Beutyblogtopic XL #14

De discussie wordt voortgezet vanaf Beutyblogtopic XL #13 - #5193 door Smintje.

Eerdere discussies:

14 likes

Mas bewijst even dat ze wel echt werkt, niet nep.

29 likes

Lol serieus aan het werk hangend op de bank in badjas met een telefoon in de hand.

62 likes

Is misschien met haar moeder aan het bellen :woman_shrugging:

13 likes

Ik ga stuk! Dat ie er nog bij moet zetten dat het niet geposeerd is :joy:

23 likes

De tekst zeg massa, krek had gewoon hete smiley erbij

1 like

Dat maakt het nog…indrukwekkender :rofl:

5 likes

Ik voel me (satirisch gezien) zo overbodig door dit soort posts… dit verzin je gewoon niet

19 likes

Ondertussen je lange beenhaar uittrekkend of puist uitknijpendomdat het gesprek je niet boeit. Maar heel hard aan het (bewijzen dat je) werk(t) hoor :+1:

6 likes

De zon scheen vanmorgen dus ik ging al vroeg aan het werk.
Het bewijs:

63 likes

Ja ja zeggen ze allemaal. Zo zat ik ook vanochtend op mijn vrije dag.

Nee grapje, werkse vandaag :smile:

Waarom zeuren zoveel influencers over het Instagram en het algoritme?

5 likes

Zag je die post van Mascha? Ik moet zeggen dat het de eerste influencer is die ik zie zeuren over het algoritme. Sowieso fijn om lekker de schuld te geven aan het algoritme ipv je ondermaatse content.

25 likes

Johhhhh ik stond vanmorgen op met zo’n ‘wat nu!?!?!?’ gevoel maar nu snap ik waar het vandaan komt

11 likes

Soms zijn je posts niet te zien voor je volgers en zie je de nieuwe content pas als je naar het profiel gaat. De niet-chronologische volgorde is ook geen handige en als je post niet gezien wordt dan is dat nefast voor je interactiviteit = minder moneyz.

5 likes

Ja, ik merk er via mijn werk/zakelijke account ook enorm veel van. Alle engagement gaat zo hard achteruit.

8 likes

Ik vraag me af of dat echt komt door een algoritme, of gewoon omdat steeds meer mensen klaar zijn met social media en alle ellende die het met zich mee brengt.

13 likes

Dat zal vast ook! Maar het verschil is ineens heel groot, niet geleidelijk aan steeds iets minder.

@Ovenschaal geen idee, wat dat betreft is Instagram wel echt een groot raadsel af en toe. Ik gooi er nu maar meer geld tegenaan om gesponsorde post te plaatsen om te kijken of dat helpt. Als dat voor hen de bedoeling is, dan werkt het helaas :smiling_face_with_tear:

8 likes

Voor instagram zijn posts van bedrijven/influencers niet per se advertenties, maar een influencer verdient hier natuurlijk wel geld mee. Dus voor de influencer is het nadelig, maar voor insta niet per se. Als er een nieuwe functie komt passen ze bijvoorbeeld ook het algoritme zo aan dat mensen die de nieuwe functie gebruiken vaker worden getoond dan de mensen die dat niet doen. Zo proberen ze bijvoorbeeld reels meer te pushen itt een normale post.

5 likes

Instagram wil zich meten met TikTok en focust zich specifiek op reels en video content. Als je daar niet aan mee doet ‘bestraft’ Instagram je met minder engagement. Dat is waarom iedereen nu als een debiel domme reels aan het maken is, omdat we wel moeten. En je wordt ook nog geforceerd elkaar na te doen omdat vooral de ‘trending sounds’ kans geven op veel views.

Unieke en interessante content word door Instagram bestraft, en hersenloze copy-content in de vorm van playbacken en dansjes wordt beloond. Sad but true.

20 likes