Beutyblogtopic XL #15

Het is toch wel duidelijk dat ze ook gewoon een heel verkeerd beeld heeft van armoede? Als je serieus denkt dat je het arme gezin gaat zijn bij straatarm steenrijk dan begrijp je er echt niet zoveel van. Ik vind het wel logisch dat het in twijfel word getrokken.

9 likes

Maar dat ging over hun situatie nu hahaha (sorry, ik moet nog steeds lachen om hoe serieus ze dat toen bracht). Dat wil toch niet zeggen dat ze vroeger niet daadwerkelijk arm is geweest?

Je zou denken dat ze het verschil met nu dan wel in ziet, maar ik vind haar niet het helderste licht. Al is ze er volgens mij wel al een keer op terug gekomen.

Maar hey, ik denk dat voor veel mensen Mascha gewoon hun BEC is, want het is nu wel heel erg zoeken naar dingen waarom ze kut en irritant is. De voorbeelden van materialistisch zijn en niet dagelijks dankbaar zijn voor je (mentale) gezondheid zijn voor ongeveer 9 van de 10 mensen (ook hier) van toepassing.

11 likes

Ja man die eeuwige MacBook :roll_eyes:
K heb ook een MacBook. Ben ik rijk? Hmmmmnee.

4 likes

Eens met je punt over Mascha’s situatie, echter is het niet zo dat het feit dat je via een asielzoekerscentrum het land bent binnengekomen, altijd betekent dat je arm bent. Vooral vanuit landen als Rusland (waar ik ook familie heb) van waar mensen vaker om politieke redenen dan om armoede of oorlog vluchten. Je kunt dan alsnog in het land van herkomst welgesteld zijn, maar dat is gewoon de standaard procedure als je in een Nederland asiel aanvraagt.

7 likes

Ja dit vind ik ook, ik vind dat lacherig doen over haar jeugd altijd zo smerig. Het zijn toch haar ervaringen en herinneringen. En als je dan een breed punt wil maken over hoe geprivilegieerde mensen vaak succesvoller zijn, kies dan eens een ander voorbeeld dan de vrouw die als kind in een azc zat. Hebben jullie allemaal weleens asiel moeten aanvragen? Daar kan geen MacBook tegenop hoor.

19 likes

Ja en ze heeft ook wel eens aangegeven dat ze dan bv een tijdschrift voor dr verjaardag kreeg. Er zijn vast mensen die ook dat niet kunnen betalen, maar ik kan me goed voorstellen dat dat in schril contrast stond met klasgenootjes.

Voor kinderen is arm zijn gewoon heel rot en tekent je meestal voor de rest van je leven. Naar mijn idee heeft Mascha hard gewerkt om te komen waar ze nu is en het succes afmeten aan dure materiële zaken begrijp ik ook heel goed. In je hoofd blijf je namelijk altijd arm. Ik vind dat ze dr bedje goed gespreid heeft voor hun drieën. Ik heb daar wel bewondering voor, en ach ze is af en toe een beetje wereldvreemd maar wie niet tegenwoordig.

4 likes

Love Vera maar ik snap niet dat ze zo vaak van die synthetische troep draagt. Helemaal gezien ze money to blow heeft.
Edit: geen idee eigenlijk of ze dat vaak doet, maar zit nu toevallig haar laatste vlog te bekijken.

8 likes

Daar heb je op zich wel een punt, niet aan gedacht. Maar aangezien ik hier laatst las dat ze zonder blikken of blozen een theekop van 500 euro o.i.d. had gekocht kan ik me niet voorstellen dat voor haar de opties zó beperkt zijn.

12 likes

Zij koopt ook wel bizar veel. Synthetisch of niet. Gewoon bergen aan kleding en bergen nieuwe spullen voor haar huis.

11 likes

niet per se waar. Ik ben ook groot, kom qua geld nog niet eens een klein beetje in de buurt van Vera, maar ik koop geen bergen synthetische zooi en ik vind dat ik er best leuk uitzie eigenlijk. Liever een paar kwalitatief goeie en mooie kledingstukken dan een berg zooi. Zeker als je wel geld hebt zijn de opties tegenwoordig allang niet meer zo beperkt.

20 likes

True, met een ‘gangbare’ maat (bij gebrek aan een betere omschrijving, plussize is natuurlijk ook steeds gangbaarder) zit je altijd ruimer in de keus. Maar het is echt niet meer zo dat er geen of weinig leuke plussize kleding te koop is hoor

3 likes

Nahh het is inderdaad een bekend probleem dat het lastig is om betaalbare leuke kleding in grote maten te vinden, en het is heel populair om dat op dit forum te verkondigen, maar in een huishouden waar er Tesla’s met opties vanaf kunnen lijkt me dit een minder grote rol spelen.

30 likes

Er word ook synthetisch gezegd en niet goedkoop. Je kan ook gewoon met een grote maat en een budget katoen of linnen kopen haha.

Maar met Veras budget kan ze soieso veel betere kwaliteit dingen kopen. Als ze 500 euro neerlegt voor een glas kan ze ook bij Marina rinaldi (Plus size designer) shoppen.

23 likes

Sorry alvast @Vera, voor als dit net zo’n eigen leven gaat leiden als de halve kaassoufflé van Bonnie. Het was waarschijnlijk helemaal geen glas van 500 euro maar wel iets in die trant.

4 likes

Volgens mij was op het oprecht €500 voor 2 glazen.
Edit: net even gegoogeld en ik kom die glazen tegen voor €310/stuk…

13 likes

Zijn dat die Dior glazen? Die lijken op mijn action glazen a 1,79 per 6? :rofl:

16 likes

Yup! Ik zou dan eerder nog de Dyson Airwrap aanschaffen :relaxed:

4 likes

Als je dit soort glazen toch tegenkomt bij iemand dan denk je toch: ah leuk, hoe duur waren deze gezellige xenos glazen? Vind ze heel tof, daar niet van, maar wel echt een Xenos uitstraling hebben.

17 likes

Al zou ik nooit hoeven nadenken over geld, het zou echt nooit in me opkomen om zulke dure glazen te kopen? Het blijft in the end gewoon een glas, die ook gewoon kapot kan vallen en waar je drinken uit kunt drinken. Als het dan nog eens een heel bijzonder design zou zijn, maar ze zien er ook nog eens uit als elk ander glas wat ‘in’ is nu in de winkel.

34 likes