Beutyblogtopic XL #13

Ugh ik hoor Mascha (wss onbewust hoor) ook veel dingen zeggen die ik associeer met triggers voor obsessief met eten bezig zijn/eetgestoord gedrag. Tenminste, ik herken de uitspraken uit de periodes dat ik er zelf obsessief mee bezig was.

Zoals doordeweeks extra punten opsparen als je weet dat je in het weekend bijv gaat bestellen, gaan wandelen omdat je weet dat het punten oplevert aka compenseren, dingen als goed/slecht bestempelen op basis van hoeveel punten het is

Echt teleurstellend. Vond haar in dit opzicht altijd best een rolmodel, had het gevoel dat ze heel intuïtief kon eten en dat is imo juíst gezond. Maar goed, wie ben ik.

30 likes

Tellen, punten of calorieën, is niet je hele leven vol te houden zoals @Ovenschaal ook aangeeft.

Verder ben ik het er mee eens dat dit wellicht niet het juiste topic is.

4 likes

Ook dat ze opmerkte dat Gregor ‘gezond’ eruitziet na het afvallen. Ai, dan ken je je doelgroep niet goed genoeg als je zoiets zegt

13 likes
Samenvatting

Ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan om een tijdje calorieën te tracken als je meer bewust wil worden van hoeveel je binnenkrijgt versus hoeveel je verbruikt. Is voor mijzelf ook wel een eye-opener geweest en heeft me anders naar eten leren kijken. De keerzijde is echter dat je er snel in doorslaat en dat als je eenmaal gewend bent om te tracken, je het bijna niet meer kan afleren. Dat is wat ik er zelf op tegen heb.

7 likes

“Ik ben altijd bodypositivity, weet je wel, gewoon love your body enzo. Maar er zit natuurlijk wel een soort van grens aan.”

Huh?? Dus love your body tot je overgewicht hebt, want dat is de grens hoor!!

52 likes

Daar verschillen we in qua mening, wat ook niet erg is.

1 like

Dan moet het wel waar zijn he :face_with_raised_eyebrow:

11 likes

Ja absoluut! Ik ben ooit 30kg afgevallen met WW, en ik heb nog nooit zo een verkeerde band met eten gehad als daarna. Ik was al een emo-eter, en die extra weekpunten en 0 punten voor groenten bv maakten de goed/slecht eten en dingen moeten verdienen-gedachten alleen maar erger.

Ik had het ook niet verwacht van Mascha, zeker niet met zo een before and after foto. Zeker niet omdat ze net eerder postpartum een 'zo zie ik er nu uit en dat is oke’video had.

15 likes

Krijg helaas een beetje het gevoel dat Mascha alles doet voor het geld. Ze heeft echt alleen maar gesponsorde posts op Instagram, waaronder zo’n super suffe vlechthaarband. Alsof ze elke spondeal die binnenkomt aangrijpt. Snap dat ze geld moet verdienen, maar het voelt niet echt oprecht meer allemaal. Ze spreekt zichzelf inderdaad veel tegen.

12 likes

Gelukkig is ze nog niet afgestudeerd

9 likes

Intuitief eten helpt veel mensen om zonder calorien te tellen meer controle te krijgen over eten, juist door de controle los te laten.
Klinkt zweverig, is het absoluut niet. Ik ben hier geen expert in en ga dus niets delen maar op Insta is er al veel over te vinden.

8 likes

Eronder vraagt iemand aan haar of ze een tip voor een helder boek over voeding heeft. Zegt ze: ‘Nee, niet echt, want in de opleiding halen we alles van het Voedingscentrum’. Ehhh wat…?

9 likes

En mascha staat meteen op de cover van ha.ppyin.sh.ape :face_with_raised_eyebrow: Benieuwd of de dan ook ww benoemd.

1 like

Ze is van van anti diet culture, naar full on healthy fitspo lifestyle gegaan.

23 likes

Als er maar geld mee te verdienen is. Die business class tickets naar Amerika worden niet vanzelf betaald.

11 likes

God dit compleet uitgekookte :money_mouth_face:plan weer. “Maar ze is heel echt hoor!! Alles wat je ziet op haar kanaal is echt!!!111”

6 likes

Dit is 100% niet waar. Niet in het verleden in ieder geval.

4 likes

Nee, dat kan ik me ook echt niet voorstellen.

2 likes

ik krijg opeens flashbacks naar die beautygloss party de selftan editie, toen was ze toch ook opeens op zo’n dieetding?

5 likes

Ik ben benieuwd wanneer de sportkleding spon komt waar je je naam op kunt laten zetten, wie wil nou niet een sportbroek met je naam erop en daarna chillen in je badjas met naam erop :heart_eyes:

9 likes