Beutyblogtopic XL #13

Ahh thanks!!

2 likes

Ik heb dat ook wel eens gehoord maar ik haal t ook gewoon bij de appie. Als je een beetje huiverig bent of zeker weten goeie vis wilt kun je inderdaad beter naar de vis boer gaan.

3 likes

In sommige AH’s maken ze ter plekke verse sushi en daarvoor gebruiken ze ook gewon producten (dus ook vis) uit de winkel. Ik neem aan dat ze dat niet zouden verkopen als het niet ok is.

3 likes

Nee, is niet raar. Als je vis rauw eet, is het belangrijk dat deze vis niet eerder is ingevroren geweest en daarna weer ontdooid. Ik zou daarom de vis bij de AH nooit rauw eten. Maar het kan zijn dat de die zalm natuurlijk direct vers is. Op zich zou er dan op de verpakking moeten staan “ontdooid”, maar dat is geen wettelijke verplichting. Maar zalm die uit Noorwegen komt is vaak wel vers. En gekweekt. Als je ongekweekte zalm uit Alaska kunt krijgen, zou ik oppassen. Die is vaak eerder ingevroren geweest.

De visboer heeft vaak 2 soorten zalm/tonijn, of weet precies hoe zijn vis is behandeld. Ik vraag zelf dus bij de visboer altijd specifiek om vis die niet eerder is ingevroren geweest.

3 likes

Echt, daar heb ik nooit van gehoord. Ik ga het eens aan de visboer vragen.

Van de japanse restaurants waar ik wel eens een chef heb gesproken is de allerverste vis het belangrijkst, dus laten ze het als het nodig is, zelfs invliegen. Enfin, misschien een broodje aap verhaal, maar zo had ik het gehoord.

Maar niet alle verse vis is ingevroren geweest, dat weet ik zeker. Als de vis in Texel vers van zee komt, ligt het vlak daarna in de winkel en die is niet gevroren geweest. Maar dat is Noordzeevis.

6 likes

Mag in NL eigenlijk ook niet vw rauwe vis.

2 likes

Lol en toen ik zwanger was zeiden ze juist dat ik op zich wel verse vis in sushi mocht eten maar alleen van de visboer want anders is het ingevroren geweest en slecht. Echt lekker eenduidig :rofl:

7 likes

Moraal van het verhaal ; eet gewoon geen vis.

35 likes

Maar op ijs, of gekoeld is toch niet hetzelfde als kamertemperatuur of ingevroren? Daar zit nog wel wat tussen

5 likes

Ik kan me ook niet voorstellen dat vis dagen onderweg is en niet ingevroren zou worden? En iss, sowieso verplicht vanwege parasieten(al weet ik niet of dit voor alle vissoorten geld).

Vlees wordt na het slachten ook vaak ingevroren als het nog getransporteerd wordt.

3 likes

Ik hoopte hier te lezen waar Gregor nu last van heeft, maar jullie hebben het over vis. Echt een tegenvaller :stuck_out_tongue:

12 likes

Ik werk in de voedingsindustrie en bij ons komt al het vlees/vis diepgevroren binnen. Kan me niet voorstellen dat dit bij vis in de supermarkt anders is :stuck_out_tongue:

5 likes

Willen jullie weer ontopic gaan?
Er ontstaat hier een beetje een vislucht.

65 likes

Dat zei Mascha gisteren maar kon het echt niet verstaanđŸ˜¶

3 likes

Dacht dat hij ook Corona had gekregen :woman_shrugging:t2:

5 likes

Z’n geslachtsdeel!

Weet ook niet waarom je dat zou zeggen maar ja :rofl:

Edit: Mascha zei dit zelf in de vlog

5 likes

:joy:Wacht ff. Ik mis de context, zijn geslachtsdeel heeft een vislucht?

8 likes

Hahaha nee dit was een reactie op @Mowi en @OhLookaCat

7 likes

Nee, Corona!

4 likes

Z’n geslachtsdeel heeft corona?!

19 likes