Beutyblogtopic XL #13

True. Voor egoïstische doeleinden is het natuurlijk een topidee voor Serena om een eerste levensbehoefte uit te buiten :+1:t2: Ik ben benieuwd hoeveel €€€€ zij zou vragen voor huur.

7 likes

Ja ik denk dan dat je als oud vrouwtje niet zoveel geld verbrast en je krijgt ook gewoon aow, dus daar kun je dan wel 100 mee worden.
Als je jong overlijdt haal je je ‘investering’ er niet uit in elk geval.
Lijkt me ook heel vervelend om als oud persoon verantwoordelijk te zijn voor huurders en een huurhuis. Dat kun je wel uitbesteden, maar dat kost ook geld.
Dus ik betwijfel of het op die leeftijd nou echt zoveel oplevert.

1 like

Nou, als ze een appartement bij haar in de buurt wil, kost dat waarschijnlijk meer dan 250k + dat de gemeente Utrecht kijkt naar hoe ze beleggers kunnen tegenhouden en vaak volgt Houten dan snel

4 likes

Verschrikkelijk. En al is het voor Grefoefs mancave, dan leg ik liever geen kleed neer.

Wacht eens. Was even zijn ‘ik ben high van lsd’ plafond behang vergeten… het kan dus erger.

5 likes

“Op die leeftijd”… je denkt toch niet dat ons sereen pas op haar 67ste met pensioen gaat? Dat is voor plebs

1 like

Ohja das waar. Nou als ze op d’r 40e met pensioen gaat kan het nog wel rendabel zijn ja. Maar ik weet niet of ze die 3 ton sneller bij elkaar gespaard heeft dan dat de gemeente de zelfbewoningsplicht gaat invoeren.
In elk geval, weer sterk staaltje inhalige Serena. :thumbsup:

2 likes

Wat dacht je van het feit dat je beste belasting betaald over vermogen? Ik begrijp de gedachtengang wel. Keur hem niet goed maar 250k op je spaarrekening is ook niet het beste idee.

6 likes

De term ‘huisjesmelker’ gaat toch niet voor iedere verhuurder op? Ik denk aan mijn vorige huisbaas, die aan mij een tochtig hol voor 800 verhuurde. Maar een keurig appartement kán tocht best tegen verhuurd worden door een particulier?

Nu over de borden van Mascha. Mooi die speciaal gedesignde ‘restaurant-feel-borden’. Past niet in een reguliere vaatwasser Mascha! Doe het niet!

3 likes

Ja ik keur het ook zeker af maar het is wel zo dat het momenteel financieel gezien gewoon wel een aantrekkelijke optie is als je het geld hebt. Op de bank wordt je geld alleen maar minder waard doordat je geen rente krijgt of soms zelfs betaalt en inflatie. De huizenprijzen stijgen al jaren alleen maar dus met een beetje geluk wordt je pand alleen nog maar meer waard (tenzij de bubbel weer een keer knapt natuurlijk). Daarom zou er ook een zelfbewoningsplicht moeten komen, dan is dit gewoon geen optie meer.

5 likes

Ik bedenk me net: je zal Serena maar als huurbaas hebben😂 Ik durf geld in te zetten op zeurstories over de huurder binnen een jaar.

58 likes

Maar je maakt wel onderdeel uit van het probleem. Als jij een huis koopt om het te verhuren, zorg je ervoor dat een ander dat huis niet meer kan kopen.

Wonen is een eerste levensbehoefte. Daar hoor je niet in te kunnen investeren om er zelf beter van te worden.

21 likes

Maar wie zegt dat zij het met een lening gaat doen? :laughing:

1 like

Gezien de hoeveelheid Instagramposts die zij moet versponnen denk ik niet dat ze ergens een half miljoen op een bankrekening heeft staan haha. Of zou ze een spon met een makelaar hebben? Omg.

4 likes

Maar als je geen verstand hebt van aandelen is dat een mega risico. Dan is je spaargeld in een huis steken en dat verhuren voor een mooie prijs wel het meeste zekerheid wat je kan vinden in die situatie. Ondanks dat ik daar gewoon tegen ben hoor.

2 likes

Ik snap jullie gedachtegang en ben het er ook deels mee eens. Maar even als advocaat van de duivel om het beter te begrijpen: als niemand een huis zou kopen/bezitten om te verhuren, zou niemand in Nederland nog een huis kunnen huren? Sommige mensen willen niet kopen maar enkel huren. Of kunnen niet anders? Dan zit je met een nieuw probleem of niet?

5 likes

Er zijn wel meer manieren om te kunnen huren dan alleen via particulier toch?

12 likes

Als je er geen verstand van hebt moet je het niet zelf doen maar voor je laten doen, of in index fondsen beleggen. En ik haar geval zou ik met een financieel adviseur om de tafel gaan zitten.

En het kost ook nog eens een stuk minder werk dan een huurwoning.

2 likes

Je hebt het tegen iemand die in deze rotmarkt zelf ook niet in staat is een huis te kopen :grin:/ :weary: dus ik snap de con’s zeker. Ik vind de term huisjesmelker alleen niet altijd passend.
En… ik ben blij dat ik inmiddels wel bij een prettige nette verhuurder kan huren. Overigens is het wel een bedrijf en geen particulier.

2 likes

Sinds wanneer heb jij principes? :rofl:

2 likes

Superfijn dat jij een prettige verhuurder hebt!

Ik snap inderdaad wel wat je bedoelt met dat je het niet voor iedereen een passende term vindt. Ik ken alleen meerdere mensen in m’n omgeving/familie die begonnen met 1 huis verhuren, maar inmiddels meerdere panden hebben en er goud geld mee verdienen. Maar ze worden boos als je ze huisjesmelker noemt of vergelijkt met Bernard van Oranje want ‘ze vragen hele nette prijzen (echt niet🤮) en het zijn hele nette studio’s’. Daar komt mijn irritatie een beetje vandaan denk ik.

6 likes