Beutyblogtopic XL #11

Ja i know, daarom zou ik zelf wel naar de dierenarts gaan, maar er zijn ook veel mensen die dit (helaas) niet weten en denken dat er niks aan de hand is

Of op zijn minst even bellen / mailen ofzo.

3 likes

Onze oude hond had precies dezelfde klachten als Manis en uiteindelijk heb ik spijt dat we haar niet eerder ingeslapen hebben. Zo’n beestje heeft echt geen leven meer. Onze hond herkende ons op gegeven moment nagenoeg niet meer, liep alleen maar het huis door te dwalen, had ook aanvallen. Echt een spookje op vier pootjes. Achteraf heb ik spijt dat we zo egoistisch geweest zijn om haar bij ons te willen houden, want haar laatste paar maanden waren voor haar niet fijn meer.

Sowieso gaan dieren volgens mij niet zo makkelijk vanzelf dood? Dat is met honden in ieder geval dacht ik. Ze zullen haar dus niet snel dood aantreffen zolang ze nog eet en drinkt. Maar dan nog, wil je echt liever je huisdier dood aantreffen dan dat je ze op een humane manier in laat slapen? De dierenarts kan gewoon aan huis komen om dat te doen… Vet egoistisch, sorry.

5 likes

Nu heb ik de vlog niet gezien maar als Mascha inderdaad als argument gebruikt dat haar kat een jaar geleden nog gecontroleerd is en toen ‘topfit’ (geen idee of een dierenarts dat zo zou zeggen) was en dat ze daarom nu niet daar de dierenarts gaat zou ik dat echt mega sneu voor de kat vinden. In een jaar kan zoveel veranderen en wat iemand anders hier ook al zei: katten zijn meesters in het doen alsof er niks aan de hand is. Mijn kat is letterlijk in drie weken van een niks aan de hand kat naar overleden gegaan een paar weken terug en dat ging dan ook nog om een relatief jonge kat. Sterker nog de allereerste keer dat ik naar de dierenarts ging waren wij (dierenarts en ik) er van overtuigd dat ze een vervelende ontsteking had en dat ze met medicatie zo weer de oude zou zijn. Maar nu achteraf gezien is ze waarschijnlijk al veel langer ziek geweest alleen heeft ze dan nooit laten merken ook bij de dierenarts niet.

3 likes

Wij hebben een paar jaar geleden de hond in laten slapen en ik denk dat dit het beste is wat ik voor de hond heb kunnen doen in die 14 jaar dat hij bij ons was. Ik vond het verschrikkelijk, maar had het nog veel erger gevonden als we de natuur zijn gang hadden laten gaan en hij uiteindelijk gestikt was.

Het hebben was een huisdier is niet alleen maar leuk en in het geval van Manis hoor je naar een dierenarts te gaan. Als dat diertje amper drinkt, wil ik niet weten hoe het met die nieren gaat. Echt zielig voor de kat dit.

9 likes

Ze zegt het echt (en er zijn 9 mensen die het liken??)

1 like

Maar ‘net voor corona’ is gewoon een dik jaar geleden ook? Ik snap dat de tijd een beetje stil heeft gestaan maar 1 jaar lijkt me best wel lang als je merkt dat symptomen erger zijn geworden

24 likes

Het kan ook op die leeftijd super snel gaan. Leuk dat ze een jaar hiervoor nog “topfit” was, maar nu duidelijk toch niet meer? Durven ze niet naar de dierenarts ofzo?

1 like

Een kat toont ook niet snel pijn, ik kan er echt niet bij dat ze niet even langs gaat/belt voor advies

Okay ik heb hier een hele sterke mening over (dus alvast excuus als mijn reactie fel overkomt) maar als iemand om wat voor reden dan ook zijn of haar huisdier niet tijdig de zorg biedt die het nodig heeft dan ben je wat mij betreft het huisdier niet waard. Ze zegt toch ook niet (en God verhoede het) als hun dochter morgen ernstig ziek wordt: ach ze is vorig jaar nog bij de dokter geweest, toen zei de dokter dat ze kerngezond was dus dan gaan we nu maar niet naar de dokter. Een huisdier/kat is volledig van jou als mens afhankelijk en kan niet vertellen wat er aan de hand is dus wanneer je verschillende signalen krijgt, waaronder hele zorgelijke zoals het afvallen (en ouderen katten die vermageren dat gaat niet zomaar over) en de toevallen zijn dat meer dan genoeg redenen om naar de dierenarts te gaan. Al ben je bewijs van spreken vorige maand nog geweest: dit is niet goed en de kat heeft hulp nodig.

147 likes

Helemaal akkoord… Sowieso is het heel verstandig om bij oudere katten jaarlijks een senior checkup te doen. Sommige dingen kunnen snel veranderen en dit is gewoon zielig. Had eigenlijk niet verwacht van Mascha dat ze hier zo op zou reageren.

5 likes

Precies, haar hele argument slaat nergens op. “Ze was vorig jaar nog gezond” maar je ziet letterlijk het bewijs voor je dat ze nu ergens last van heeft. Het is ook niet alsof ze vorige week nog bij de dierenarts geweest zijn, dan kan ik me misschien voorstellen dat je nog iets langer wacht want vorige week was alles nog goed. We hebben het over een JAAR geleden. Een JAAR. Alsof je gezondheid een jaar lang volledig constant blijft.

4 likes

Ik was een jaar geleden ook top fit. But look at me now. Als ik een kat was had ik mezelf in laten slapen.

Nee maar echt Mas breng dat beest naar de DA

107 likes

echt GA MET DIE KAT NAAR DE DIERENARTS. Helemaal als een kat niet drinkt. Even je huisdier laten checken is zo gebeurd en dan heb je die onzekerheid over wat er misschien aan de hand is ook niet meer.

10 likes

Hoe begrijp je zelf ook niet dat het redelijk problematisch is als je kat niet drinkt. “Ach een kat kan weken zonder water! Toch…?”

2 likes

uh wat

66 likes

Ja, super grappig dizzy katten :face_with_raised_eyebrow:
Toen mijn senior kat wiebelig begon te lopen en afviel bleken haar nieren het opgegeven te hebben en moest ze diezelfde dag nog ingeslapen worden. Super funny wine aunt inderdaad.

18 likes

Die commentsecties op YT zijn ijn grootste bron van verbazing, naast Feesboek.

5 likes

Ze heeft net onder een reactie gezet dat ze gaat omdat t weer tijd is voor de jaarlijkse controle.
T is iets…

1 like

Ja maar ze zegt ook altijd dat Manis het bij de dierenarts altijd heel grappig vindt. Ben wel benieuwd hoe een lachende kat er uit ziet

12 likes