Beutyblogtopic XL #12

Ik krijg die opmerkingen wel eens. Maar ik ben nogal een duidelijk persoon. Mensen geven niet snel opmerkingen op hoe ik zou moeten leven.

En als ze het wel doen: so what?
Wat interesseert mij het wat iemand hierover denkt voor mij? Ik ken mijn gevoel en ik heb echt nul behoefte om me daarvoor te verantwoorden. En soms heb ik ook helemaal geen zin om het uit te leggen.

Heb ooit zo’n collega gehad. ‘ ja ik was net zoals jij maar op mijn 41 gebeurde het toch en ik ben zo gelukkig en jij moet dit ook doen en je weet niet wat je overkomt en blalalala. ‘
Ja leuk.
Maar jij zat toen ook niet te wachten op dat gezever toch?
En toen was het klaar.

11 likes

In mijn vriendengroep is het juist andersom, ik werd voor gek verklaard dat ik mijn baby wilde houden en een aantal mensen vroegen zelfs waarom ik geen abortus liet plegen :sob: Ze zijn best negatief over mensen met kinderen en krijg steeds te horen dat mensen met baby’s alleen over hun baby’s praten (ik probeer dat vooral te doen met andere vriendinnen die baby’s hebben), het milieu vervuilen en de wereld gedoemd is (terwijl ze zelf miljoenen avocado’s eten, super veel producten kopen en de wereld overvliegen maar goed :rofl::roll_eyes:).

Edit: (aanvulling) overigens begrijp ik heel goed waarom mensen geen kinderen zouden willen en vind ik het super dat steeds meer mensen goed nadenken over een kinderwens. Moeten mensen lekker zelf weten (al vind ik het wel hypocriet wanneer ze zeggen dat mijn baby vervuilend is, terwijl ze zelf 3 keer per jaar naar Bali vliegen, betere wereld begint bij jezelf he).

6 likes

Leuke vrienden zeg

9 likes

Ja, gelukkig zijn ze nu dol op haar, maar vragen waarom iemand geen abortus pleegt is echt te brutaal (overigens niet al mijn vrienden hoor, veel waren dolenthousiast).

2 likes

Echt een nare gedachte laat staan echt uitspreken

3 likes

Brutaal? het is fucking idioot.

23 likes

Nou idd, ik hoef geen judgement over het niet hebben/willen van kinderen, maar dat is wel het totale andere uiterste :exploding_head:

3 likes

Jaa mensen moeten zich gewoon niet zoveel bemoeien met andere mensen, is super vermoeiend. Het is een super persoonlijke keuze, die echt niemand anders een zak aangaat.

2 likes

Ik vind Mascha dr vergelijking van E.Leclerc met Walmart echt vréselijk irritant. Don’t compare fucking everything to Murrica :face_with_symbols_over_mouth::tired_face:

24 likes

Het laat zien hoe beperkt haar referentiekader is, maar die twee zijn ook totaal geobsedeerd met Amerika. En vooral het eten en Walmart

3 likes

Beetje laat, maar OMG die reacties hier van mensen die bewust nog geen kinderen hebben en reacties krijgen is zó herkenbaar. Wij hebben dus inmiddels 3 jaar een koophuis met 3 slaapkamers, toen kregen we van iedereen die reacties. Maar nu hebben wij vrij recent een nieuwe auto gekocht welke een stukkie groter is. Nu denkt íedereen dat ik zwanger ben :joy:

5 likes

Een huis is ook een dingetje waar men je soms zo op kan veroordelen. Ik krijg ook nog soms de vraag wanneer ik nou eens een echt grotemensenhuis ga kopen. Dat woord alleen al. Ik zit hier prima in mijn appartement.

8 likes

Inderdaad he! Wij zaten dus in een studio (koop) midden in de stad welke booming was om te wonen, zonder balkon/buitenruimte. Bij ons was het vooral de overwaarde en buitenruimte die we daar niet hadden de reden om te gaan verhuizen.

1 like

Ja dat heb ik dus ook. We wonen nu nog in een appartement met baby en mensen vroegen altijd of we dan wel op zoek waren naar ‘iets anders’. Nou ja, maar we wilden vooral iets kopen omdat we niet meer wilden huren. Dachten er zelfs over om ons eigen appartement te kopen.
Alsof kinderen niet gelukkig zijn zonder tuin. Ik heb hier prachtige parken om me heen, met geweldige speeltuinen.

13 likes

Ik woon alleen in een eengezinswoning en ik heb dus laatst iemand aan de deur gehad die min of meer vond dat ik mijn huis maar moest verkopen aan hem/een gezin omdat ik te veel ruimte bezet hield in mijn eentje. Nu snap ik best, gezien de schaarste op de woningmarkt dat je een mening hebt over mij en mijn huis, maar dit voelde echt heel vreemd (en ook best eng omdat iemand blijkbaar in de gaten had gehouden hoeveel mensen hier wonen).

34 likes

Huh

Was dit een buurtgenoot of een random iemand die aanbelde?

Either way opgetyfed hoor

5 likes

Nee geen bekende of iets dergelijks echt een wildvreemde.

Dit was trouwens niet de eerste keer. Toen bekend werd dat ex en ik uit elkaar gingen kregen we ook van allerlei kanten mensen die ons huis wel wilden kopen. En niemand van die mensen stond er waarschijnlijk bij stil dat een van ons wellicht het huis wilde houden. Ook toen kreeg ik te horen ‘dat ik zeker wel op zoek ging naar een appartementje’ want wat moet ik in mijn eentje met een heel huis :pensive:

Moet wel zeggen dat in die periode wel meer gekke dingen werden gezegd en gedaan. Zowel mijn moeder als ik hebben toen ook de opmerking gekregen dat het zo sneu was voor mijn ouders dat zij nu waarschijnlijk nooit meer opa & oma zouden worden. :pensive:

18 likes

Wat een stelletje onbeschofte mensen

5 likes

Stoelendans doen in alllllll je kamers

22 likes

Oh als mensen dat ook gaan doen met bejaarden mensen of mensen die geen thuiswonende kinderen hebben zullen ze het nog druk hebben bij mij in de straat :joy: Maar wat raar zeg, zo brutaal kan je toch niet zijn?

Edit: in onze straat staan alleen eengezinswoningen en zijn wij by far de jongste (29). Verder is denk ik 75% bejaard of zouden onze ouders kunnen zijn en hebben geen thuis wonende kinderen meer.

4 likes