Beutyblogtopic XL #11

Bewust jatten zal ook zelden voorkomen, maar iemand kan onbewust in de schulden belanden of in de problemen en de schaamte dan zo groot zijn dat dit wordt achtergehouden in de angst (juist uit liefde) dat iemand je verlaat etc.
Als partner denk ik dat je elkaar dan juist kunt helpen of deels voorkomen als niet 1 iemand verantwoordelijk is voor beiden inkomens of rekeningen, maar je dit regelmatig bespreekt en beiden inzicht hebt/eigen geld hebt etc.

@qwertie123 ik denk dat deze discussie al een tijdje meer algemeen doorgezet is, en niet meer gericht aan @popje.

1 like

Dat heb ik altijd op de markt. Die kramen hebben altijd de naam van een dorp in de buurt staan, en dan denk ik ‘huh ik ben daar helemaal niet geweest?!’.

3 likes

Dat heeft mijn vader bij mijn moeder geflikt. Ze hadden alles onderling ‘afgesproken’, en toen had hij ineens alles leeg getrokken. Inclusief de spaarrekening van ons, z’n kinderen. Na 30 jaar huwelijk. Helaas had ik wel een voorgevoel dat mijn vader het niet netjes zou afhandelen, maar zo erg had ik het ook niet verwacht.

2 likes

Ik las prikkelende darmen :joy:

Ja maar dit kan toch ook als je je rekeningen wel in de gaten houdt? Ik weet hoeveel geld ik heb, mijn man ook. Ik weet hoeveel er op de spaarrekening staat. Maar als mijn man vandaag besluit de rekening leeg te halen en te vertrekken, dan ben ik toch alsnog de pineut.

Zou echt heel vervelend zijn, maar ik heb dan een ingericht huis, een auto en als het tot scheiding komt dan moet je alsnog alles verdelen natuurlijk, maar kun je ook met je bankrekening aantonen dat hij dat geld heeft. Natuurlijk klinkt het zo makkelijk, maar ik denk dat het iedereen kan overkomen, tenzij je je geld 100% apart houdt.

En sowieso, als ik zou willen zou ik ook geld weg kunnen sluizen, zonder dat hij het doorheeft. Middagje shoppen, showen en alles terugbrengen. Als ik dat een jaar lang doe heb ik een behoorlijke spaarpot. Ik kan kopen op rekening bij zoveel zaken (heeft de ex van een vriendin gedaan). Mijn man koopt vaak voor veel geld bij een groothandel en stort het dan terug als hij het geld van anderen ontvangt, ik zie het vaak, maar als hij dat 1 van de 10 keer niet doet merk ik dat echt niet. Genoeg manieren om heel veel achterover te drukken. Ik check m’n rekening vaak genoeg, maar dat soort dingen kun je prima stiekem doen.

Ik heb alles financieel goed geregeld en bekijk het vaak, maar als de ander kwaad wil kan hij dat met een gezamenlijke rekening altijd doen. Ja het kan mis gaan en als ik in een vechtscheiding kom ben ik de eerste die m’n salaris weer op mijn eigen rekening laat storten, maar tot die tijd ga ik er vanuit dat ik m’n partner kan vertrouwen, doen we alles op één hoop en ben ik niet bang voor financiĂ«le ruzies.

3 likes

4pv4qc

29 likes

Vraag me niet hoe ik op Max zijn insta beland ben maar:

Irritainment

1. Heerlijk die bewijsdrang over het boek
  2. Lekker op cursus bij Max, ik skip
  3. Ik geniet iets te veel van het feit dat ‘ie een vraagsticker plaatst en er vervolgens geen vragen lijken binnen te zijn gekomen

Oftewel heerlijke irritainment bron. 10/10 would recommend

40 likes

30 jaar ervaring in influencermarketing? Das knap. Of tellen ze hun jaren bij elkaar op?

34 likes

Hahahaha dit is echt story of my life. Wat is er nou weer afgeschreven waarvoor ik zelf akkoord op een automatische incasso heb gegeven :mad:

5 likes

@Shaaar @Discopony @Zonnestraaltje

Natuurlijk is een fles lekker champagne nooit weg maar bedoel gewoon dat ze er volgens mij niet echt over nadenkt. Zou zelf dan eerder na de bevalling een fles wijn/champagne sturen haha.

Oh hoe kun je zien hoeveel vragen er binnen zijn gekomen?

Wat stom van die spelfouten in dat boek ook :sweat_smile:

Dat kun je niet zien, maar meestal als er zo’n vraagsticker is en mensen reageren erop worden de antwoorden wel gedeeld, maar hier is verder niks meer mee gedaan. Dus daarom vermoed ik dat er weinig animo was voor de Q&A haha

1 like

Ook wel komisch hoe Max voor zijn klanten op instagram usernames als “gregor” en “marije” heeft weten te regelen maar dat hij zelf nog steeds “maxdevries1” heet :face_with_hand_over_mouth:

32 likes

30 jaar influencer marketing terwijl die hele influenza ‘cultuur’ echt nog geen 30 jaar bestaat? :thinking:

9 likes

Hij toch ook niet, of zou hij op zijn 5e begonnen zijn? Geen idee hoe oud hij is hoor maar 30 jaar ervaring lijkt me ietwat naar boven afgerond.

3 likes

Opgeteld bij elkaar misschien?

1 like

Zijn eerste functie op linkedin die marketing gerelateerd is, is uit 2004. Niet eens 20 jaar :woman_shrugging:t4:

1 like

Iedereen heeft het over partner die je geld steelt maar als je nooit op je rekening kijkt zou ik echt bang zijn dat je fraude niet door hebt. Ik ben pas geskimd (waarschijnlijk bij een tankstation) en er waren 3 grote bedragen afgeschreven van bij elkaar meer dan €1000, daar moet je echt zelf achteraan bij je bank. Als je dat een jaar later pas door hebt heb je echt pech!

32 likes

Haha ja ik zou ook niet iets voor de baby geven dat word meestal al genoeg gedaan. En een lekkere beautybehandeling ofzo mag ook al niet nu :frowning:

1 like

Die Max is echt het toppunt van irritatie in vlogland. Ik kijk Marije’s vlogs omdat ik haar lief en sympathiek vind en daardoor zie je dan ook de beelden die ze met hem opneemt. Constant haar verbeteren, constant sarcastische/denigrerende opmerkingen naar haar maken, door haar heen praten
echt AL-TIJD. En zij zelf lacht er altijd maar om.
Ik bedoel als ze er zelf geen problemen mee heeft, prima, maar als buitenstaander vind ik het opvallend om te zien.

2 likes