Dit is niet eens specifiek aan jou gericht hoor @Popje maar ik hoop oprecht dat iedere man/vrouw zich realiseert dat het moment van uit elkaar gaan/scheiden ervoor zorgt dat er dingen gebeuren die je nooit had kunnen voorzien. Op dat moment ben je namelijk niet meer samen maar is het ieder voor zich. En dan kan het geen kwaad om voorbereid te zijn. Ik heb recent van dichtbij gezien hoe het is om met lege handen achter te blijven en dat heeft mij doen inzien dat alle ideaalbeelden over hoe eerlijk een scheiding kan verlopen opeens de deur uit (kunnen) gaan als het zover is. En het kan geen kwaad jezelf daar op welke manier dan ook op voor te bereiden. En die manier van leven die jij nu hebt is mooi totdat het misgaat. Ik wens iedere man/vrouw de zelfstandigheid toe die nodig is om ook alleen op eigen benen te staan.
Nogmaals is dit niet specifiek op jou gericht maar wel op het feit dat (economische) zelfstandigheid echt onderbelicht is in onze samenleving terwijl 50% van de relaties stranden.