Maar Mascha vond het zelf wel vervelend dat ze op zo’n lijst staat?
Maar ze is toch zo’n lijst begonnen, omdat zij op zo een stond die werd verkocht en zij er niks aan verdiende? Soms snap ik haar denkwijze niet.
Maar wie koopt zo’n lijst? Als ik een betaalde samenwerking aanga met een influencer wil ik altijd statistieken zien. Neem aan dat zij die niet heeft? Het is letterlijk een lijst met namen, daar heb je niks aan.
Omdat zij vindt dat statistieken er niet toe doen. Een influencer met 1000.000 volgers kan net zoveel klanten aantrekken als iemand met 100.000. Las ik in een van haar stories
Ja klopt ; ze zei dat juist statistieken etc. niet zo belangrijk zijn (?) dus dat soort zaken staan er niet op. Enkel de naam en welke categorie die persoon behoort.
Maar dat wil ik dan juuuuuuist in die statistieken zien
Het was waarschijnlijk te veel werk om de statistieken op te vragen. Of dan wilden de influencers weten waar het voor zou zijn en wilden ze een betaling voor het plaatsen van hun gegevens op de lijst.
Ja ze zei in dezelfde story dat het belangrijker was dat iemand daadwerkelijk invloed heeft. En dat je dat beter kon meten ná de campagne of adhv mond-tot-mond reclame
@George ja en statistieken kunnen met de tijd ook weer veranderen. Een lijst met alleen namen is dan makkelijker en gaat “langer mee”. Statistieken kunnen al snel niet meer relevant of actueel zijn. Dus met alleen namen erop kan ze er langer/meer mee verdienen
Ik kan hier echt nog uren over doorgaan, zo achterlijk vind ik het. Ik moet verantwoorden waarom ik 3K aan een influencer uitgeef, kan echt niet aankomen met “dat zien we daarna wel”
En statistieken van vorige campagnes die de influencers hebben gedraaid, zijn zeker ook niet beschikbaar
Dat Mascha het aanbiedt vind ik veel van, maar dat er eventueel bedrijven zijn die het ook daadwerkelijk afnemen kan ik me gewoon niet voorstellen?? Hoe moeilijk is het om zelf een rondje te Googlen, nu moet je alsnog al die influencers bij langs om te zien hoeveel volgers ze nu eigenlijk hebben en hoe de interactie op hun posts is.
Ik kan me als bedrijf nog wel voorstellen dat het handig is dat er een soort pre selectie is gemaakt van alle influencers. Maar inderdaad, alleen aan een naam en een paar steekwoorden heb je niet zoveel als je vervolgens wil berekenen hoe groot je engagement is.
Misschien is haar doelgroep voor de lijst de beginnende ondernemers (type: Ik ga een kinderkleding webshop starten zonder eerst gedegen marktonderzoek te doen).
Ik denk niet dat beginnende ondernemers het budget hebben voor influencers tbh
Daar kun je je nog aardig over verbazen.
Ik dacht altijd dat er bij samenwerkingen een bureau tussen zat die een influencer voordraagt als kandidaat als een bedrijf aanklopt voor een samenwerking
Nee hoeft niet, zijn er genoeg die alles zelf doen.
Wel een beetje gênant hoe mascha vaak met echt slecht halfbakken werk afleveren nog steeds zoveel geld verdient.
Gênant voor wie?