Samenvatting
Dat is dus precies mijn punt: elke manier die werkt gaat er hoe dan ook vanuit dat je let op wat je eet en je gedrag verandert. (Edit: Of we dat tellen en restricties óf gezonde keuzes en letten op je hongergevoel noemen is taal. Wat ik bedoel te zeggen is het komt uiteindelijk neer op anders omgaan met voeding en minder leren eten). Dat geldt ook voor intuïtief eten, wat dan ook nog eens een manier is die om begeleiding vraagt omdat het sterk psychologisch is. Je kunt er dus niet goed zelf mee aan de slag. Wat de methode dan weer ontoegankelijk maakt, de doorsnee dikkerd krijgt immers maar drie vergoede uren.
Het gaat mij verder totaal niet om korte termijn succes of makkelijke methoden. Überhaupt niet om methoden. Enkel om dat ik me stoor aan de makkelijkheid waarmee wordt afgegeven op calorieëntellen en andere soortgelijke argumenten. Enerzijds omdat het willen afvallen nog verder in een verdoemhoekje duwt en anderzijds omdat het simpelweg niet zo zwart wit is. En zoals @tessel hierboven zegt: de grapjes over Mascha’s eetpatroon vind ik gewoon pestgedrag.

. Ze zijn bepaald niet de enige meer, waar het aantal jaar geleden nog veel meer een niche product was. En ik zou persoonlijk voor dat geld de beste auto willen hebben, het is niet een tweedehands Corsaatje waar er 10294 van te vinden zijn maar alsnog ruime keuze inmiddels.