Beutyblogtopic XL #12

Npo programma ‘ik durf het bijna niet te vragen’.

1 like

Ik vraag me ook gewoon serieus af wat sommige verdienen. Heb ooit eens gelezen wat Zoella per maand zo’n beetje binnen harkt en dat is geen kattenpis.

Nu denk ik wel dat het per persoon verschillend is. Want denk dat Mas meer zal verdienen dan bijv Lotte of Bonnie.

En ja, ik weet dat het me geen bal aangaat maar het is nieuwsgierigheid. Ben sowieso geïnteresseerd in wat bepaalde banen opbrengen per maand. En als ik een mooi huis zie, hoeft niet eens groot te zijn, dan vraag ik me ook vaak af wat de bewoners voor baan hebben die er wonen.

21 likes

Ik denk dat het programma: hoeveel ben je waard? Leuk is voor je. Daar gaan ze echt in op de banen /verdiensten en andere financiëen van willekeurige mensen. Kijkt lekker weg. Vind ik altijd erg interessant en het motiveert ook om zelf meer na te denken over uitgaven enzo.

4 likes

Dat vind ik ook een heel leuk programma! :slightly_smiling_face: En je gaat inderdaad beter nadenken over je uitgaven, maar dat heb ik vanuit huis ook mee gekregen. En soms is dat best irritant want ik weeg altijd tot de bodem af of ik wel of iets niet ga kopen als het een groot bedrag is. Soms zou ik ook weleens iets impulsief willen kopen en er blij mee willen zijn (ben ik ook) maar bij mij gaat er altijd een heel onderzoek aan vooraf :sweat_smile:

2 likes

Of: vind je jezelf ook leuk om naar te kijken of wat is jouw beweegreden om dagelijks zoveel mogelijk met je hoofd overal zichtbaar te zijn?
(Niet iedereen, maar sommige influencers vinden zichzelf volgens mij best interessant) ik zou moe worden van mezelf. Maar ja op dit soort vragen gaat natuurlijk niemand antwoorden.
Of: voel je je nooit een soort uithangbord voor sponsoring en geld verdienen met jezelf als soort van product, in plaats van dat je meerwaarde bied aan de maatschappij? Is dat niet oppervlakkig zo’n leven? :face_with_hand_over_mouth:

Beetje zuur, maar als ik iets moest bedenken zijn dit dingen die ik wel zou willen weten.
Of echt de dingen die misgaan achter de schermen, de echte stress die ze ervaren rondom samenwerkingen /jurische zaken etc.

8 likes

Oeh leuke vraag! Mijn vraag zou zijn: Wat is het bedrag dat je minimaal per maand wilt krijgen voor het volledig inleveren van je privacy.
Oftewel: hoeveel is je privacy je in euro’s waard

6 likes

Ik vraag me dit dus ook oprecht af. Ik erger me al dood aan mezelf als ik een geluidsopname van een overleg voor mijn werk terugluister. Oh God, zeg ik echt zo vaak ‘ehhh’? Praat ik echt zo warrig? Heb ik serieus zo’n ernstig accent? Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om iedere dag je eigen hoofd en maniertjes publiek tentoon te stellen en terug te moeten zien, ik zou compleet gek worden yo.

Je moet jezelf dan toch minimaal behoorlijk interessant vinden om dat aan te kunnen, lijkt me? :’) Of misschien went het, soort van?

3 likes

Tja wat is een meerwaarde aan de maatschappij precies…

3 likes

Waar vind ik die hamsterfilter? #askingforafriend

1 like

Mascha die nog een keer naar Amerika wil voordat Mia 2 wordt omdat ze nog gratis vliegt, maar dan wel aan het kijken is naar business clash tickets van bijna 4.000 per stuk :sweat_smile::scream:

44 likes

Deze mensen blijven bijzonder

4 likes

Haha hoop wel dat ze gaan vind de Amerika vlogs altijd het leukste

6 likes

Zit wel in de lijn van: Ik koop wel wat extra’s, zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen

23 likes

Raak je echt helemaal gewend aan. Als je edit let je vooral op het verhaal en echt niet meer op hoe je klinkt.

3 likes

Haha nou als ik het geld had… er zijn leukere dingen dan 11 uur in economy met een dreumes op schoot

9 likes

Met een baby vond ik wel perfect geregeld .dan zit je vooraan en we kregen een hangbedje. Mijn dochter sliep de hele vlucht. :zzz:

(En die blikken van medereizigers als je binnenloopt met een baby :grimacing:)

7 likes

Als je tickets 4000 euro per stuk zijn dan snap ik wel dat je er ééntje wil besparen als dat kan

8 likes

En 4000 euro p.p is alleen de vlucht? Dus verblijf, eten etc komt er ook nog allemaal bij?

Ze verwachten dat de ticketprijzen weer gaan dalen zodra er weer meer vluchten vanuit Nederland (en Europa) naar de VS gaan, al is een business class ticket altijd duur en ja dat is idd alleen het vervoer. 🥲

Ik vind eigenlijk niet dat je meer te klagen hebt over een baby met een duur ticket dan met een goedkoop ticket, namelijk in beide gevallen helemaal niks.

Je betaalt voor je stoel en beenruimte (de hoofdprijs uiteraard), maar je betaalt niet voor complete rust, een buurman die zich aan onderarm-etiquette houdt, de lichaamsomvang van degene in de stoel naast je/de lengte van de benen in de stoel achter je, de mentale gesteldheid van iedereen in je buurt (mensen die paniekaanvallen krijgen, mensen met een gehandicapt kind etc).

Dat kan gewoon mee of tegen zitten, dat blijft Russische roulette, maar tenzij iemand echt bewust asociaal doet is het gewoon hoe het leven is. Vind het ook altijd zielig dat mensen met een baby die het vliegtuig inlopen doodgestaard worden, ja kan kut zijn als het non-stop huilt, maar zij hebben ook gewoon betaalt dus ja je dealt er maar mee en doe dat gewoon met een beetje tact en respect?

85 likes