Maakt het niet minder heftig imo
Volgens mij leest ze het voor uit een brief, daar staat kennelijk dat het gaat om een heftige en zeldzame vorm van migraine
Jezus echt weer typisch het forum dit. Ze zegt dat het waarschijnlijk hemiplegische migraine is wat door de neuroloog in het ziekenhuis is onderzocht. Ze leest gewoon voor van de brief waarop staat dat het zeldzaam is. Als je het opzoekt staat ook overal bij dat het zeldzaam is.
Op wikipedia staat dat het een prevalentie van 0,01% heeft. Ik weet niet hoe zeer dit klopt maar lijkt me wel zeldzaam dan.
Het heeft ook echt ernstige symptomen die op een beroerte lijken en wel dagen tot weken kunnen aanhouden. Het lijkt me logisch dat ze erg geschrokken zijn en beetje raar om dan âclassic Maschaâ te zeggen.
Een beetje self diagnosing maar ging dit googlen en dit is letterlijk hoe mijn migraines vroeger waren (nu gelukkig een stuk minder heftig zonder uitval van mân hand en spraakgebrek). Mijn huisarts heeft er nooit zoân probleem van gemaakt maar nu ik dit zo lees is het best heftig. Weer wat geleerd vandaag!
ja en je schrikt toch ook gewoon als iemand opeens allemaal onzin uitkraamt? dat is gewoon eng, of je mascha nou een aansteller vindt of niet. echt een paar flauwe, kinderachtige reacties hier
Nee joh same here!
Inmiddels overheen gegroeid maar vroeger verlamde mijn tong en tintelde mijn lichaam. Weird shit.
Ik heb dit ook zojuist geleerd! Wat bizar. Inmiddels ook geen last meer van. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier ontzettend van schrikt en meteen aan de bel trekt.
Vooral dit is echt niet terecht idd, ik las dat het in de comments ook al benoemd was, maar ik had al bij 112 aan de lijn gehangen als een dierbare deze symptomen had gehad.
Haha eens. Dit is ongeveer de enige vlog waarin ik Masha niet een aansteller vind en ze de dingen ook niet dramatischer voor doet dan ze zijn.
Dus omdat jij dat ook hebt gehad valt het allemaal wel mee en zijn Masha en Gregor aanstellers?
Ik denk vooral dat jij dan een slechte huisarts had die jou niet serieus nam. Als je zulke rare symptomen hebt dan moet er toch zeker een vervolgonderzoek worden gedaan.
Als iemand ineens een spraakgebrek heeft en hele rare antwoorden geeft dan denkt men als eerst aan een beroerte. Als hij dat echt zou hebben, zou elke minuut tellen en moet je meteen 112 bellen. Dan komt er met spoed een ambulance om je met gillende sirenes naar het ziekenhuis te brengen.
Ik vind dat Masha zich nog rustig heeft gehouden. En blij voor hen dat het niet iets heel ernstigs was.
Ik lees @soarin haar bericht echt helemaal niet op de manier waarop jij dit nu verwoord. Ze zegt helemaal niks over de reactie van Mascha/Gregor. Enkel haar eigen ervaring.
En al zeker niet als je zelf zwanger bent.
Ben ook wel es bij de HAP beland hierom (tijdelijk zicht aan 1 kant weg, de helft van mn lichaam verlamd, tong tintelde en kon daardoor dus niet goed praten). Maar de artsen herkennen het waarschijnlijk dus als een vorm van migraine en verwijzen je er dan ook verder niet voor door, in mijn ervaring dan. Heb de term ook nooit eerder gehoord btw!
Ik denk dat de mensen die het hebben meegemaakt het misschien herkennen en daardoor al weten dat het vaker voorkomt, maar kan me ook voorstellen dat als je dit nog nooit hebt gezien bij iemand dat je dan enorm kunt schrikken en meteen aan een beroerte of TIA denkt.
Oh nee alles behalve je eerste zin, meer juist dat ik een beetje geschrokken ben dat dit zoân groot ding blijkt te zijn en mijn huisarts hier nooit verder onderzoek naar heeft laten doen.
Nee, ik zou alles behalve hun reactie aanstellers noemen, weet zelf hoe het is en het is alles behalve prettig.
Dit is gewoon een gedachte, maar: Is het ook niet een beetje in de richting van dat Mas altijd doet alsof dingen die bij Gre en haar gebeuren altijd zo opgeblazen worden (en vaak achteraf reuze meevallen) dat je automatisch gaat denken van âhet zal welâ wanneer er weer iets is?
Jezus jongens waar hebben we het nou over? Het is toch gewoon mega schrikken als dit je overkomt. Of het nou zeldzaam is of niet. Zo onnodig om dit zo te ontleden.
Volgens mij is gregor gewoon echt een pechvogel/iemand met slechte genen hoe je het wil noemen want het is wel echt kut met die hernia en zo en hij is niet eens oud.
Lijkt me echt kut als je al zoveel lichamelijke ongemakken hebt op die leeftijd. Echt vaak in het ziekenhuis geweest ook.
Haha jezus mensen, ik volg Mascha al jaren niet meer, ik heb de vlog niet gezien, ik moest alleen grinniken omdat spraakstoornissen bij migraine met aura best vaak voorkomen, en vond het idd classic Mascha omdat het dan als super zeldzaam te labelen; ik weet verder niet wat ie nog meer allemaal mankeerde en hoeveel uitval die had en hoe heftig het was en wat de dokters zeiden en schreven - en nérgens zegt iemand dat zij ofwel Gregor zich aanstelden of er niet van mogen schrikken. Verder wens ik Gregor en Mascha en alle mensen hier die dit heel dichtbij vonden komen het allerbeste toe.
Heb de vlog gekeken, vind het zo naar voor ze. Wat een kut ervaring.
Ik zou direct aan een beroerte denken ( 1 keer irl gezien en dat was doodeng)
Ik vind het juist enorm knap hoe kalm mascha is gebleven in de situatie.
Je oordeelde op basis van posts hier, vervolgens word je erop aangesproken en dan is je reactie âJezus mensenâ? Je kan toch ook gewoon toegeven dat je nogal kort door de bocht reageerde.