Beutyblogtopic XL #12

Vind de blog heel fijn en helder beschreven, snap heel goed dat ze er een dislaimer in zet. Het ligt zo gevoelig en denk dat iedereen die zich in haar gevoel/keuze herkent, zich helaas ook herkent in het gegeven dat veel mensen deze keuze nog niet kunnen accepteren.

Altijd die vragen of opmerkingen van mensen met kinderen

1 like

Cynthia heeft zich goed verwoord. Jammer dat geen kinderen willen nog steeds vaker uitgebreide uitleg vraagt dan wel kinderen.

53 likes

Jammer dat mensen een niet-kinderwens niet zo serieus nemen als een wel-kinderwens. Sinds ik kinderen heb kan ik me ook heel goed voorstellen dat een leven zonder kinderen ook heel veel voldoening geeft en zeker geen ‘leeg’ leven is. Ik vind het heel leuk maar de drukte, zorgen, verantwoordelijk zijn soms niet niks. En kan ook enorm uitkijken naar dat over een jaar of 10 onze ‘vrijheid’ meer terugkomt en je kunt zeggen ‘hier is de sleutel en er staat eten in de koelkast, wij gaan een avondje weg’. :sweat_smile:

17 likes

Mascha die dat kasteel helemaal zou strippen en moderniseren als ze het zou erfen.
God het verbaast me nog steeds hoe weinig klasse die meid heeft

23 likes

Goed stuk van Cynthia. Ik vind het wel jammer dat ze blijkbaar zoveel vragen krijgt dat ze zich verplicht voelt dit te delen. Hopelijk stoppen de vragen nu.

3 likes

dit gebeurt toch op allerlei vlakken? Ik ontmoet wekelijks mensen die zich aangevallen voelen omdat ik geen vlees eet.

Verder indd goed stuk. Had het ook leuk gevonden als ze die disclaimers niet aangebracht had om mensen te confronteren met hun eigen fucked up reactie op zo’n stuk.

12 likes

Ik voel precies hetzelfde als Cynthia, denk er exact zo over. Maar heb dan ook nog heel sterk het gevoel dat ik geen goede ouder zou zijn, of nouja wel een adequate maar emotioneel zou ik een kind niet kunnen vormen tot een heel leuk mens denk ik. Zou het ook heel kut vinden om al mijn mindere kanten terug te zien in mijn kind.

16 likes

Ja dit heb ik ook heel erg. En eerlijk gezegd denk ik ook dat ik heel erg teleurgsteld zou zijn als mijn kind bepaalde eigenschappen niet of juist wel zou hebben/zijn en dat verdient zo’n kind ook niet.

8 likes

Goed stuk van Cynthia, voor mij geheel herkenbaar met de toevoeging dat ik er helemaal niets voor voel om iemand te dwingen te moeten leven. Die macht wil ik helemaal niet over iemand hebben.

De disclaimer, hoe jammer dan ook, is gewoon nodig. Gelukkig wordt er hier over het geheel genomen heel goed op gereageerd, maar dat is in het dagelijks leven echt wel anders.
Vind het wel weer eens een fijn stuk van Cynthia, ze schrijft toch nog steeds echt goed.

6 likes

Zelf moeder van 3, maar wat Cynthia schrijft is zelfs voor mij heel herkenbaar. Ik zie mijn kinderen doodgraag begrijp mij niet verkeerd, maar toch benijd ik soms mensen zonder kinderen. Gaan en staan waar en wanneer je wilt, vrijheid, kunnen reizen met je partner (want vakantie met kleine kinderen is toch echt wel next level), kopzorgen over hun welzijn
 Spijt heb ik helemaal niet, dat bedoel ik ook helemaal niet, ik had een heel sterke kinderwens, maar ik begrijp het heel goed waarom sommigen hier niet voor kiezen.

65 likes

Dit is echt quatsch.

2 likes

Die bekers en die watten. Dat van die druk bij kinderen klopt helaas. Ze raden niet voor niets af ook om met hele kleine kinderen te vliegen. Maar die bekers en watten helpen niet. Maar het placebo effect doet vaak wonderen en dat is ook iets waard :slight_smile:

Ik vind het jammer dat Cynthia het zo ervaart. Ik sta er exact hetzelfde in maar herken de ergernis helemaal niet. Ja soms zijn mensen verbaasd of zeggen ze dwaze dingen als O jij gaat nog wel van gedacht veranderen. Ja en? Als je je zo’n dingen moet aantrekken
 er zit daar eigenlijk zelden iets kwaad achter en kinderen willen zit idd wel eenmaal achter de techniek van soorten gaande houden :smile: nuja eigenlijk meer willen seksen en vervolgens willen zorgen voor de baby.

4 likes

Awh en sowieso iedereen moet een faunt of funcle

Ik vind kinderen tegenwoordig ook veel leuker nu ik weet dat ik ze zelf niet wil/krijg, echt raar is dat maar ik heb nu mentale peace met het concept kinderen in mijn buurt??? Wow er is een plek tussen ‘ik haat kinderen’ en ‘omg kinderen zijn m’n alles love them’ who would’ve thought joh

4 likes

Wat wel een beetje helpt is slikken - daarom werd vaak aangeraden om op kauwgum te kauwen. Kan bij hele kleine kinderen natuurlijk niet. Maar bij ons wel.

1 like

Ik was even in de war. Ik dacht dat je faun ipv fun aunt. Dus had de hele tijd deze dude in mijn hoofd
afbeelding

8 likes

Mascha had allerlei lekkernijen uit Frankrijk meegenomen en het ziet er zo lekker uit. Weet iemand toevallig of je deze wafels hier in Nederland kan krijgen? (Of iets wat erop lijkt?)

2 likes

Dan heb je vooral geluk denk ik. Ik krijg echt zo vaak opmerkingen als “je leven is pas compleet als je kinderen hebt blabla” opmerkingen. En het lijkt wel hoe verder mensen van me af staan, hoe botter ze zijn. Ik geef er niets om, maar stoor me er wel aan af en toe hoor

1 like

Volgens mij is dat een specialiteit van die bakker, Meert. Ik denk niet dat je dat ergens anders kan vinden.

2 likes

Ahh :frowning:

1 like

Klopt! Dat opent het buisje van Eustachius dacht ik? Verdeelt iig de druk tussen de lucht en je brein.

1 like