Beutyblogtopic XL #13

Ik vind het best een kutvraag hoor, er druipt mi duidelijk vanaf dat de vraagsteller het niet terecht vindt. Ik verdien ook goed in een traditionele baan en zo’n vraag is nou nog nooit aan mij gesteld. Het geeft mij vooral de indruk dat de vraagsteller nog niet beseft wat de marketingwaarde van influencers is. Kan me best voorstellen dat dat irritant is voor Vera.

15 likes

Maar ik ga er toch vanuit dat jij met goed inkomen in traditionele baan niet genoeg verdient alleen een huis van zes ton n een nieuwe auto te financieren? Ik zou me veel te erg schamen om het ook daadwerkelijk te vragen, maar ik vind verontwaardiging vanuit influencers wanneer mensen benieuwd zijn naar hun inkomen ook weer vreemd. Laatstaan dat het een soort ‘dit gebeurt nou nooit hij mannen is. De gemiddelde kostwinnaar kan geen huis van zes ton alleen financieren. Dan behoor je gewoon tot een buitencategorie, tuurlijk zijn mensen dan nieuwsgierig.

33 likes

Nee ik vind het ook veel maar het gaat om de vraag of ze het zelf terecht vindt wat ze verdient. Niet om of het te veel zou zijn of wat een man verdient etc

Ze heeft dus bijna 30 keer gesport in 13 dagen? Mij nie gezien

@Hihalarisch ook daarvan denk ik: zou het never vragen, maar hoe moeilijk is het om hier normaal op te reageren? Al is het maar dat dit nou eenmaal is wat de markt ervoor geeft? Vind het altijd zo boeiend dat je dan een vragenrondje doet, maar super geïrriteerd bent over de vragen die er leven én er dan ook nog voor kiest ze wel te beantwoorden.

4 likes

en ik geloof dat ik ze allemaal in haar stories heb gezien…

32 likes

Ugh ook zo’n opmerking eronder dat eten net wat beter valt als je gesport hebt 🥲

2 likes

Altijd lastig zo’n inkomensgerelateerde vragen, ik vind de ondertoon van de vraag die Vera gesteld wordt ook niet netjes. Ik kreeg ook altijd de vraag: En verdiend het een beetje wat je doet? Dat wordt niet gevraagd als een traditionele baan hebt, want dat is eigenlijk niet zo netjes?

Die vraag over of het terecht is vind ik helemaal vals en dubbelzinnig, alsof je random aan iemand vraagt: Vind je dit jurkje zelf mooi bij jouw figuur? of Vond je het een goed idee om je kind met 2 maanden naar de opvang te brengen? Alsof je je moet verdedigen.

4 likes

Het is ook maar hoe je het rekent. Ik sport nooit. Als ik zwemmen en wandeling in de stad/ natuur tot sporten zou rekenen, dan zou ik op vakantie ook elke dag sporten.

Verder vind ik het wel knap dat het haar lukt. Het hoeft van mij niet zo overdreven op social media, maar dat hoort ook bij haar werk.

6 likes

Beter valt? :persevere: Als ze bedoeld dat je mega honger krijgt van flink sporten, dat klopt wel :sweat_smile:

5 likes

Dat is waar. Ze is wel altijd overdreven fanatiek met een nieuwe hobby (iig hoe ze het uitdraagt naar de buitenwereld).
Aan de andere kant is het voor veel mensen ook wel herkenbaar met sporten dat ze enthousiast aan iets beginnen en het niet vol kunnen houden.

3 likes

Nou ja ik vind ook dat ik teveel verdien voor de job die ik uitvoer, maar ik ga het geld ook niet teruggeven ofzo? Dus ik snap de eyeroll wel. Wat wil je dan dat ze zegt ? Oeps sorry ik verdien teveel zal ik even mee ophouden!

5 likes

Ja tuurlijk ligt er een oordeel onder die vraag. Net als “hoe vind je zelf dat het gaat?” :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar niks let haar om te zeggen: ja inderdaad wel een scheve wereld hoor, ik verdien keigoed en dat staat niet per se in verhouding tot het werk dat ik doe, ik bof echt mega met mijn situatie.”

5 likes

Zouden influencers denken dat ze vrij nuttig werk doen?
Of zouden ze inzien dat de wereld eigenlijk beter af zou zijn zonder influencers, maar verdienen ze er te goed mee dus laat maar.

16 likes

Ga je lekker? Waar komt dit vandaan?

3 likes

Ik vind het ook stom om daar geheimzinnig over te doen. Als jij iets bereikt waar anderen van jouw leeftijd alleen van kunnen dromen, kun je toch gewoon uitleggen hoe je dat bereikt hebt ipv zo stom reageren omdat mensen het zogenaamd niet zouden vragen als alleen de man zou werken. Natuurlijk is er veel ongelijkheid tussen mannen en vrouwen maar ik denk dat mensen het in dit geval ook zouden vragen als Jeffrey degene was die het geld verdiende. Een huis kopen op één inkomen is gewoon nogal uitzonderlijk tegenwoordig.
Ik vind het altijd jammer als mensen geheimzinnig doen over financiën of doen alsof je het niet mag vragen. Hoe geheimzinniger je doet, hoe meer ongelijkheid er zal blijven.

24 likes

In Zweden kan je in principe iedereens inkomen zelfs weten :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Nou in feite zijn ze een wandelende reclame zuil. Betekent niet dat ze niet hard werken. Maar of je nou een positieve bijdrage aan de maatschappij levert. Je hebt natuurlijk uitzonderen, mensen die hun platform inzetten om awareness te creëren op maatschappelijk relevante onderwerpen. Dus je kunt zélfs influencers niet over een kam scheren. Maar de meesten stimuleren het consumentisme en verdienen er goed geld aan. Lijkt mij niet nodig om te pretenderen dat er een diepere laag aan vast zit.

8 likes

Maar bijna alle commerciële bedrijven willen ook het consumentisme stimuleren?
Anders zouden er alleen noodzakelijke beroepen zijn waarbij je echt wat bijdraagt aan de maatschappij. Maar dat is denk ik nog niet de helft van alle beroepen. Je bent niet perse ‘minder’ als je zo’n baan hebt toch?

@Flamoes ik denk dat het deels ook gaat over dat men wel weet dat ze veel verdiend en ook zien hoe ze dat doet, want het werk is letterlijk zichtbaar in content etc. Dus in hoeverre moet ze hier nog een openbare toelichting op geven? Zoiets is ze niet verplicht vind ik.

6 likes

Ik kom niet meer bij… CURLING

3 likes

Dat zeg ik toch ook niet? Veel banen vallen in dit segment, of je nou op zure kantoortrut 40 uur bent of videos post op je stories. Vind alleen dat er niet zo hoogdravend gedaan hoeft te worden vanuit influencers, want die voelen zich zo ‘onbegrepen’ en de rest van de wereld snapt het niet. Je verdient geld door reclame te maken, thats it

4 likes