De discussie wordt voortgezet vanaf Beutyblogtopic XL #13 - #5193 door Smintje.
Eerdere discussies:
De discussie wordt voortgezet vanaf Beutyblogtopic XL #13 - #5193 door Smintje.
Eerdere discussies:
Lol serieus aan het werk hangend op de bank in badjas met een telefoon in de hand.
Is misschien met haar moeder aan het bellen
Ik ga stuk! Dat ie er nog bij moet zetten dat het niet geposeerd is
De tekst zeg massa, krek had gewoon hete smiley erbij
Dat maakt het nog…indrukwekkender
Ondertussen je lange beenhaar uittrekkend of puist uitknijpendomdat het gesprek je niet boeit. Maar heel hard aan het (bewijzen dat je) werk(t) hoor
Ja ja zeggen ze allemaal. Zo zat ik ook vanochtend op mijn vrije dag.
Nee grapje, werkse vandaag
Waarom zeuren zoveel influencers over het Instagram en het algoritme?
Zag je die post van Mascha? Ik moet zeggen dat het de eerste influencer is die ik zie zeuren over het algoritme. Sowieso fijn om lekker de schuld te geven aan het algoritme ipv je ondermaatse content.
Johhhhh ik stond vanmorgen op met zo’n ‘wat nu!?!?!?’ gevoel maar nu snap ik waar het vandaan komt
Soms zijn je posts niet te zien voor je volgers en zie je de nieuwe content pas als je naar het profiel gaat. De niet-chronologische volgorde is ook geen handige en als je post niet gezien wordt dan is dat nefast voor je interactiviteit = minder moneyz.
Ja, ik merk er via mijn werk/zakelijke account ook enorm veel van. Alle engagement gaat zo hard achteruit.
Ik vraag me af of dat echt komt door een algoritme, of gewoon omdat steeds meer mensen klaar zijn met social media en alle ellende die het met zich mee brengt.
Dat zal vast ook! Maar het verschil is ineens heel groot, niet geleidelijk aan steeds iets minder.
@Ovenschaal geen idee, wat dat betreft is Instagram wel echt een groot raadsel af en toe. Ik gooi er nu maar meer geld tegenaan om gesponsorde post te plaatsen om te kijken of dat helpt. Als dat voor hen de bedoeling is, dan werkt het helaas
Voor instagram zijn posts van bedrijven/influencers niet per se advertenties, maar een influencer verdient hier natuurlijk wel geld mee. Dus voor de influencer is het nadelig, maar voor insta niet per se. Als er een nieuwe functie komt passen ze bijvoorbeeld ook het algoritme zo aan dat mensen die de nieuwe functie gebruiken vaker worden getoond dan de mensen die dat niet doen. Zo proberen ze bijvoorbeeld reels meer te pushen itt een normale post.
Instagram wil zich meten met TikTok en focust zich specifiek op reels en video content. Als je daar niet aan mee doet ‘bestraft’ Instagram je met minder engagement. Dat is waarom iedereen nu als een debiel domme reels aan het maken is, omdat we wel moeten. En je wordt ook nog geforceerd elkaar na te doen omdat vooral de ‘trending sounds’ kans geven op veel views.
Unieke en interessante content word door Instagram bestraft, en hersenloze copy-content in de vorm van playbacken en dansjes wordt beloond. Sad but true.
Klaagde zij niet over dat ze de posts van de mensen die ze zelf volgt vaak niet ziet en allemaal recommended dingen krijgt? Vind dat zelf ook heel storend namelijk, je moet actief zeggen dat je oudere dingen wil zien, ik wil gewoon terug naar vroeger