uitkopen. Nu achteraf zie ik pas hoe naïef ik ben geweest, teveel ben uitgegaan van het goede van een mens etc. Uiteindelijk is het goed gekomen, heb ik het zelfs financieel ruimer dan toe ik nog samenwoonde omdat ik nu mijn eigen geld beheer maar het is een hele dure les geweest. Geld en relatiebreuken kunnen de betrouwbaarste partners de naarste exen maken.

59 likes

Bewust jatten zal ook zelden voorkomen, maar iemand kan onbewust in de schulden belanden of in de problemen en de schaamte dan zo groot zijn dat dit wordt achtergehouden in de angst (juist uit liefde) dat iemand je verlaat etc.
Als partner denk ik dat je elkaar dan juist kunt helpen of deels voorkomen als niet 1 iemand verantwoordelijk is voor beiden inkomens of rekeningen, maar je dit regelmatig bespreekt en beiden inzicht hebt/eigen geld hebt etc.

@qwertie123 ik denk dat deze discussie al een tijdje meer algemeen doorgezet is, en niet meer gericht aan @popje.

1 like

Dat heb ik altijd op de markt. Die kramen hebben altijd de naam van een dorp in de buurt staan, en dan denk ik ‘huh ik ben daar helemaal niet geweest?!’.

3 likes

Dat heeft mijn vader bij mijn moeder geflikt. Ze hadden alles onderling ‘afgesproken’, en toen had hij ineens alles leeg getrokken. Inclusief de spaarrekening van ons, z’n kinderen. Na 30 jaar huwelijk. Helaas had ik wel een voorgevoel dat mijn vader het niet netjes zou afhandelen, maar zo erg had ik het ook niet verwacht.

2 likes

Ik las prikkelende darmen :joy:

Ja maar dit kan toch ook als je je rekeningen wel in de gaten houdt? Ik weet hoeveel geld ik heb, mijn man ook. Ik weet hoeveel er op de spaarrekening staat. Maar als mijn man vandaag besluit de rekening leeg te halen en te vertrekken, dan ben ik toch alsnog de pineut.

Zou echt heel vervelend zijn, maar ik heb dan een ingericht huis, een auto en als het tot scheiding komt dan moet je alsnog alles verdelen natuurlijk, maar kun je ook met je bankrekening aantonen dat hij dat geld heeft. Natuurlijk klinkt het zo makkelijk, maar ik denk dat het iedereen kan overkomen, tenzij je je geld 100% apart houdt.

En sowieso, als ik zou willen zou ik ook geld weg kunnen sluizen, zonder dat hij het doorheeft. Middagje shoppen, showen en alles terugbrengen. Als ik dat een jaar lang doe heb ik een behoorlijke spaarpot. Ik kan kopen op rekening bij zoveel zaken (heeft de ex van een vriendin gedaan). Mijn man koopt vaak voor veel geld bij een groothandel en stort het dan terug als hij het geld van anderen ontvangt, ik zie het vaak, maar als hij dat 1 van de 10 keer niet doet merk ik dat echt niet. Genoeg manieren om heel veel achterover te drukken. Ik check m’n rekening vaak genoeg, maar dat soort dingen kun je prima stiekem doen.

Ik heb alles financieel goed geregeld en bekijk het vaak, maar als de ander kwaad wil kan hij dat met een gezamenlijke rekening altijd doen. Ja het kan mis gaan en als ik in een vechtscheiding kom ben ik de eerste die m’n salaris weer op mijn eigen rekening laat storten, maar tot die tijd ga ik er vanuit dat ik m’n partner kan vertrouwen, doen we alles op één hoop en ben ik niet bang voor financiële ruzies.

3 likes

4pv4qc

29 likes

Vraag me niet hoe ik op Max zijn insta beland ben maar:

Irritainment

1. Heerlijk die bewijsdrang over het boek
  2. Lekker op cursus bij Max, ik skip
  3. Ik geniet iets te veel van het feit dat ‘ie een vraagsticker plaatst en er vervolgens geen vragen lijken binnen te zijn gekomen

Oftewel heerlijke irritainment bron. 10/10 would recommend

40 likes

30 jaar ervaring in influencermarketing? Das knap. Of tellen ze hun jaren bij elkaar op?

34 likes

Hahahaha dit is echt story of my life. Wat is er nou weer afgeschreven waarvoor ik zelf akkoord op een automatische incasso heb gegeven :mad:

5 likes

@Shaaar @Discopony @Zonnestraaltje

Natuurlijk is een fles lekker champagne nooit weg maar bedoel gewoon dat ze er volgens mij niet echt over nadenkt. Zou zelf dan eerder na de bevalling een fles wijn/champagne sturen haha.

Oh hoe kun je zien hoeveel vragen er binnen zijn gekomen?

Wat stom van die spelfouten in dat boek ook :sweat_smile: