Ja maar dit kan toch ook als je je rekeningen wel in de gaten houdt? Ik weet hoeveel geld ik heb, mijn man ook. Ik weet hoeveel er op de spaarrekening staat. Maar als mijn man vandaag besluit de rekening leeg te halen en te vertrekken, dan ben ik toch alsnog de pineut.
Zou echt heel vervelend zijn, maar ik heb dan een ingericht huis, een auto en als het tot scheiding komt dan moet je alsnog alles verdelen natuurlijk, maar kun je ook met je bankrekening aantonen dat hij dat geld heeft. Natuurlijk klinkt het zo makkelijk, maar ik denk dat het iedereen kan overkomen, tenzij je je geld 100% apart houdt.
En sowieso, als ik zou willen zou ik ook geld weg kunnen sluizen, zonder dat hij het doorheeft. Middagje shoppen, showen en alles terugbrengen. Als ik dat een jaar lang doe heb ik een behoorlijke spaarpot. Ik kan kopen op rekening bij zoveel zaken (heeft de ex van een vriendin gedaan). Mijn man koopt vaak voor veel geld bij een groothandel en stort het dan terug als hij het geld van anderen ontvangt, ik zie het vaak, maar als hij dat 1 van de 10 keer niet doet merk ik dat echt niet. Genoeg manieren om heel veel achterover te drukken. Ik check m’n rekening vaak genoeg, maar dat soort dingen kun je prima stiekem doen.
Ik heb alles financieel goed geregeld en bekijk het vaak, maar als de ander kwaad wil kan hij dat met een gezamenlijke rekening altijd doen. Ja het kan mis gaan en als ik in een vechtscheiding kom ben ik de eerste die m’n salaris weer op mijn eigen rekening laat storten, maar tot die tijd ga ik er vanuit dat ik m’n partner kan vertrouwen, doen we alles op één hoop en ben ik niet bang voor financiële ruzies.