Tesla en huis moeten toch van iets betaald worden?
Zij vinden die hippe goedkope bikini belangrijker dan de arbeidsomstandigheden van de mensen die ze maken, dat is wel duidelijk toch. Weet niet wat mensen verwachten wat voor andere verklaring ze daarvoor geven?
En toch vraag ik me altijd af hoe Shein zich verhoudt tot de Zara, h&m, Zeeman, C&A you name it…
Dat kleding duurder is betekent niet per se dat de arbeidsomstandigheden beter zijn, maar waarschijnlijk dat het bedrijf er meer winst op maakt.
Ik zou best graag een lijst willen van alle kledingbedrijven gerankt op duurzaamheid en eerlijkheid etc.
Weet iemand of dat ooit is onderzocht / op een rij is gezet?
Ja, zijn hier op het forum al heel aantal nieuwsberichten gedeeld. SheIn levert véél meer producten dan een H&M of Zara.
Snap dit nooit, je kan toch googlen?
Sorry hoor. Die website die hierboven werd genoemd kwam ik niet tegen bij google.
Nou er zijn nog zo’n 57832688432 zoekresultaten maar goed
Dit werd volgens mij vorige week ook al gevraagd, maar zie deze video:
Bovenstaande video gaat nog niet eens over de arbeidsomstandigheden van de makers van die kleding. Daar is onlangs een documentaire over gemaakt die wij in NL helaas niet kunnen zien, maar hier een soort recap van Sara:
Wanneer een bedrijf kleding produceert in Portugal, kan je er meestal van uitgaan dat het op duurzame wijze en met respect voor mens en materiaal gemaakt is. Qua ‘volwassen’ merken ken ik er niet meteen, maar voor kinderkleding/producten zijn o.a Garbo&friends en play up gekend.
Acne Studios produceert de kleding in Portugal (weet niet of het alles is of alleen bepaalde stukken?). Dat is wel gelijk een ander prijskaartje natuurlijk, maar ik merk dat ik langer met deze kleding doe.
Acne studios is ook een luxe modehuis. Vandaar ook de prijzen. Dus niet alleen omdat ze hun kleding in portugal laten maken.
Play up en Garbo zijn helaas ook vrij prijzig maar de kwaliteit is zeer goed waardoor die stuks meerdere rondes meekunnen en dus goed verkopen op vb Vinted. Finaal komen ze dan in verhouding net minder duur uit als je de ‘cost per use’ zou bekijken.
Hmm ja ik snap wel wat je bedoelt maar het andere uiterste is ignorant zijn en wachten tot je antwoorden/feiten voorgeschoteld krijgt. Niet dat snygg dat nu per se deed maar dat is een algemeen irritatiepuntje hier
Dat valt niet te bepalen als de verkoopcijfers niet beschikbaar zijn.
Ik denk vooral aan de mensen die elke dag gedwongen worden 16-18 uur per dag daar te werken.
https://www.instagram.com/p/CkF6AsoDrFj/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
En het waarom stond in het linkje dat ik
al plaatste in de post waar je op reageert
https://www.instagram.com/p/Cj0qs-OuFQB/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Nouja, dit doen ze dus niet. Ze jatten vrijwel al hun ontwerpen van jonge ontwerpers die geen geld hebben om tegen dit miljardenbedrijf te procederen.
Daarnaast gaan ontwerpen normaal gesproken (hoewel bij andere fast fashion merken ook niet altijd meer) door verschillende pasrondes met modellen, waarna er verbeteringen in de fit van het kledingstuk worden aangebracht voordat het definitief de productie ingaat. Bij Shein wordt het vanaf een afbeelding die is gespot op Tiktok meteen nagetekend en geproduceerd. En boeien dat mensen er hun armen helemaal niet in blijken te kunnen bewegen, het was maar 3 euro!
Edit: Ik wil er dus mee zeggen dat het voor Shein niet echt een investering is om een nieuw ontwerp toe te voegen. En blijkbaar werkt deze aanpak dus gewoon? ![]()
Hierdoor snap ik ook niet waarom dikkere mensen zogenaamd alleen nog op shein kunnen slagen
Prijs. Mooie kleding van duurzame stoffen in plussize maten is heel duur
Maar als de pasvorm van die troep ruk is dan snap ik ook niet dat het blijkbaar wel past bij dikke mensen