Beutyblogtopic XL #14

Ik begrijp niet dat haar zoontje in aanmerking komt voor de peuterspeelzaal want dit is toch iets wat gesubsidieerd is voor ouders zonder werk / inkomen?

Indien je werkt kom je niet in aanmerking voor peuterspeelzaal maar wordt het kdv met kinderopvangtoeslag, wat voor een ouder veel meer geld kost dan door de gemeente gesubsidieerde peuterspeelzaal.

Edit :ter vergelijking, ik denk dat mijn inkomen veel lager ligt dan dat van Serena en ik zou voor 1 dag kdv per week (vergelijkbaar met haar 2 dagdelen pw) €280 netto betalen dus ik snap echt niet hoe dat zit met de peuterspeelzaal want ik dacht dat dat dus tegenwoordig bedoeld is voor mensen die geen regulier kdv kunnen betalen.

5 likes

Nee? Je mag gewoon een inkomen hebben hoor

11 likes

Ik zie op de site van mijn eigen gemeente dat je in aanmerking komt voor peuterspeelzaal als je geen recht hebt op kinderopvangtoeslag. En dat heb je als je werkt

2 likes

Het is me al gelukt met een tijdelijk e-mailadres! Maar het stelt vrij weinig voor die checklist haha

7 likes

Krijg je voor een psz niet ook gewoon toeslag? En dat dit haar netto bedrag is? Volgens mjj krijg je ook meer toeslag als je single parent bent, maar alsnog heel weinig wat ze betaalt

2 likes

Volgens mij klopt dat niet. Je krijgt standaard als je kind 2 wordt een brief over peuterspeelzaal en kunt hier ook toeslag voor krijgen. Heeft niks met je inkomen te maken, maar volgens mij meer dat een kindje eventueel vast wat kan wennen voordat het naar een echte school gaat.

13 likes

Oh hmm die brief is dan misschien niet in elke gemeente.

3 likes

Hebben jullie nog leuke tips voor leuke beauty YouTubers? Het liefst die zowel beauty video’s maken als ook (af en toe) vlogs.

Ali Andreea vind ik leuk om te kijken, maar ook Vera Camilla haar vlogs (vooral met haar moeder🙌🏻). Lekker dat gezellige shopgevoel, niet te gemaakt. Mensen met een heel ander leven of juist dat ‘it girl gevoel’ vind ik ook leuk om te volgen (ja guilty pleasure, maar ik keek ook graag Sylvie Meis haar vlogs haha).

11 likes

@ peuterspeelzaal discussie hierboven: is het niet zo dat je kind vanuit het consultatiebureau een indicatie voor een taal- of ontwikkelings achterstand kan krijgen (vve indicatie) waardoor je kind dan gesubsidieerd naar een peuterspeelzaal gaat?

11 likes

Mijn dochter gaat alleen naar de peuterspeelzaal 2 ochtenden in de week. Ik en mijn partner werken gewoon en we krijgen hiervoor kindertoeslag.
Het is idd dat ze dan wat meer ‘schooldingen’ doen dan op de opvang en als ze 3,5 zijn gaan ze ook al ochtenden wennen op de basisschool.

4 likes

Ik heb mijn kind gewoon naar een kostschool gestuurd.

56 likes

Haha nog beter! Geheel gesubsidieerd neem ik aan?

6 likes

Ja soieso. Wel de lusten maar niet de lasten!

5 likes

Dat is gul. Ik had ze naar het tuchthuis gestuurd

12 likes

Dit klopt niet hoor? In mijn omgeving is het heel normaal dat een kind vanaf 2.5 naar psz gaat twee ochtenden in de week, meer ter voorbereiding op school ipv een kdv. Dat kost volgens mij iets van 150e per maand.

14 likes

Bij ons zijn dagdelen 4 uur, dus 8 uur in totaal. Is het dan een absurd bedrag? Helemaal als je geen toeslagpartner hebt krijg je redelijk wat vergoed.

Peuterspeelzaal is zo’n lief woord

36 likes

Jaa vind ik ook, in Amsterdam noemen ze het tegenwoordig ‘voorschool’, zo zonde.

1 like

Toen wij kochten (9 jaar geleden) werd gezegd dat elke € 10.000 ongeveer € 50 meer/minder aan maandlasten betekent. Als dat nog steeds opgaat, zou ze dus ongeveer € 60.000 hebben afgelost.

2 likes

Peuterspeelzaal en voorschool zijn hier 2 verschillende dingen :grin: psz is vanaf 2, voorschool echt vanaf 3,5. Laatste stukje voor de basisschool.

Overigens hebben wij de brief voor de psz met 1,5 gekregen dat ze straks mag vanaf 2. Maakt niks uit qua inkomen en heb het consultatiebureau er niet over gehoord nog.

6 likes