Ja en 100 keer “oh dit is zooooo cute”, “I can’tttttttt” terwijl Mila dan gewoon alleen ademhaalt. Maarja iedereen vindt z’n eigen kind denk ik de allerschattigste dus ik snap het ook wel.
Ze worden weer sniffy
Die opmerkingen zijn wel echt creepy. In de vlog van vandaag dacht ik ook wel toen ze in die winkelwagen zat van: aaah kijk dan!
En Mila is ook wel een leuk kindje, volgens mij vrij makkelijk in de omgang en best een leuk koppie. Denk dat ze straks gewoon niet beter weet dat die vlog camera erbij hoort in haar leven.
Misschien ligt het aan mij maar vind dit best raar om te zeggen over een kind van 1? 🥲 Alsof haar uiterlijk bepaalt of ze een leuk kindje is.
Ik hoop echt dat bij hun binnenkort het belletje gaat rinkelen. Dit soort comments zouden je toch moeten doen beseffen dat een (groot) deel van je kijkers alleen nog maar kijkt om je kind te zien.
Ik begrijp dat het erg moeilijk wordt om je dagelijks leven te vloggen en je kind daar buiten te houden, maar wellicht wordt het dan tijd voor een ander verdienmodel.
Ze zetten haar dan wel niet in voor campagnes, maar ze verdienen gewoon indirect grof geld via hun kind. Ik blijf dat moreel verwerpelijk vinden.
Als in de eerste paar minuten van de vlog Mila te zien is en ze de vlog eindigt met een spon. Kijkers komen voor Mila en zien dan ook meteen de spon. Dan zet je haar toch indirect wel in.
Gaan we weer… iets met zout en slakken…
Ik vind persoonlijk dat Mila een leuk kind is om te zien, helemaal wanneer ze aan het lachen is, of zoals we het hier op z’n plat Ernems zeggen: da kind het een lekker bekkie. Er wordt hier toch ook over het kindje van Teske gezegd dat er een leuk koppie op zit en het een leuk kind is? Waarom mag dat niet gezegd worden over Mila?
Die berichten over Teske’s kind hier vond ik persoonlijk ook raar. Ook hoe er door sommigen werd uitgekeken naar de bevalling alsof ze het kind zelf gingen baren. Ik snap er gewoon niks van hoe een kind van een vreemde iemand zo bezig kan houden.
Denk ergens een stukje nieuwsgierigheid. Omdat ze zoveel delen via vloggen en berichten via instagram voelen mensen zich met hen verbonden.
Ik had ooit op een verjaardag een gesprek met een meisje die zei: Mascha voelt echt als een grote zus voor mij. Ik kan me zelf daar niks bij voorstellen, maar er zijn echt mensen die zich nauw verbonden voelen met bepaalde vloggers.
Poeh het idee dat mensen zo’n vlogs alleen kijken voor de kindjes die erin zitten vind ik echt naar/vreemd. Daar had ik zelf nog niet eens bij stil gestaan. En vlog met of zonder kind erin maakt mij echt niet uit, dat is niet waarom je iemand volgt toch?
Zou me niet eens opvallen als ze er een keer niet in zou zitten, en er al helemaal niet comments over plaatsen.
In de tijd van nu waar veel eenzaamheid heerst is het volgen van iemand op youtube een soort sociaal contact. Ik volg Mascha vanaf het begin (de laatste jaren veel minder omdat haar leven zo ver van de mijne staat). Maar ik had ook een tijd op de middelbare school dat ik geen vrienden had, elke keer als ik thuis kwam en op school was was er niemand om een gesprek mee aan te gaan. Als ik dan een video van haar zag voor beautygloss voelde dat heel vertrouwd ofzo.
Parasociale relaties zijn echt een ding van de afgelopen jaren. Ik wou dat meer influencers bewust ervan waren.
Even een wiki linkje voor diegene die in een rabbithole willen duiken:
Ergens snap ik dat wel. Ik heb dat zelf heel erg met muziek. Met het overlijden van mijn moeder heeft muziek van Ed Sheeran en Green Day mij geholpen. Je vind een soort van comfort in bepaalde teksten. Dat dat met bepaalde personen ook kan heb ik nooit zo over nagedacht eigenlijk.
Ahahahha de foto van haar hondje ook echt erbij:heart:
Vond dit wel een goed en nuchter artikel van Cynt. Sta er ook wel zo in:
Ik vind het een vorm van kinderarbeid. Steeds je kind in een vlog/video laten zien waar de influencer ouder geld mee opstrijkt.
Heel raar dat hier geen regels voor zijn.
Bizarre is dat Mascha er eerst ook zo over dacht, tot ze er achter kwam dat het toch wel handig is om een schattig kind te hebben
Zij verwoord perfect waarom mijn vriend en ik ook geen kinderen willen. Wat een verademing om te lezen.
Het blijft toch een soort taboe helaas.
Ik zie het aan kindervrije vrienden dat ze er toch op beoordeeld worden.
Oh jullie willen geen kinderen… tsjaaa ( en vervolgens horen ze niks meer van de vrienden met gezinnetjes want die zoeken liever elkaar op vanwege de kinderen die ook maar vriendjes moeten worden)