Ik vind dus niet dat je daar nu ieder gelovige daar maar voor moet in de schoenen schuiven. Geloof is toch niet voor iedereen in een vat gegoten?
En de vraag was zodat ik gericht kon reageren. Om elkaar beter te begrijpen.
Ik vind dus niet dat je daar nu ieder gelovige daar maar voor moet in de schoenen schuiven. Geloof is toch niet voor iedereen in een vat gegoten?
En de vraag was zodat ik gericht kon reageren. Om elkaar beter te begrijpen.
Als ik het goed begrijp geloof jij, maar ga je niet naar een kerk oid? Dat vind ik dan alweer heel wat anders. Ik snap het persoonlijk niet, maar zolang je geen andere mensen ermee lastigvalt en geen georganiseerde religie ondersteunt doe je geen mensen kwaad.
Maar als je wel naar de kerk gaat (of naar de sjoel, of naar de moskee, etc.) ondersteun je dus ook waar die religie voor staat, ondanks dat je er zelf misschien anders over denkt, en dan zijn de punten die @kali benoemde wel erg relevant.
Ik geloof maar struggle zelf ook met die punten. En ik persoonlijk ook moeite heb met aspecten van de kerk. Het is niet dat ik daar de oogkleppen voor op doe.
Maargoed. Snap dat mensen daar verschillende inzichten over hebben, lastig is om elkaar te begrijpen als je verschild van standpunt.
Wel goed om eens over te denken.
Kijk nu Maschaās q&a en ben nog maar net begonnen, maar dat eerste stuk over Gregor en zijn hernia klinkt echt wel heel heftig hoor, dat de spiervolume in zijn benen afneemt lijkt me een enorm alarmerend signaal. Heb dit zelf ook in 1 kuit door een verkleving in mijn rug maar bij hem gebeurt dit dus in beide kuiten.
Vind het echt heel naar voor hem en haar want dit zal waarschijnlijk, als het echt niet te opereren valt (groot risico) alleen maar erger worden.
Hoop voor hem dat er toch iets gedaan kan worden, maar het klinkt echt als een hele nare kutsituatie.
Oh en die column van die griet vond ik trouwens ook een low blow, dat is zoiets wat je hier post. Niet in een column. Snap niet zo goed wat ze daarmee wilde bereiken.
Christelijke traditie zit zo diep in onze maatschappij dat velen het niet eens herkennen. Kerst, verplicht twee dagen vrij, mijn werk is gesloten. Ik heb geen familie, zit ik daar ongevraagd te koekeloeren thuis. Voorbeeldje.
Ja ik bedoel, dat Hemelvaart en Pinksteren nog vrije dagen zijn. Bijna niemand die weet waarom. Ja omdat jezus ooit āZoek het uit, aardeā zei en omdat de āHeilige Geestā toen over de mensen werd uigestort (waarschijnlijk regende het die dag heel intens).
Het is zo raarā¦ik bedoel ik hou ervan dat we die vrije dagen hebben, maar de reden waarom slaat echt helemaal nergens op behalve als je echt denkt dat die dingen ooit gebeurt zijn.
Ja maar er werd ook gevraagd of iemand daar echt last van heeft als mensen geloven. Hemelvaartsdag heb ik geen last van verder, maar dat gedram met kerst rondom familie. Ja dat is wel last
Ja snap ik, die verplichtingen die de kerst met zich meebrengt. Het MOET allemaal gezellig zijn terwijl je in feite gewoon de geboorte van een fictieve baby viert.
Vet leuk idee wel, dat ieder mens hoe dan ook zondig is. Gewoon gelijk bij de geboorte al. En dat alleen 1 specifieke god dat weer kan rechttrekken.
Helemaal niet suspicious.
Ik vind het heel erg wat er met Gregor aan de hand is en Mascha die zoveel stress heeft enz, maar ze blijft maar zeggen dat ze normaal met Milaās verjaardag 3 dagen in de keuken staat te koken⦠Vorig jaar was het ook gewoon eten bestellen en wat zakken chips. Waarom vindt ze het nu dan zo erg dat het zo moet. Ze maakt alles gewoon nog eens zoveel groter dan het isā¦
Echt een vreselijke situatie waar ze zich in bevinden, dat voorop, lijkt me echt zwaar en Mila zal het natuurlijk ook merken. Maar wat mij irriteert is nu twee vlogs dat ze benoemt dat ze echt niet wil dat Mila later moet zeggen āmijn vader was zo ziek dat we nooit mijn verjaardag vierdenā. En dan kijk ik naar dat leven van die meid, bijna dagelijks naar Disneyland, zoveel aandacht, liefde en materiĆ«le dingen in overvloed, die komt echt niks tekort. Er zijn weinig kinderen zo priviledged als Mila, dus hou even op met die verjaardagkaart te spelen.
Ze zal deze verjaardag niet eens herinneren. Koop een leuke taart maak paar fotoās dat ze de kaarsjes uitblaast en hoppa genoeg āherinneringā dat deze verjaardag gevierd is.
Paar opgeblazen ballonnen op de grond en het kind vermaakt zich nog 5 dagen tot ze leeg zijn. De kleinste dingen zijn voor kinderen vaak het leukst.
Haha ja tuurlijk moet iemand dat er weer even uitpikken, je legt woorden in mijn mond die ik niet zeg. Je leest voor het gemak even over dat ik begin met dat het vreselijk is en dat ik alle liefde en aandacht voor Mila benoem vóór materiĆ«le dingen. Het gaat me erom dat ze het nu ƩƩn jaar iets āandersā moeten vieren door de omstandigheden en het is gelijk potentieel āik kon nooit mān verjaardag vierenā.
Een hernia, met spierverlies en immobiliteit. Volgens mij is het onduidelijk wat ze er op dit moment aan kunnen doen, dus wel echt naar.
Eerst iets aardigs zeggen en daarna iets lulligs maakt het niet per se beter
Hoe is het zo lullig om te zeggen dat ik vind dat Mila een erg rijk leven heeft op alle vlakken dus dat ik het wat overdreven vind als ze uit haar jeugd zou overhouden dat ze nooit haar verjaardag kon vieren? Ik vind dat echt niet zoān heftige comment, maar prima, denken we daar anders over.
Daar vergis je je denk ik in. Ik heb een hele fijne jeugd gehad, kreeg alles wat mān hartje begeerde maar heb mijn zieke moeder zeker gemist op bepaalde momenten. Ook als klein meisje.
Mijn moeder is ook niet dood?