Beutyblogtopic XL #13

Woooow leest ze hier mee??
Snap haar wel, maar het is meer dat ze dan ineens adviezen gaat geven terwijl ze misschien net een paar maanden bezig is, daar ben ik het niet zo mee eens.

En het is een luxe om zo veel hobby’s te hebben… Niet iedereen heeft geld voor wijnproeverijen, schilderspul, lulemonleggings, personal trainers of een curling baan in de tuin. Ik ben gewoon jaloers haha want ik wil wel een hobby maar geen geeeeeeld

18 likes

Jup die leest hier duidelijk mee!
“Maar ik trek me nergens meer wat van aan hoor!”

13 likes

Hoi Cynthia :raising_hand_woman:t3: Waarom moet je jezelf zo verantwoorden?

10 likes

Hoi Cynthia, wat ga je met alle schilderijtjes doen?

7 likes

Ja, daar heb je gelijk in! Dat schrijf ik inderdaad terwijl het niet precies is wat ik bedoel. Iedereen mag zijn/haar mening bijstellen. Ik vind het alleen ergerlijk dat ze eerder zo negatief uitgesproken was over iets was 1) helemaal niet erg is en 2) zich er nu in zekere zin ook ‘schuldig’ aan maakt. Kortom; dat ze van mening verandert is het probleem niet. Haar stelligheid waarmee ze eerder haar mening ongevraagd verkondigde schiet bij mij nu in het verkeerde keelgat.

1 like

Heb zelf ook een miljoen hobby’s, de ene kort de andere lang. Kritiek daarop komt alleen maar van mensen die zelf niks anders kunnen bedenken dan spullen kopen en netflixen. Ik snap niet waarom ze daar zo gevoelig op moet reageren als je er zelfs wel heel gelukkig mee bent. “Mensen hebben tegenwoordig geen hobby’s meer’ is mijn antwoord op bijna ieder wereldprobleem.

10 likes

Ik vind het best wel leuk om te zien dat ze steeds weer nieuwe hobby’s aanpakt. Enige wat ik wat minder vind is dat ze zichzelf inderdaad na iets 3x te doen altijd als een soort expert op dat gebied lijkt te beschouwen en er geld in ziet.

En wat betreft sporten en eten zit ze wel een klein beetje in mijn irritatiezone. Ze heeft zo lang heel fanatiek uitgedragen dat ze niet van sporten hield en wel van veel lekker eten, borrelplankjes en wijn en dat dik zijn oke is en nu lijkt ze ineens helemaal de andere kant op doorgeslagen. Ik zit me ook af te vragen waarom dat me irriteert en ik denk dat het is omdat het daardoor niet authentiek overkomt. Ik ga me dan afvragen of ze in haar ‘Love niet sporten en veel eten periode’ daar eigenlijk echt achter stond of dat ze het stiekem wel anders wilde maar toen niet de motivatie kon vinden (zou juist heel herkenbaar zijn).

22 likes

image

11 likes

Bhagwan Sri Cynthia?

Ik ben ook niet per se een Cynthia fan, maar ik krijg ook vaak de neiging haar te verdedigen. Het is echt zo’n terugkomend iets hier op het forum, dat ze weer een nieuw hobby heeft en dat mensen hopen dat ze het weer niet volhoudt. Dan kunnen we de volgende keer lekker zeggen, zie je wel dat schilderen heeft ze ook niet volgehouden.

En als ze ooit een keer een andere mening over iets had, ook al is het 5 of 10 jaar geleden, mag ze daar nu ook niet anders over denken.

26 likes

Lekker eten doet ze volgens mij nog steeds en daar sport ze nu fanatiek bij. Kan toch dat je veranderd, dat ze nu de goede kanten van het sporten ontdekt heeft ipv alleen het stomme. Misschien heeft ze iets gevonden wat ze leuk vindt en daarvoor niet. Zoveel redenen waarom ze nu ineens wel fijn kan sporten. Ik vind het zo een onzin dat dat niet samen kan gaan.
Voorbeeldje over mezelf: Vroeger vond ik puzzelen stom en snapte ik echt niet dat mijn moeder dat hele dagen kon doen. Inmiddels heb ik zelf een puzzelplank en kan ik me helemaal verliezen in een puzzel. Maar dat zou dus niet kunnen, omdat ik het eerst stom vond?

4 likes

Mensen kunnen toch ook gewoon veranderen door de jaren heen. Je wordt ouder, je voelt je anders, je wil andere dingen in het leven dan tien jaar geleden, is toch best normaal?

7 likes

Je hoeft niet te kiezen babe :joy:

2 likes

Dat Cynthia zichzelf verdedigt, snap ik nog. Het ging tenslotte over haar. Maar hoezo komen er opeens allerlei forummers hun hobbykeuzes verdedigen :rofl: Allereerst: nobody cares. En ten tweede: dan mis je echt totaal het punt.

33 likes

Dit en dan vooral de stelligheid waarmee ze in die periodes dingen uitdraagt en beweert. Weinig ruimte voor nuance en tegengeluid en twee jaar verder zit ze aan de hele andere kant van het spectrum.

Moet ze zelf weten, maar ik snap heel goed dat dat mensen irriteert, mij wel iig, haha, maar daarom volg ik haar ook niet meer.

En ik denk dat het onder de streep haar eigen onzekerheid is waardoor ze dingen continu recht wil praten voor zichzelf, wat gewoon niet hoeft. Het is niet erg om niet zo goed te weten wat je nu wilt qua sporten/hobby’s/gewicht. Maar wat aanklooien is ook prima, het is jouw leven.

Heb net even door haar Insta zitten scrollen en moet zeggen dat ze er zo op het oog wel super happy & healthy uit ziet, good for her.

13 likes

Bij cynthia en haar hobbys denk ik aan een niks zeggend tinder profiel. “Ik ben heel spontaan en ik hou van hobbys”

4 likes

Wat is het punt dan? Dat ze meteen advies wil geven, of dat ze doorslaat? Ja dat is misschien stom, maar kijkend naar mezelf, herken ik dat ook. Ik heb ook bevliegingen en heb dan ook altijd de neiging iedereen daar in van advies te voorzien en meteen alles te willen kopen wat er bij hoort. Dat komt toch ook door een stukje enthousiasme. Om in het puzzelvoorbeeld te blijven: Als iemand daar naar vraagt bij mij kan ik daar uren over blijven praten, welke plank moet je hebben, welke merken, welke winkels etc. Puur uit enthousiasme voor mijn hobby en echt niet om als expert over te komen.
Net zoals dat ik nu alles hebben staan om zelf gellak te doen en meteen de beste spullen daarvoor wil hebben, maar bijna zeker weet dat ik over een half jaar er niks meer mee doe.

Nogmaals, ik snap dat het irritant over kan komen als ze zo doet, maar ik vind het ook niet eerlijk hoe er hier soms over haar hobby’s gepraat wordt. Laat haar lekker enthousiast zijn.

5 likes

@Mrs.Fraser @Lemongrab natuurlijk kan je veranderen. Het irriteert mij alleen een beetje dat Cynthia haar manier altijd een beetje presenteert als the way to go. Vroeger was ze heel erg van ‘Nee hoor je moet alleen doen waar je zin in hebt! Als je niet van sporten houdt dan doe je het lekker niet! Eet vooral waar je zin in hebt!’ en nu is het ‘Het kan ook zonder zin!’ (m.b.t. sporten).

Wat @Krabsalade ook zegt; ik klooi zelf ook maar wat aan wat betreft sporten en gewicht en dat is prima. Maar ik zou me wat dat onderwerp betreft dan ook altijd wat meer op de vlakte houden en wat minder stellig uitspreken, zeker als je een beetje aan het uiteinde van het spectrum zit.

3 likes

‘Ik houd van leuke dingen doen en lekker eten.’ :roll_eyes:

2 likes

Het heeft even geduurd voor ik de weg naar dit forum vond na EGF en it blows my mind dat cynthia.nl zoveel jaar later nog steeds zo gevoelig is aan wat hier gezegd wordt :woozy_face:

1 like