Beutyblogtopic XL #11

Ja het is zeker goed !

3 likes

Wat beheert hij dan als er niks te beheren valt?

25 likes

Het wachtwoord :grimacing:

7 likes

Vind het spijtig dat jullie blijkbaar geen vertrouwen kunnen hebben in je partner. Ik heb dat namelijk wel.

So bitter dit allemaal.

1 like

@Popje je bent niet alleen hoor. Grootste gedeelte van de tijd geen idee wat er op de rekeningen gebeurt. We sparen en beleggen en we betalen de hypotheek en ik heb genoeg geld om te doen wat ik leuk vind.

Beetje onnodig om hier met 8 man op @Popje te duiken als dat eerste bericht van @anon13937616 al duidelijk genoeg is. Probeer het dan nog maar eens als niet aanvallend te zien.

92 likes

Dit is het laatste wat ik er over zeg. Antwoorden of tips hoef ik niet.

En wil ook niet in detail gaan maar ik weet gerust wat ik moet doen als hij er niet meer is. En ja hij ā€œbeheertā€ mijn rekening maar dit wilt niet zeggen dat hij alles beslist. Dan doen we samen. Ik heb nog steeds mijn eigen geld en doe ermee wat ik wil. Het enige wat hij doet is ons gezamenlijk geld beheren. Want daar is hij gewoon beter in !

Vind het ook echt heel spijtig dat vele denken dat het ooit toch wel kan misgaan en daar op voorhand naar handelen. Dit doe ik dus niet. En als het ooit misgaat dan weet ik zeker dat het eerlijk zal verlopen. Ik kies ervoor om zo door het leven te gaan niet van het slechtste uit te gaan.

Dus ja zo gaat en blijft het bij ons.

Volledig uit de context getrokken dit.

Ben nog niet zo lang actief op dit forum maar bizar dat het er hier zo aan toe gaat. Heel aanvallend vind ik.

En bedankt aan de steun die ik toch kreeg. Merk toch dat ik niet alleen ben in deze situatie.

65 likes

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar als ik de posts van Popje lees krijg ik niet het idee dat ze geen idee heeft hoe ze met haar financiƫn om moet gaan? Hoe ik het opvat is dat ze gewoon op een bepaald moment met haar man heeft afgesproken dat hij een oogje in het zeil houdt wat betreft de rekeningen en dat ze er zelf nooit naar om hoeft te kijken tenzij ze een melding krijgt of zelf nieuwsgierig is. Als elke maand hetzelfde bedrag naar de gezamenlijke rekening wordt overgeschreven en je verder genoeg geld op je rekening hebt staan om daarmee nog te doen wat je verder wilt (dit is een aanname hoor), dan zou ik ook niet weten waarvoor je bij wijze van spreken dagelijks op je rekening moet kijken tenzij je het natuurlijk leuk vindt of erg op je geld moet letten. Stel ze zouden samen maar 1 rekening hebben waar al hun geld op staat is er in feite ook weinig verschil toch? Dan zou hij (of zij, dat kan natuurlijk ook he) ook gewoon op een dag alles door kunnen sluizen naar een andere rekening en er met al het geld vandoor kunnen gaan.

Lijkt me dat ze tot ze haar man leerde kennen/getrouwd was ook gewoon haar eigen bankzaken geregeld heeft en prima weet hoe dat allemaal werkt. Dat zal nu dan toch niet anders zijn?

7 likes

Nou ja dat laatste hoeft dus allemaal niet he… Van een vriendin van me gaan haar ouders nu uit elkaar, zijn al samen sinds ze begin twintig zijn, vrouw is altijd kostwinner geweest en heeft ook alle financiĆ«n geregeld/ā€œbeheerdā€. Man ging vreemd, ze zijn nu net uit elkaar, maar die man wist niet eens dat/hoe hij een zorgverzekering moest afsluiten. Misschien dat 'ie die dingen wel zelf deed voor ze samen waren, maar dat is inmiddels ook zo lang geleden dat er ook een hoop veranderd is. En denk dat dit soort gevallen nog best vaak voorkomen en dat je beter je best kan doen om niet in zo’n situatie te belanden cause it ain’t pretty.

5 likes

Dit is niet eens specifiek aan jou gericht hoor @Popje maar ik hoop oprecht dat iedere man/vrouw zich realiseert dat het moment van uit elkaar gaan/scheiden ervoor zorgt dat er dingen gebeuren die je nooit had kunnen voorzien. Op dat moment ben je namelijk niet meer samen maar is het ieder voor zich. En dan kan het geen kwaad om voorbereid te zijn. Ik heb recent van dichtbij gezien hoe het is om met lege handen achter te blijven en dat heeft mij doen inzien dat alle ideaalbeelden over hoe eerlijk een scheiding kan verlopen opeens de deur uit (kunnen) gaan als het zover is. En het kan geen kwaad jezelf daar op welke manier dan ook op voor te bereiden. En die manier van leven die jij nu hebt is mooi totdat het misgaat. Ik wens iedere man/vrouw de zelfstandigheid toe die nodig is om ook alleen op eigen benen te staan.

Nogmaals is dit niet specifiek op jou gericht maar wel op het feit dat (economische) zelfstandigheid echt onderbelicht is in onze samenleving terwijl 50% van de relaties stranden.

41 likes

Maar dan mag je alsnog zelf kiezen hoe je daar nu (nu er niks aan de hand is) mee omgaat
Mijn oma had nog nooit gepind in haar leven en kon dat ook nog leren op haar 80e

11 likes

Het is fijn als men zijn/haar partner 100% vertrouwd, maar dan waren er ook geen samenlevingscontracten en notarissen nodig. Het is ergens heel jammer, maar helaas ook nodig om er soms wat meer zakelijk naar te kijken en.
Ik vertrouw mezelf niet eens volledig 100%, laat staan mijn partner of een willekeurig ander iemand. Je kunt altijd in moment van verstandsverbijstering een fout maken of iets raars doen in het leven.

4 likes

Lijkt me heerlijk om zoveel vertrouwen te hebben.

Daarnaast: we hebben geen idee van de relatie. Dus waarom vindt iedereen hier van alles? Tuurlijk gebeuren dit soort dingen, maar in de gemiddelde ā€˜verlaten vrouw’ in de Linda zie je hem al mijlenver aankomen. Het kan toch echt zo zijn dat je iemand gewoon echt vertrouwd?

11 likes

I see What you did there

11 likes

Denk niet dat het een kwestie is aan gebrek aan vertrouwen. Het is heel goed om niet financieel afhankelijk van iemand te willen zijn en het is een feit dat het best vaak gebeurt dat er geld weggesluisd wordt of dat er uiteindelijk in een ruzie/breakup/scheiding whatever egoĆÆsme de overhand neemt. Hoe vaak je ook wel niet vrouwen hoort praten over:ā€œIk ga mn man/vriend dan financieel helemaal uitknijpen!!ā€

geld is gewoon erg lastig en haalt vaak het slechtste in de mens omhoog

14 likes

Als je alles op ƩƩn hoop wil gooien moet je naar de notaris. Sinds 2018 hebben we in NL de beperkte gemeenschap van goederen :nerd_face:

3 likes

Nou en dit dus. Zat mannen die niet kunnen koken op het moment dat ze gaan scheiden en die verhongeren ook niet.

4 likes

Maar financieel afhankelijk zijn is iets anders. Dat betekent dat je alleen je sociaal minimum kan verkrijgen.

Ik vind het echt helemaal prima als je zegt: ik wil een slag om de arm houden, maar gewoon echt raar om iemand die zelf geld verdient maar het financiĆ«le deel aan haar man over laat allerlei rampscenario’s voor te houden, omdat er ook mannen zijn die geld wegsluizen. Waarbij we eigenlijk zeggen: als je dat laat gebeuren ben je er mede schuldig aan. Alsof die man in dit verhaal dan niet gewoon de foute partij zou zijn die jouw geld gestolen heeft. Als zoiets in een gezin gebeurt zie ik nog wel ergere gevolgen dan dat je met minder geld over blijft (kinderen) en dan ben je slachtoffer en niet een naĆÆeve vrouw die maar minder vertrouwen had moeten hebben.

15 likes

Interessante discussie wel! Wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd, niet omdat we elkaar niet vertrouwen (want waarom zouden we dan trouwen) maar juist om het makkelijker en duidelijker te maken, mochten we ooit uit elkaar gaan. Alles is nu duidelijk geregeld, dus daar zouden we dan ook niet meer over hoeven te discussiĆ«ren/vechten. Ik denk dat dat een eventuele scheiding echt zoveel makkelijker zou maken. Dus financiĆ«n scheiden/trouwen onder huwelijkse voorwaarden heeft in ons geval dus niks met vertrouwen te maken, maar meer met ā€˜what if’.

4 likes

Ja daarin heb je wel een punt!

1 like