Beutyblogtopic XL #15

De discussie wordt voortgezet vanaf Beutyblogtopic XL #14 - #5315 door lisaanna.

Eerdere discussies:

17 likes

@lisaanna dan ben je voor de rest van je leven mislukt.

Nee een doel hoeft toch niet maar 1 ding te zijn. Of iets groots. Mensen veranderen en doelen ook. Jij wou al een tijdje in berlijn en andere plekken wonen/werken nou dat doe je nu dus je hebt je succes behaalt.

3 likes

Leuke start van dit nieuwe topic :joy:

18 likes

Hahah ja okĂ© snap wat je bedoelt ja. Fijn dat ik niet mislukt ben :joy:đŸ„č

7 likes

Dit is dus wel waarom ik me mislukt voel :frowning: wilde altijd ballerina worden

4 likes

Ik snap ergens wel dat je je ‘compleet’ kan voelen zodra je persoonlijke doelen voor jezelf behaald. Dat je die wil delen met de buitenwereld, moet je lekker zelf weten, maar ga er niet mee lopen pochen.

3 likes

Maar als je het deelt gaan mensen het toch pochen vinden haha. Hoezo mag je er niet blij mee zijn. 1 post over iets (en wss een stukje in een vlog ) vind ik niet echt pochen.

4 likes

Je komt voor de roddels, je blijft voor de existentiële crisis

9 likes

Oh zeker. Maar bij mij zit er verschil in op de manier waarop. Bij Mascha vind ik het echt pochen met: Kijk eens, IK heb het gemaakt want ik heb een Jeep hupeldepup gekocht want ik ben succesvol’ terwijl ik ook weleens voorbij zie komen dat mensen een foto plaatsen met ‘Blij met mijn nieuwe auto!’ Mas moet er meteen een ‘wijze levensles’ van maken.

5 likes

Ik weet niet of het per se Nederlands is, maar kijk mij succesvol zijn want ik heb dit en dat. Ik vind haar juist minder succesvol dan in haar beginjaren, toen ze een beautygloss party organiseerde, dagelijks twee artikelen postte en meer tijd in haar videos stak. Ze had toen misschien minder geld, maar ik vond haar toen meer succesvol. Verder vind ik dat ze ondanks dat ze niet rijk is door haar ouders toch te veel doet alsof geluk helemaal geen rol heeft gespeeld in haar rijkdom. En dan bedoel ik niet eens dat ze een van de eerste was met een blog en youtubekanaal in Nederland, maar meer dat ze geluk heeft dat ze geen chronische ziekte heeft dat ze daardoor minder kon werken, of dat ze een mentale ziekte heeft.

Ik vind het benadrukken van materiele dingen die je hebt die duur zijn niet per se succes maar juist goedkoop. Mascha wordt met de dag minder sympathiek.

31 likes

Volgens mij is het geen geheim dat Mascha, zeker sinds haar bevalling, het ook niet altijd makkelijk heeft gehad op mentaal vlak.

Ik deel verder de mening dat ze niet altijd even sympathiek en vooral heel wereldvreemd en materialistisch is, maar ik vind het vreemd om daar haar gezondheid bij te betrekken. Wat weet je daar nou ook verder van.

7 likes

Nou mijd de vlog van vandaag mensen. Mascha en Gregor halen hun tank ik bedoel jeep op. Verder meldt Mascha dat ze vroeger altijd met het ov ging, terwijl mensen (lees forum) denken dat het niet zo is.

11 likes

Ik zeg niet dat ze absoluut niets heeft, ik bedoel alleen maar dat er mensen zijn die door ziektes (mentaal of fysiek) niet kunnen werken. Daarom erger ik mij zo aan de focus die er in onze maatschappij ligt op materialistisch succes en het niet benoemen dat heel veel dingen eraan bijdragen en niet alleen maar hard werken.

Dit is niet bewezen maar wel een theorie, waarom zijn de grootste en meeste beautyvloggers wit? Omdat ze beter zijn? Omdat ze succesvoller zijn? Nee omdat dat beter verkoopt (dat is wel bewezen dat een wit model beter producten verkoopt). Dat draagt bijvoorbeeld ook bij aan succes (helaas). Laten we niet ontkennen dat er heel veel factoren zijn in het leven waar niemand iets aan kan doen ervoor zorgen dat je veel makkelijker succesvol kan worden. Als je een kleurtje hebt, met een buitenlands accent spreekt, chronische ziekte hebt, niet ‘knap bent’ of zwaar sta je al 10-0 achter. Het zou een verademing zijn als witte gezonde mensen dat eens zouden erkennen en niet alleen maar pochen met wat ze hebben door alle ‘‘succesfactoren’’ waar ze niets aan kunnen doen + hard werken.

9 likes

Dit soort dingen ook, ze heeft het waarschijnlijk minder breed gehad dan haar klasgenoten maar ze had een macbook mensen!!! En dan nog kan je niet heel rijk zijn maar laten we haar aub niet vergelijken met mensen die alles moeten verkopen nu om te kunnen eten en met honger naar school moeten. Ook het feit alleen al dat ze niet met het OV gaat liever omdat dat haar doet denken aan toen ze arm waren en van het OV gebruik moesten maken. Je bent niet te goed voor het OV nu en toen ook niet.

6 likes

Volgens mij haalt @Maurice het nasi-trauma en haar “omg ik wil niet herkend worden dus geen ov”-houding door elkaar.

8 likes

Misschien heb ik het mij verkeerd herinnerd maar ik dacht dat ze ooit had genoemd dat het OV haar trauma geeft omdat het haar doet denken aan haar arme jeugd, volgens mij had ze dat gezegd toen ze nog op IJburg woonde. Maar nogmaals misschien heb ik mij dat niet goed herinnerd.

6 likes

Nee ze wilde niet met het ov omdat ze dan telkens herkend zou worden door fans toch? :roll_eyes:

4 likes

Ho ho, ze ging vrij recent ook nog vaak met het OV! Toen ze 10 jaar geleden in New Babylon woonde namelijk nog. :roll_eyes:

6 likes

Niks mis met het ov! Behalve vandaag, want ze staken 5 dagen.

8 likes

Ja en nasi is voor arme mensen

5 likes