Ze zegt nog dat palestijnen sinds na de oorlog onder de israelische bezetting leven
Dat er dit jaar al 200 palestijnen zijn overleden door israel en dat dat vooral ‘s nachts gebeurt
2000 palestijnen zitten in de gevangenis en elke dag worden er huizen en cultuur kapot gemaakt/vernietigd
Wegen afgesloten, geen stroom en water
De doelstelling van israel is een etnische cleanse
Ze schrikt daarvan want de laatste keer dat ze dat hoorde was het 1940
Ze vind dat je niet zomaar moet oordelen zonder de context
En dat verzet een reactie is op 75 jaar oppressie
En wij mogen hier niet over oordelen
Wil je misschien de tiktok delen?
Het filmpje is te lang om hier te uploaden.
Dit is de link Ik hoop dat dit wat meer uittleg geeft voor de mensen die niet goed be... | palestine | TikTok
Maar ik weet niet of je zonder de app verder kan kijken
Ik dacht hetzelfde. Had best een genuanceerd verhaal van haar verwacht over burgerslachtoffers, maar geen filmpje van iemand die niet eens onderscheid maakt tussen hamas en palestijnen
Wel bijzonder dat ze blijkbaar zo weinig backlash heeft gehad hierop dat ze het nog een keer post.
Vreselijk irritant ook dat van alle “bekende” mensen een reactie wordt verwacht op wereldnieuws. Ze hoeven voor mij echt niet allemaal iets te zeggen over zulke complexe situaties, tsjeeezus.
Oké deze meid heeft ook de Balkanoorlogen, Rwanda, Darfur, Cambodja, Tigray en de Yazidi’s gemist?
Het is trouwens ook precies Hamas doel om Israël te “cleansen” van Joodse bewoners dus sowieso vreemd dat ze dat nooit eerder heeft gehoord.
Maar zie deze types wel vaker, witte linkse Bij1 achtige types die geen enkele nuance meer kunnen maken omdat ze alles indelen in oppressor/oppressed.
Jezus wat een staatsmongool
Bonnie deelde deze TikTok gisteren ook al
Ja dat is ook niet bepaald een helder licht, dus ben niet verbaasd.
Omg je haalt me de woorden uit de mond. Het hebben over “context” en dan uitgerekend dit delen met honderduizenden volgers. Echt woestmakend.
Na 2 minuten al weer klaar mee omdat je nu elke keer hoort hoe ze dat slijm tussen haar tanden wegzuigt om elke zin En echt niemand hoeft Gregor te horen praten.
Ze probeert ons al 16 jaar te overtuigen, maar net zo als het filmpje over Israël/Palestina is niemand overtuigd.
Zo klinkt het altijd alsof hij nu niet jnap is, maar vroeger echt wel hoor.
Je weet niet hoe knap de rest van de jongens in haar klas waren. Hij kon ook heel knap zijn vergeleken met de rest.
Niet per se reactie op jou maar is er iemand die een filmpje kan aanraden waarin de huidige situatie/totstandkoming goed wordt uitgelegd?
Bedankt! Ik wist niet dat er zo’n topic was. Die van Universiteit van NL is duidelijk inderdaad, maar gaat helaas niet in op veel belangrijke randzaken (historie joodse mensen van vroeger, Jeruzalem als heilige stad, maar ook alle andere huidige allies van beide partijen zoals VS worden niet benoemd).
Edit: I will see myself out naar het juiste topic nu
Ik zou je zeker aanraden dat topic te volgen, worden vaker interessante links gedeeld. De betreffende video’s zijn natuurlijk meer gericht op de gemiddelde mens met een gemiddelde/algemene kennis. Dat wordt ook in de NOS video benoemd, het is te complex en daarom kiezen ze voor een beknopte variant.
Ik heb bij Mascha het gevoel dat we echt al álles weten over vroeger en dat ze echt niks nieuws vertellen in die podcast van ze.
Jij hebt dit 50 minuten volgehouden? Congrats