Beutyblogtopic XL #15

De honden die ze eerst had waren rescues dacht ik, is deze dat niet ook?

4 likes

Een rescue raspup van 9 weken? Ja nee dat geloof ik niet. Volgens mij is dit ook nog een redelijk “bijzondere” kleur

26 likes

Arm beest, ziet er zo zielig uit

3 likes

Hmmm het is tegenwoordig verboden om nog extreem kortsnuitige honden te fokken, dus als je nu een puppy ziet met een te korte snuit dan zou dat dus eigenlijk niet moeten kunnen:

Dus OF hij voldoet aan die criteria, OF zodra ze naar de dierenarts gaat zal die een melding moeten maken van illegale fok bij de NVWA

7 likes

Alleen jammer dat de NVWA dermate onderbezet is dat er met die meldingen vrij weinig wordt gedaan :disappointed_relieved:

7 likes

Hmm in het artikel staat wel dat ze actief gaan handhaven? Maar pff dat is dan wel weer echt stom!

2 likes

Echt vreselijk dat mensen zelf broodfokkers in stand houden. Als je echt om dieren geeft zou je daar niks kopen en zou je al helemaal geen ras kopen dat letterlijk verboden is om te fokken vanwege alle gezondheidskwalen.

19 likes

Sorry voor de dubbelpost maar Debbie reageert op commentaar.

Ze kunnen de liefste mensen van de wereld zijn, maar schijnbaar zijn ze toch niet zo lief dat ze deze hondjes besparen van een super naar leven. Het blijft ook nog steeds illegaal :woman_shrugging:t2:

27 likes

Ja als je het ze vraagt vinden ze het allemaal vreselijk en reuze zielig.

Maar mensen hebben besluiten dat ze een hond willen. En dan willen ze 'm ook NU en niet over driekwart jaar. Of ze willen een of ander nu heel hip ras (Pomeriaantje) die door het beperkte aanbod heel prijzig zijn. En dan valt men toch voor een ‘betaalbaar’ geimporteerd exemplaar.

6 likes

Ik denk niet dat dit een dier met een mix van een hond met een langere snuit is (outcrossen). Eerlijk gezegd denk ik dat ze hem mogelijk uit Duitsland of Belgie hebben gehaald, waar deze regels niet zo streng zijn. Hoewel ik via Google meerdere nestjes kan vinden
 :cry: Helaas worden alleen fokkers bestraft, niet eigenaren.

3 likes

Zijn we allemaal heel verbaasd, ofzo? Debbie is de ultieme hypocriet.
Ze wordt om 1 of andere reden geroemd op dit forum, “want ze spreekt zo lekker de waarheid”, maar ze laat nu, voor de honderdste keer, zien dat ze geen klote geeft om wat ze doet.
Deze pup, die een lijdensweg tegemoet gaat, doet het hartstikke lekker schattig op insta!
Als zij zich maar hipperdepip voelt, is het allemaal A-OK.

44 likes

Dat zou ook strafbaar zijn want je mag een pup pas met 15 weken importeren.

Misschien moeten we al die kortsnuiten van influencers rapporteren bij dier & recht onder het mom van reclame? Zou dat zin hebben? Verbod op reclames met kortsnuitige dieren | Dier&Recht

10 likes

Ja ik denk dat hij dan word ingenomen en word afgemaakt inderdaad

3 likes

Nee dat meen je toch niet? Zou die hond dan nu al worden afgemaakt?
Dit ras zou echt helemaal verboden moeten worden. Deze honden zijn zo doorgefokt. Debbie is duidelijk geen dierenvriend want dan zou ze nooit zo’n hond nemen

2 likes

Ik vind dat met die hond van Romy ook. Zo’n lelijk ras geworden, die ogen helemaal uitgerekt zodat je haast z’n pupillen niet meer ziet maar alleen oogwit. En helemaal rood, bah

15 likes

Debbie zal vast en zeker goed voor haar dieren zorgen, maar alsnog had ze niet voor dit ras moeten kiezen. Ik zag het voorbij komen op insta en dacht meteen ‘dit meeeen je niet’ hoe stom kun je zijn? Er zit niet voor niets een verbod op dit ras.

12 likes

Ondertussen verwijdert ze ook de kritische reacties onder de reel đŸ« 

10 likes

Ja natuurlijk smaken verschillen en daar valt niet over te twisten bla bla maar ik kan er ook echt niet inkomen wat mensen zo mooi aan deze honden vinden. De zo overduidelijk zichtbare lijdensweg, de lichamelijke ongemakken of gewoonweg pijn, dat is hoe ze eruitzien. Waarom vind je dat mooi :persevere:

13 likes

Debbie bewijst maar weer eens dat ze gewoon trash is. Zijn we daar nog verbaasd over?

Echt onwijs zielig voor dat beest en ik hoop dat ze die fokker hard aanpakken.

29 likes

Oh nee he, niet weer een pup :pensive:. Zo erg hoe de fok van deze (en andere ras)honden maar door blijft gaan. En adopt, don’t shop :pensive: asiels zitten vol genoeg, maar liever natuurlijk een nieuwe pup met 80 gezondheidsissues. En oud worden ze ook bijna nooit. Kan ie gelijk wennen aan de hittegolftemperaturen deze week en heerlijk kortademig zijn. Ik zou de tuinslang alvast gereed houden. Heb keer de halve zomer dit soort honden nat staan sproeien op de parkeerplaats van de dierenartsenpraktijk, compleet oververhit en niet kunnen ademen.

Echt hoor, I can’t. Heb niet vaak een hele sterke mening over dingen, maar als het over dieren gaat kan dat me echt boos maken. En als influencer geef je mensen toch wat mee.

Gooi nog even mijn eigen rant er opnieuw in: Beutyblogtopic XL #14 - #4979 door Girasol

En gelijk wat verse reviews van 1 van de bekendere bull-praktijken delen, want dit is wat er echt gebeurd met zulke rassen om een beetje fatsoenlijk te kunnen leven/bestaan:

‘yes! M’n hond heeft eindelijk een neus waardoor hij kan ademhalen!’

‘M’n hond kan eindelijk een wandeling maken zonder te vergaan’

Verrassing: Je hond zal niet oud worden (en veel ellende zal hem niet bespaard blijven).

‘Hij kan nu diep ademhalen’. HOE is dat geen eerste levensbehoefte :sob::smiling_face_with_tear:

Ok ik stop al :broken_heart: maar een ieder die nadenkt over het aanschaffen van een dergelijk ras mag dit weten.

60 likes